arg  Dołączył: 28 Sie 2013
em_pe - zdjęcia "szesnastek" to spełnienie marzeń każdego pasjonata. Gratuluję!
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
arg napisał/a:
em_pe - zdjęcia "szesnastek" to spełnienie marzeń każdego pasjonata. Gratuluję!

Takie komentarze to spełnienie marzeń każdego autora zdjęć. Dziękuję!
 
rawok  Dołączył: 08 Sie 2013
Witam, kolejne dwie fotki. Przepraszam, jeśli nie można wklejać tutaj takich linków.


Pozdrawiam Rafał :)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Wolelibyśmy większe ;-) (700 pikseli na dłuższym boku).
 
rawok  Dołączył: 08 Sie 2013
Wystarczy kliknąć na zdjęcie i otworzy się większe.
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
rawok ciekawe foty. Wstawiaj więcej.
Ja mam podobne do pierwszego.


1600px
 
rawok  Dołączył: 08 Sie 2013
em_pe napisał/a:
rawok ciekawe foty. Wstawiaj więcej.


Dziękuje, no to mam kolejne dwie fotki hehe.

Ta już tutaj była wrzucona, ale teraz jest nieco inaczej obrobiona i w innej rozdzielczości.
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
rawok - po pierwsze mało tych fot. Moje uwagi: w pierwszym skupiłeś się na flarach, ale śmigłowiec z nieruchomymi łopatami, blisko krawędzi zdjęcia - nie wygląda to dobrze, choć zdjęcie ostre i ogólnie ciekawe. Na drugim klasyczne ujęcie, ale jak dla mnie trochę za chłodna tonacja.
 
rawok  Dołączył: 08 Sie 2013
em_pe napisał/a:
rawok - po pierwsze mało tych fot. Moje uwagi: w pierwszym skupiłeś się na flarach, ale śmigłowiec z nieruchomymi łopatami, blisko krawędzi zdjęcia - nie wygląda to dobrze, choć zdjęcie ostre i ogólnie ciekawe. Na drugim klasyczne ujęcie, ale jak dla mnie trochę za chłodna tonacja.

Dziękuje za uwagi na pewno wykorzystam je przy dalszych obróbkach moich zdjęć, za niedługo kolejna tym razem większa porcja fotek :)
Jeszcze jedno mam:


[ Dodano: 2013-09-23, 18:51 ]
Witam, tak jak zapowiadałem tym razem więcej zdjęć :)






 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
rawok - odrzutowce ostre jak należy, ale śmigła i wirniki powinny być rozmyte, takie zasady obowiązują w kręgu fotografów lotniczych (mam na myśli tych z spfl). I jeszcze jedna uwaga, zostawiaj trochę przestrzeni dla lecącego samolotu, spartan i gripen moim zdaniem trochę za ciasno. Wstawiając zdjęcia na forum stosuj numerację, która pomaga komentującym w precyzowaniu swoich wypowiedzi. Chociaż tutaj to już mało kto zagląda i trudno doczekać się na jakieś komentarze.
 
arg  Dołączył: 28 Sie 2013
rawok i em_pe - zdjęcia eurofightera fantastyczne. Może to i brzydal, ale za to jak lata!
A widząc, że wątek wciąż żyje to i ja wrzucę kilka fotek w konwencji dymu, chmur i flar. Nie są tak perfekcyjne jak Wasze, ale sądzę, że mają pewien klimat...
1.

2.

3.

4.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
em_pe napisał/a:
zasady obowiązują w kręgu fotografów lotniczych (mam na myśli tych z spfl). I jeszcze jedna uwaga, zostawiaj trochę przestrzeni dla lecącego samolotu, spartan i gripen moim zdaniem trochę za ciasno.

SPFL nie jest tutaj dobrym przykładem, bo oni mają swoją filozofię robienia zdjęć, która w większości nie jest akceptowalna w galeriach spotterskich. Samolot ma wypełniać większość kadru, wyjątkiem są tutaj flary, smugi kondensacyjne, dopalacze, które mogą być dopełnieniem kadru.
 
rawok  Dołączył: 08 Sie 2013
em_pe napisał/a:
rawok - odrzutowce ostre jak należy, ale śmigła i wirniki powinny być rozmyte, takie zasady obowiązują w kręgu fotografów lotniczych (mam na myśli tych z spfl). I jeszcze jedna uwaga, zostawiaj trochę przestrzeni dla lecącego samolotu, spartan i gripen moim zdaniem trochę za ciasno. Wstawiając zdjęcia na forum stosuj numerację, która pomaga komentującym w precyzowaniu swoich wypowiedzi. Chociaż tutaj to już mało kto zagląda i trudno doczekać się na jakieś komentarze.


Jeśli chodzi o rozmycie wirników to znam tę zasadę, ale ciężko mi było ją zastosować, K5 mam dopiero od 3-4 miesięcy a 55-300 przysłali 1-2 dni przed treningami więc praktycznie nie miałem kiedy poćwiczyć z tym sprzętem. Myślę jednak, że jak na totalnego laika w fotografii lotniczej w miarę dobrze wyszły te zdjęcia. Druga sprawa - kadrowanie, niestety screenerzy na stronie lotnictwo.net.pl jeśli nie wypełni się należycie kadru odrzucają zdjęcie, chyba, że właśnie dopełnia go smuga, dopalacz. Następnym razem już na 100% będę pamiętał o numeracji zdjęć. Pozdrawiam :)
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
rawok napisał/a:
... K5 mam dopiero od 3-4 miesięcy a 55-300 przysłali 1-2 dni przed treningami więc praktycznie nie miałem kiedy poćwiczyć z tym sprzętem. Myślę jednak, że jak na totalnego laika w fotografii lotniczej w miarę dobrze wyszły te zdjęcia. Druga sprawa - kadrowanie, niestety screenerzy na stronie lotnictwo.net.pl jeśli nie wypełni się należycie kadru odrzucają zdjęcie, chyba, że właśnie dopełnia go smuga, dopalacz. Następnym razem już na 100% będę pamiętał o numeracji zdjęć. Pozdrawiam :)

Uważam, że zdjęcia wyszły bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o kadrowanie, to moje uwagi nie dotyczą zdjęć umieszczanych na innych portalach, bo tam jest jak wiadomo różnie.
 

Suzumebachi  Dołączył: 09 Lis 2010
1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.
 

WoRaS  Dołączył: 30 Lip 2009
Wątek powoli przygasa, więc spróbuję go jeszcze raz rozruszać.

01


02


03


04


05


06


07


08


Jeśli komuś mało, to serdecznie zapraszam tutaj:
http://www.tomaszworek.co...013--pl-35.html
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
WoRaS napisał/a:
Wątek powoli przygasa, więc spróbuję go jeszcze raz rozruszać.

To już późna jesień i samoloty widocznie też odlatują. Secik ciekawy, chociaż jak dla mnie trochę ciasno kadrowane. Czy to taka wizja kadrów, czy długa ogniskowa zmuszała do ucinania fragmentów sceny?. Wybieram 2.
 

pszczołowaty  Dołączył: 07 Gru 2009
em_pe napisał/a:
tutaj to już mało kto zagląda i trudno doczekać się na jakieś komentarze.
zagląda, zagląda... a że mało piszą na temat zdjęć ... taka już chyba nasza natura ;)
 

WoRaS  Dołączył: 30 Lip 2009
em_pe napisał/a:
To już późna jesień i samoloty widocznie też odlatują. Secik ciekawy, chociaż jak dla mnie trochę ciasno kadrowane. Czy to taka wizja kadrów, czy długa ogniskowa zmuszała do ucinania fragmentów sceny?. Wybieram 2.


Te ciasne kadry to mój wybór - starałem się w ten sposób spotęgować wrażenie bliskości samolotów, tak aby widz miał wrażenie, że są one na wyciągnięcie ręki. Poza tym wydaje mi się to bardziej oryginalne od typowego ujęcia całego samolotu w kadrze (najczęściej na jednolitym niebieskim niebie), który jest nudny jak flaki z olejem.

A nr 2 to kadr, na który polowałem od dłuższego czasu - falujące gorące powietrze + grill. Każdy, kto fotografuje samoloty, powinien chyba mieć coś takiego w kolekcji, tak samo jak mijankę dwóch samolotów, startujący miśliwiec z rozmytym tłem czy też dynamiczne rozejście formacji :-)

Innym takim kadrem, jest samolot strzelający flarami, w maksymalnym zbliżeniu, tak żeby widać było iskry wokół flar - takiego mi jeszcze niestety brakuje...
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
WoRaS napisał/a:
starałem się w ten sposób spotęgować wrażenie bliskości samolotów


WoRaS, dla mnie "suka" na 7 wygląda jakby spadała z urwanym skrzydłem. Rozumiem Twój zamiar, ale ...w tym przypadku nie wyszło.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach