Cytat
Sporządzono go we współpracy ze 150 fotografami i laborantami, których zapytano, jakiego rodzaju papieru im brakuje na rynku, co by sobie życzyli. Opinie były jednoznaczne – potrzebny jest papier srebrowy wielogradacyjny na grubym papierowym podłożu nadający się do fotografii artystycznej. W idealnym przypadku papier powinien mieć białe podłoże i neutralny ciepły odcień obrazu. Życzeniom fotografów stało się zadość - powstał papier Ilford Multigrade Art 300.
Wyprodukowano go we współpracy z firmą Hahnemühle FineArt GmbH, znanym producentem papierów artystycznych, m.in. do drukarek. Hahnemühle wyprodukowało podłoże składające się ze 100% włókien bawełny, bezkwasowe, ale o dużej wytrzymałości pozwalającej na przetrwanie długiego płukania i manipulowania mokrym papierem. 300 g podłoże pokryte jest znaną emulsją Multigrade tak, że pod względem właściwości fotograficznych papier nie odbiega od linii papierów Multigrade. Powierzchnia papieru jest lekko matowa o strukturze „skorupki jajka”. Papier będzie konfekcjonowany we wszystkich popularnych formatach 13x18, 18x24, 20x25, 28x35, 30x40, 40x50, 50x60 w opakowaniach po 10, 15, 30, 50 szt. i w rolach 122 x 20m.
http://www.foto.medikon.p...tigrade-art-300
Dla wszystkich osób zainteresowanych tym nowym materiałem Pan Jerzy Łapiński przeprowadził test nowego papieru.
Czernie i biele:
Papier Art 300 posiada bardzo wysoki poziom czerni. Gęstość maksymalna na mokro
jest praktycznie taka sama jak w Multigrade FB. Po wyschnięciu poziom czerni trochę
słabnie, ale i tak jest na poziomie najlepszych papierów matowych i półmatowych.
Biele są czyste a ich odcień jest lekko ciepławy, nie tracąc nic ze swojej jaskrawości.
Po wywoływaniu w wywoływaczu Harman Cooltone obraz ma neutralną kolorystykę i
nie jest za niebieski ani też za ciepły. Papier wywołany w PQ Universal ma przyjemny
bardzo lekko ciepły odcień i bardzo wysoki poziom gęstości maksymalnej.
Podłoże:
Papier jest bardzo sztywny i ciężki. W dotyku podłoże sprawia wrażenia bibulastego,
ale po włożeniu do wywoływacza w przeciwieństwie do bibuły nie traci swojej
spoistości. Podczas obróbki i płukania nie występowało ani rozwarstwienie na rogach
papieru ani też nie miałem wrażenia, że podłoże rozmięka, czy tez robi się gąbczaste.
Dobrze zniosło godzinne płukanie w wodzie o temperaturze 30 oC.
Wnioski:
Jest to kolejny świetny produkt, który doskonale uzupełnia dotychczasową gamę
papierów srebrowych. Fotografie powiększone na tym papierze, dzięki swojej
powierzchni, sprawiają wrażenie unikalnych dzieł, a wzięte do ręki budzą respekt
swoją sztywnością i ciężarem.
Jerzy Łapiński
http://www.foto.medikon.p...89aa90a657e.pdf
Cytat
http://geldurkal.blogspot...de-art-300.html
Cytat
Ilford Art 300
Ilford FB
Ilford RC
Ilford Art 300
Ilford FB
http://www.le-stenope-rep...de-art-300.html
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl