axer  Dołączył: 06 Sty 2010
Minolta Dimage Scan Elite 5400
Witajcie.

Od jakiegoś czasu moja tytułowa Minolta zaczynała niedomagać. VueScan miał problemy z jej wykryciem, trzeba było najpierw uruchamiać oprogramowanie Minolty, skaner przy jego uruchamianiu pomielił trochę, pobrzęczał i był gotów do użytku. Można było wtedy zamknąć DimageScana, włączyć VueScana i normalnie pracować.

Od kilku dni taki numer już nie przechodzi. Skaner po włączeniu cały czas mruga do mnie swoją diodą (jedno sekundowe mrugnięcie co drugą sekundę) i tyle. Próba włączenia DimageScana spełza na niczym - pojawia się komunikat: "Error = 4. Could not confirm scanner connection. Please confirm scanner connection." i tyle. VueScan nie widzi skanera wcale.

Sprawdziłem kabel i porty USB, wszystko z nimi ok. Odinstalowałem DimageScana i zainstalowałem ponownie - nadal nic. Skaner bez sterowników jest wykrywany jako nowy sprzęt, po zainstalowaniu softu magicznie znika. Przetestowałem również na innym komputerze - to samo.

Czy ktoś z Was miał podobny problem i sobie z nim poradził? A może znacie kogoś, kto miał podobną przygodę ze skanerem? Ewentualnie kogo - jaki serwis - prosić o pomoc?

Pozdrawiam.
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
axer, miałem tak z Epsonem V300 - nie zawsze się wykrywał na USB, po jakimś czasie przestał w ogóle. W serwisie wymienili jakąś płytkę w środku, podobno zimny lut od lutowania bezołowionego (wymogi UE).
 
axer  Dołączył: 06 Sty 2010
bbartlomiej, dzięki za informację. Dzwoniłem do serwisu Sony - wysyłają skanery do Niemiec, a to drogi biznes. Rozejrzę się za jakimś serwisem w Polsce.
 
rad500  Dołączył: 08 Paź 2008
 
axer  Dołączył: 06 Sty 2010
rad500 napisał/a:
Ew. zajrzyj jeszcze tu:
http://photo.net/digital-darkroom-forum/00Dwv3


Dziękuję. Niestety, to też nie pomogło. Podpiąłem skaner przez złącze FireWire, nadal bez zmian. Serwisy nie chcą się tym zajmować, serwis Sony chce wysłać skaner do Niemiec. Jestem w kropce :(
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
axer, jest na 100% serwis we wrocławiu
kobita z infolinii minolty mi znalazła
niestety....sprzątanie skutecznie sprzątnęło mi ten ważny telefon
ale zapamiętałem ze we wrocławiu

[ Dodano: 2011-02-28, 20:22 ]
acha
mam taki numer
(71) 330-50-01 - może to to?

[ Dodano: 2011-02-28, 20:24 ]
i jeszcze jedno
mam minolte multiscan pro- wyjątkową wariatkę jeśli chodzi o obsługę - wymaga zewnętrznej karty firewire na cipsecie chyba NECa - bez tej dodatkowej karty działy się cuda takie jak u ciebie
 
axer  Dołączył: 06 Sty 2010
Fafniak, ślicznie dziękuję, będę szukał. Kontroler FireWire wykluczyłem, poza tym wcześniej skaner działał też na USB. Nic to, zobaczymy co w serwisie powiedzą (jeśli jeszcze takowy istnieje i jeśli go znajdę).
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
przy tym numerku ledwo widoczny jest napis serwis - więc faktycznie to może być ten numer

Dodaktowo teraz sobie przypomniałem że u mnie na kablu muszą być magnesy :roll:
 

Morg  Dołączył: 28 Mar 2009
Fafniak - magnesy? Może przeciwzakłóceniowe koraliki ferrytowe?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
takie w plastikowych opakowaniach - toż to magnesy są :?:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Fafniak, ja bym jednak obstawiał rdzeń ferrytowy ;-)
http://www.cyfronika.com.pl/dlawiki6.htm
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
no może może, ale ja zarobiony jestem nawet nie mam kiedy taczki naładować
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
axer napisał/a:
Rozejrzę się za jakimś serwisem w Polsce.

http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=825239#825239
 
axer  Dołączył: 06 Sty 2010
Fafniak, pod podanym numerem telefonu nie byli w stanie mi pomóc - jest to numer do Konica Minolta Sensing Europe B.V. Sp. z o.o., firmy która ze skanerami nie ma nic wspólnego. Odesłali mnie do firmy Adder (dziękuję dickett za linka). Z Adderem rozmawiałem już wcześniej - to właśnie oni pośredniczą w wysyłce sprzętu do Niemiec kasując za to spore pieniądze.

Wygląda na to, że jestem skazany na Niemcy - okazuje się, że tam jest jedyny serwis skanerów Minolta w Europie. Gdyby ktoś potrzebował namiarów: http://www.runtimecontract.biz/.
Niestety, pod tym względem Nikon ma zdecydowaną przewagę. Serwis ma praktycznie w każdym cywilizowanym kraju.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
o cholera :(
 
rad500  Dołączył: 08 Paź 2008
No i mam ten skaner Scan Elite II = mam problem :D.
Instalacja przebiega bez problemu, podajnik dziala bez zarzutu. Wszystko elegancko chodzi, buczy az milo, ale skany nie wychadza w ogole. Za to jest sieczka totalna jakby ktos wzial wszystkie pixele i je losowo rozsypal... W pudelku nie bylo kabla USB tylko firewire, wiec pozyczylem od drukarki (moze to jest przyczyna, kiedys mialem za dlugi kabel USB i tez drukarka nie chciala prawidlowo chodzic). Sprobuje jeszcze kupic karte firewire (w plycie chyba nie mam tego portu) a jak to nie pomoze to zostanie chyba serwis http://www.adder.waw.pl/km.htm .

[ Dodano: 2011-03-15, 17:44 ]
wyglada na to, ze juz tam nie naprawiaja:
News na dole strony z 01-12-2010
http://www.adder.waw.pl/km.htm
 
axer  Dołączył: 06 Sty 2010
Nie jest dobrze.

Wysłałem skaner do firmy Adder (dwa tygodnie wcześniej rozmawiałem z kimś z serwisu by potwierdzić, że skaner można wysyłać). Po dwóch dniach odebrałem telefon. Pan poinformował mnie, że skaner dotarł, ale "nie mają co z nim dalej zrobić". Okazuje się, że serwis niemiecki przestał być opłacany i wspierany przez Konica-Minolta / Sony i już nie świadczy (nawet odpłatnie) usług związanych z naprawą skanerów Minolty, choćby ze względu na brak dostępu do części zamiennych.

Innymi słowy - jeśli komuś padnie skaner Minolty - zostaje w czarnej d*pie.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Musi być jakieś wyjście.
Może ktoś bardziej biegły w lengłydżu zada pytanie na forach?
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach