PentaGrupa na FB | Zapraszam również na moją stronę poświęconą fotografii nieruchomości - bshots.pl
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Czy kryterium powinno być sprowadzone do ważne wydarzenie/nieważne, jak w WPP?alekw napisał/a:Pytanie tylko czy pożar kościoła to jakieś istotne wydarzenie w Polsce w 2012?
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Czy kryterium powinno być sprowadzone do ważne wydarzenie/nieważne, jak w WPP?alekw napisał/a:Pytanie tylko czy pożar kościoła to jakieś istotne wydarzenie w Polsce w 2012?
alekw, powrzucaj zdjęcia, o których mowa, to się będzie lepiej rozmawiało.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Jedno i drugie.alekw napisał/a:znak że albo nie ma istotnych wydarzeń, albo nikt nie potrafi z nich zrobić dobrego zdjęcia![]()
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
K5 i słoiki
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
alekw napisał/a:W sieci rozpętała się burza wokół Paula Hansena (zwycięzcy WPF). Szczególnie spodobał mi się komentarz jednej laski na FB: "przecież on tylko wydobył esencje foto"![]()
![]()
![]()
To straszne jak zmienia się kanon estetyki fotografii. Nie-HDR jest po prostu nudny, mdły i bez wyrazu. Brak mu esencji foto![]()
tomek_j napisał/a:Większość "pieknych" zdjęć krajobrazu, architektury, czy nawet portretu nie ma nijak do rzeczywistości.
Ale my przecież rozmawiamy o zdjęciach prasowych. Literatura piekna oparta na faktach też ma się często niijak do rzeczywistości, jednak reportaż powinien być rzetelny. Podobnie powinno być z fotografią prasową. Fotografowie największych agencji, takich jak AP, Reuter's, itp, mają zakaz jakiejkolwiek manipulacji pracując na zlecenie swojej agencji. To freelancerzy zaczęli przeginać w poszukiwaniu wyrazu estetycznego - podczas największych wydarzeń, tłok wśród fotografów jest taki, że najczęściej tylko zabiegi estetyzujące pozwalają się wybić z setek niemal identycznych zdjęć.tomek_j napisał/a:Większość "pieknych" zdjęć krajobrazu, architektury, czy nawet portretu nie ma nijak do rzeczywistości.
Pokaż mi jedno zdjęcie z archiwum Magnum lub Life'a gdzie widać tak ewidentną manipulację obrazem jak to się dzieje dzisiaj. Nawet słynne zdjęcie Nachtweya, którego obróbka w ciemni jest jednym z epizodów "War Photographer", tak często przytaczane w tego typu dyskusjach jako argument za tym, że w ciemni też się robiło cuda, na dzisiejsze standardy estetyczne fotografii prasowej wygląda jak surowizna prosto z puszki.Penteusz napisał/a:W ciemni smaruje się paluszkami, w komputerze suwa się suwaczkami. Niby metody różne, lecz cel ten sam.
pozdrawiam,
dzerrry
Przy takich sądach zawsze mi się przypomina przypadek Kapuścińskiego. Jego wielkie reportaże są wielkie i podziwiane także dzięki umiejętności opowiadania, także za pomocą syntez (np. 3 ludzi w jednym bohaterze), wyolbrzymień, metafor i naciągnięć.dzerry napisał/a:Ale my przecież rozmawiamy o zdjęciach prasowych. Literatura piekna oparta na faktach też ma się często niijak do rzeczywistości, jednak reportaż powinien być rzetelny.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Tak, to też zawsze moje pierwsze skojarzenie. Problem z Kapuścińskiem jest taki, że on ewidentnie przekroczył granicę. Jednak ja nie czynię mu z tego osobistego zarzutu, bo nie czytałem go jedynie dla faktów. Czytałem go dla jego prozy, zmysłu obserwacji, wrażliwości, frazy i jego osobowości, które po prostu porywają. Dzisiejsza manipulacja cyfrowa nie przydaje zdjęciom tych wszystkich atutów, a raczej czyni je groteskowymi.jorge.martinez napisał/a:Przy takich sądach zawsze mi się przypomina przypadek Kapuścińskiego.
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:Dzisiejsza manipulacja cyfrowa nie przydaje zdjęciom tych wszystkich atutów, a raczej czyni je groteskowymi.
Zgadzam się. To srogie efekciarstwo. Można odnieść wrażenie, że bez tych środków (HDRy, winiety, ziarna, lokalne światła nie wiadomo skąd i mocne kontrasty) wiele z tych zdjęć by nie istniało.dzerry napisał/a:Dzisiejsza manipulacja cyfrowa nie przydaje zdjęciom tych wszystkich atutów, a raczej czyni je groteskowymi.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Nie wydaje mi się, że Tomasz Tomaszewski jest powszechnie postrzegany jako groteskowy fotograf. A jak inaczej odebrać jego cyfrową przygodę z "Rzutu Beretem" i "Cześć pracy",Penteusz napisał/a:Przecież groteska, o ile jest, na tyle pozostaje wyraźna, że nie pozostawia wątpliwości.
pozdrawiam,
dzerrry
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Tylko jurki dające nagrody promują taką fotografię.CytatMiałem na myśli coś innego. Zmianę kanonu estetycznego na coś co dla mnie jest nieakceptowalne bo jest po prostu tandetnym efekciarskim kiczem.
Rozumiem takie zabiegi w fotografii reklamowej, zabawach z instagramem itp. ale nie w fotografii dokumentalnej i reporterskiej.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl