Roso  Dołączył: 25 Kwi 2012
Migawka - gwarancja Apollo (Pentax K-r)
Witam. Dziś pojawił się u mnie problem z migawką w K-r. Wyczytałem, że jedynym rozwiązaniem jest niestety serwis. Dodatkowo chciałbym jednocześnie skalibrować aparat (w dziennym spory BF, w żarowym spory FF). I teraz pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników:
- czy lepiej oddać na gwarancję do Apollo czy na niezgodność z umową do sklepu ?

Jeżeli miałbym wysyłać do Apolli na gwarancję to bardzo proszę o przybliżenie mi procedury reklamacji:
- czy wysyłam na swój koszt czy na Apollo ?
- w jaki sposób zgłaszam reklamację ? Skąd mają wiedzieć co chcę żeby poprawili w aparacie ?
- jakie dokumenty muszę dołączyć do przesyłki ?

Nie ukrywam, że w obecnej sytuacji najbardziej odpowiadałaby mi wymiana na nowy model (lub wyższy za dopłatą) lub zwrot pieniędzy.

Pozdrawiam i dziękuję za rady
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
http://www.apollo.eu/?doc=17 tu masz namiary na serwis. Zadzwoń lub zadaj pytanie mailem.
 
Roso  Dołączył: 25 Kwi 2012
A czy istnieje jakaś szansa na niezgodność towaru z umową ? Próbował ktoś czegoś takiego ?
 

Bozia  Dołączył: 05 Wrz 2011
Ja jestem świeżo po "przygodzie" z serwisem i sprawa wygląda następująco:

aparat wysyłasz na koszt apollo korzystając z DHL. Apollo musi podać Ci swój nr klienta. W paczce z aparatem musisz wysłać kopię dowodu zakupu i podbitą kartę gwarancyjną. Ja osobiście wydrukowałem sobie listę usterek, które chciałbym aby usunęli. W zależności od skomplikowaia usterki musisz nastawić się na conajmniej 3 tygodniowe rozstanie z aparatem. Ja za pierwszym razem czekałem 2 miesiące. Za drugim razem (bo nie naprawili za pierwszym) póki co 3 tygodnie i wciąż czekam. Napewno po wysłaniu trzeba zadzwonić do nich i się przypomnieć. W razie czego pisz na PW.
 

kubica  Dołączył: 30 Lis 2011
Osobiście to celował bym w "niezgodność towaru z umową" ( w sklepie w którym kupiłeś aparat, nie dawaj gwarancji tylko paragon czy fakturę). Określ dokładnie czego żądasz, czy kasę czy naprawę czy nowy sprzęt. Sklep ma 14 dni na odpowiedź, czytaj 14 dni kolejnych nie roboczych. Jeżeli nie poinformują Ciebie np. listem poleconym, w 15 dniu udajesz się do sklepu po nowy lub kasę w zależności jaką podałeś definicje załatwienia reklamacji, co prawda polecony mogą nadać w 14-tym dniu, wtedy w zależności jak szybko dojdzie to około 2-4 dni, ale wtedy sklep jest kryty i nic nie wskurasz, wtedy odbiór sprzętu może trwac długo, nie ma określonego terminu,tzn. termin nie może być uciążliwy dla klienta, praktyka mowi że nawet miesiąc.
Dlatego trzeba być cierpliwym przez te 14 dni i wtedy ostro uderzyć.

Ps. miałem ileś lat temu walkę z różnym sprzętem rtv, walka jest ciężka, najlepiej udac do federacji konsumenckiej i tam się poradzić, oni wiedzą najlepiej

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach