M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
[fotografowie] Paolo Pellegrin
Cytat

https://www.magnumphotos....aolo-pellegrin/

Wieloletni współpracownik agencji VU i Magnum, Paolo Pellegrin , fotografował większość najbardziej dramatycznych wydarzeń współczesności, od wojen i ataków terrorystycznych po katastrofy naturalne. Jak sam mówi, jego zadaniem jest budować mosty.

Na pytanie, dlaczego został fotografem, Paolo Pellegrin odpowiada, że… z przekory. Choć początkowo studiował architekturę, ostatecznie zerwał z rodzinną tradycją i został fotografem. W latach 90. pracował dla Agence VU, od 2001 roku należy do Magnum, jest również stałym współpracownikiem „Newsweeka”.

Od początku skupił się na tematach najtrudniejszych – pierwsze projekty dokumentalne poświęcone były dzieciom-ofiarom wojny w byłej Jugosławii oraz epidemii AIDS w Afryce (fotografia z Ugandy, wykonana w roku 2005, przyniosła mu pierwszą z licznych nagród w konkursie World Press Photo). Kambodża, Bałkany, Sudan, Bliski Wschód: na zdjęciach Pellegrina widzimy najczęściej punkty zapalne świata. Dlaczego?

Moim zamiarem jest zapis aktualnej historii, a przynajmniej jej fragmentów. Moje podejście do fotografii i bardziej ogólnie, do całego życia, polega na byciu mediatorem. Moim zadaniem jako fotografa jest bycie posłańcem, pośredniczenie między widzem a ludźmi na zdjęciach”. I dodaje: „Moja praca polega na budowaniu mostów”.

W 2006 roku został ranny podczas wojny w Libanie. Kilka dni wcześniej powstało zdjęcie, które sam uważa za najważniejsze, które wykonał. Przedstawia ono matkę i dziecko zmierzających samochodem do obozu dla uchodźców. Na zrobionym w pośpiechu, przez szybę pojazdu zdjęciu Pellegrin uchwycił spojrzenie dziecka, które nie wie, co się z nim stanie. Na tym polega bycie uchodźcą – mówi fotograf. Charakterystyczne dla niego fotografie wykonane w ruchu, fragmentaryczne, albo wręcz przeciwnie: ukazujące to, co widać po tragicznych zajściach, wyróżniają Pellegrina na tle często epatującej drastycznością współczesnej fotografii dokumentalnej.

Jeden z najbardziej cenionych dokumentalistów świata (laureat m.in. dziesięciu nagród World Press Photo) pozostawał wierny Leice, ale od niedawna używa Canona EOS 5D (obiektywy: EF28mm f/1.8 USM, the EF35mm f/1.4L USM, EF50mm f/1.2L USM).

Wierzę, że fotografia, tak jak wiele innych rzeczy, jest to rodzaj ekspresji kim jesteśmy podczas danego momentu: za każdym razem kiedy komponujesz i zwalniasz migawkę dajesz głos swoim myślą i opinią na temat świata dookoła ciebie. Inne? Oczywiście cierpliwość.”. Paolo Pellegrin

Olga Drenda

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach