CytatNakahira Takuma, przedwcześnie zgasła gwiazda japońskiej fotografii, współtworzył w 1968 roku magazyn Provoke. Czasopismo to ukazało się jedynie trzykrotnie, jednak osiągnęło status legendy. Innym jego założycielem był Taki Koji. Irytowała ich współczesna fotografia dokumentalna jako zbyt opisowa i tautologiczna. Szukali atmosfery, która mogłaby ją wypełnić. Klimat zdjęć Nakahiry jest apokaliptyczny. W trakcie studiów na uniwersytecie w Nihon w 1967 roku doradzał czasopismu Foto Critica. W tym czasie wydawał również lewicujący magazyn Gendai no Me [Współczesne oko] i pomagał wielkiemu Tomatsu Shomei w przygotowaniu wystawy poświęconej historii fotografii japońskiej. Fotografami działającymi w Provoke byli: Takanashi Yutaka, Taki Koji, Moriyama Daido i sam Nakahira. Nauczył się fotografii od Tomatsu i cenił jego styl nadawania ekspresji zdjęciom poprzez wykonywanie ich w pełnym świetle. Nikt w historii tego medium nie miał tak mrocznego odczucia końca świata jak Nakahira w latach 1968-1970. Ostatni numer Provoke wyszedł w marcu 1970 roku. Wydaje się, że Nakahira porzucił fotografię, gdy na początku lat 70. klimat polityczny nie był już tak gorący. W 1977 roku alkoholizm spowodował u niego amnezję.
http://www.osiris.co.jp/e/flc_e.html
Nieograniczona wyobraźnia może być uciążliwa. Nakahira Takuma był w stanie przedstawić inny rodzaj lub odmienną wersję ostatniego dnia istnienia świata, zaludnionego przez garstkę uchodźców.Tomatsu martwił się o upadek kultury, Moriyama przedstawiał siebie jako outsidera czyhającego na impresje i rozterki. Myśl Nakahiry była wizją świata opuszczonego -całkowicie nieosobowego. Bill Brandt w latach 40. również robił apokaliptyczne zdjęcia końca lub początku czasu. Ten typ wybujałej, niemającej umiaru wyobraźni nie daje możliwości analizy i dyskusji, co mogło być powodem, dla którego Nakahira odżegnał się od swoich wcześniejszych prac w zbiorze esejów z 1972 roku, zatytułowanym Why an IIlustrated Batanical Oictianary? [Po co ilustrowany słownik botaniczny? l Zadeklarował wówczas na nowo rozpoczęcie działalności artystycznej z wykorzystaniem ilustracyjnej fotografii bez żadnych"śladów manipulacji'; jednak z taką wyobraźnią przyszła wstrzemięźliwa twórczość była jedynie mrzonką.
http://fotografia.wordpre...tac-fotografie/
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
wojtekk napisał/a:Ja bym powiedział:
"Amator nudzi techniką, profesjonalista nudzi po całości, a artysta się znudził i poszedł na wódkę, bo słusznie doszedł do wniosku, że to lepsza opcja."
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Cytat
Cytatwspółtworzył w 1968 roku magazyn Provoke. Czasopismo to ukazało się jedynie trzykrotnie, jednak osiągnęło status legendy.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
KIRIKAE, Takuma Nakahira Solo Exhibition
http://www.youtube.com/watch?v=EQrdyQaXHq8
http://nasipshare.com/wat...me.+-503099.php
The Provoke Era: Postwar Japanese Photography: Sandra Phillips and W.S. di Piero in Conversation
http://blog.sfmoma.org/2009/09/provoke/
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl