Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
Revuenon 1,4/50 czy Pentax 1,7/50?
Mam pytanie szukam manualnej 50tki, do tej pory zdecydowany bylem na pentaksową ale podczas przeglądania ofert na alledrogo wpadłem na Revuenona 1,4/50. Jest on trochę jaśniejszy a w podobnej cenie. Chciałbym zapytać w którym kierunku iść?

Od razu nadmienię że czytałem wątek o revuenonach ale tam sporo miejsca zajmuje sprzeczka i nic konkretnego tam nie wyczytałem.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Miałem co prawda Revuenona 50/1,7 a nie 1,4 jednak dość szybko wymieniłem go na Pentaksa M 50/1,7. Mechanicznie ten pierwszy był wręcz doskonały jednak obraz który z niego uzyskiwałem był zimny i mało kontrastowy. Pentaksa mam do dziś.
 
piokra  Dołączył: 12 Maj 2013
Bubsztyk, jeśli chcesz przymykać obiektywy, to lepiej wybrać 50/1.7, bo będzie ostrzej.

W przypadku stosowania płytkiej głębi ostrości, to moim zdaniem masz do czynienia z zupełnie różnymi obiektywami (zawsze tak odpowiadam na pytania po co mi tyle pięćdziesiątek ;-) ). Revuenon 50/1.4 jest jeszcze miększy niż Pentax 50/1.4 i chyba rzeczywiście daje niebieskawy zafarb.

U mnie z kolei pod młotek pójdzie wszystko poza SMC M 50/1.4.
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Na Pentaksa 1,7 byłem już zdecydowany od jakiegoś czasu (wahałem się czy wybrać z literką M czy A) ale ostatnio wpadł mi w oko ten Revuenon, obiektyw jaśniejszy a cena podobna więc zapytałem.

Nie jestem zbyt doświadczony w fotografii. W styczniu nabyłem K20D jako moją pierwszą lustrzankę. Wcześniej używałem małpki Canona z dużymi możliwościami ustawień manualnych. Czytam dużo teorii a później staram się ją stosować przy robieniu zdjęć. Nie planuję zostać fotografem, chciałbym tylko umieć robić dobre technicznie ciekawe zdjęcia.
 
piokra  Dołączył: 12 Maj 2013
Bubsztyk, zawsze możesz kupić obydwa obiektywy i samodzielnie je bezpośrednio porównać. Ceny przy odsprzedaży są praktycznie takie same. Tylko ostrzegam, że obiektywy po pewnym czasie zaczynają rozmnażać się, niekiedy w sposób niekontrolowany :evilsmile:
 

ADestroyer  Dołączył: 16 Cze 2010
Bubsztyk napisał/a:
Chciałbym zapytać w którym kierunku iść?

Wszystko zależy od tego co chcesz fotografować i co lubisz. ;-)
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
piokra napisał/a:
Tylko ostrzegam, że obiektywy po pewnym czasie zaczynają rozmnażać się, niekiedy w sposób niekontrolowany :evilsmile:


hehe domyślam się że tak może być, ciekawe tylko co by na to powiedziała moja główna modelka - żona :P Ale tak poważnie na razie nie kupię obu bo mam ograniczony budżet.

Odnośnie tematyki i tego co lubię fotografować to głównie - ludzie. Choć odkąd kupiłem K20D to uwieczniam również inne rzeczy, rośliny lub zwierzęta. :)
 
stereo  Dołączył: 17 Maj 2008
Ja mam revuenona 1,4 i jestem bardzo zadowolony. Nabyłem za śmieszną cenę i nie wymienił bym go na Pentax 50/1,7. Zawsze światła więcej a ostrość na cyfrze przy maksymalnym otwarciu więcej niż wystarczająca jak dla mnie. Sprzedam dopiero gdy zdecyduję się na Pentaxa fa 1,4.
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
stereo napisał/a:
Ja mam revuenona 1,4 i jestem bardzo zadowolony. Nabyłem za śmieszną cenę i nie wymienił bym go na Pentax 50/1,7. Zawsze światła więcej a ostrość na cyfrze przy maksymalnym otwarciu więcej niż wystarczająca jak dla mnie. Sprzedam dopiero gdy zdecyduję się na Pentaxa fa 1,4.


A jak się odniesiesz do tendencji do "zimnych" kolorów Revuenona? O której napisano wyżej.
 

ADestroyer  Dołączył: 16 Cze 2010
Bubsztyk, ciężko coś doradzać w kwestii obiektywów. Są gusta i gusta. Jeden woli żyletkę drugi masełko. Jeden lubi budyń, a inny wręcz przeciwnie kółeczka i gwiazdeczki. Niestety nie unikniesz samosprawdzania. Poniewiera się u mnie w tej chwili z 10 różnych pięćdziesiątek... i nie mam jedengo faforyta. ;-)
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Revuenonów było kilka co najmniej, każdy zachowywał się trochę inaczej ale praktycznie każdy obiektyw o jasności 1,4 w pełni otwarty będzie miękki a różnice w rozmyciu to już specyfika każdego szkła, przymknięte każdy staje się ostry.
Ogólnie to faktycznie Revuenony dawały zimniejsze barwy niż Pentax-M, ale widoczne to jest tylko w jpg z puchy, robiac w RAW-ach nie ma to znaczenia. O tej jasności jest jeszcze Porst Color Reflex 1,4, jest Agfa i jest Pentax serii M i K.
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
Dzięki za odpowiedzi. Zostaje chyba tylko kupić, jak coś nie będzie pasowało to sprzedać i kupić inny.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Grzechotnik napisał/a:
widoczne to jest tylko w jpg z puchy, robiac w RAW-ach nie ma to znaczenia

Brak kontrastu i chłodniejsze barwy są widoczne niezależnie od formatu w jakim plik zapiszemy. RAW daje nam tylko więcej informacji i co za tym idzie większe pole manewru przy obróbce. W przypadku obiektywu Pentaksa nie trzeba będzie tyle machać suwakami by uzyskać pożądany efekt.
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
I od dziś mam obiektyw SMC Pentax - A 50 1,7 kupiony od jednego kolegi z naszego forum. Porobię sobie nim trochę zdjęć, zobaczę czy będę zadowolony czy będzie czegoś brakowało i najwyżej wtedy będą dalsze eksperymenty.

PS. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Bubsztyk napisał/a:
czy będzie czegoś brakowało

Autofokusa ;-)
 

Bubsztyk  Dołączył: 07 Sty 2014
:-) to na pewno, ale na razie przy pomocy matówki z klinem nie ma tragedii.

a swoją drogą - podoba mi się ten obiektyw :mrgreen:
 
Kumkacz1  Dołączył: 13 Lip 2007
"O tej jasności jest jeszcze Porst Color Reflex 1,4"
Czy coś więcej wiadomo o tym obieKtywie, google niespecjalnie wiele znalazł, jakieś przypuszczenie że to prawdopodobnie COSINA[/quote]
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Szkła dla Porsta to wprawdzie głównie Fujica i producenci Niemiecy.
Porst Color Reflex 50mm F1,4 jest jednak japoński i był oferowany z korpusami Porsta serii OC i OCN czyli właśnie Cosiną. Nie przesądza to jednak kto odpowiadał za obiektyw, bo np 50mm F1,2 też oferowany z tymi korpusami to konstrukcja Fujici właśnie.

Rozbierałem już chyba większość znanych piećdziesiątek, ale by mieć 100% pewność czyja to robota to trzeba mieć dwie równocześnie rozłożone obok siebie, bo wiele z nich mało co się różni. Większość to siedmiosoczewkowe konstrukcje, reszta to sześcio lub osmiosoczewkowce, ale wszystkie praktycznie wywodzą się z tego samego wzoru i bez rozłożenia układu optycznego często nie da się wzrokowo określić kto za danym szkłem stoii.
 
stereo  Dołączył: 17 Maj 2008
Ja nie zauważyłem jakichś przebarwień itp. Takie sprawy można zauważać oglądając dwa zdjęcia koło siebie zrobione różnymi obiektywami. Jeśli odpowiada Ci ostrość obiektywu i ogólnie jak zdjęcie wygląda, według mnie nie ma sensu wpatrywać się w szczegóły. Mam tego revuenona i jestem zadowolony :)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach