Zapraszam do wzięcia udziału w drugiej edycji zabawy Jeden Aparat. Regulamin pierwszej edycji znajduje się pod linkiem:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=48065 A tutaj miejsce, gdzie publikowano prace Uczestników pierwszej edycji zabawy:
http://pentax.org.pl/viewforum.php?f=100
Nazwa konkursu:
1 aparat 1 obiektyw 12 miesięcy 12 zdjęć (w skrócie: Jeden Aparat 2.0)
Inspiracja:
Projekt "Leica Year" propagowany m.in. przez Mike'a Johnstona:
http://theonlinephotograp...leica-year.html Weź jeden aparat, jeden obiektyw ze stałą ogniskową (28, 35, 50), jeden czarno-biały film. Fotografuj tym dużo, regularnie, regularnie wybieraj najlepsze zdjęcia, powiększaj, analizuj wyniki, fotografuj dalej. I tak przez cały rok.
Kto:
Wszyscy użytkownicy P@PL, którzy zgłoszą swój udział do 31 grudnia 2015 roku.
Główne zasady:
1. Uczestnik przez cały rok fotografuje:
a)
jednym małoobrazkowym aparatem analogowym (marka dowolna, typ dowolny, ale rekomendowany aparat manualny),
b) z
jednym obiektywem stało-ogniskowym (marka dowolna, ogniskowa dowolna - ale rekomendowany jasny standard),
c) z założonym
jednym rodzajem filmu czarno-białego, który nie ulega zmianie przez cały okres trwania zabawy (rekomendowane filmy do samodzielnego wywołania, ale dopuszcza się filmy do procesu C-41, czyli Ilforda XP2 czy co tam jeszcze jest jeszcze na rynku; rekomendacją jest także ta sama czułość i ten sam wywoływacz, ale nie jest to warunek konieczny). Filmy mają być 36-klatkowe.
2.
Uczestnik fotografuje w cyklu miesięcznym. Oznacza to, że w miesiącu wykonuje co najmniej jedną rolkę (nie ma ograniczenia co do liczby rolek, można robić ich dowolną ilość, ważne by skończyć (skończyć, to znaczy wykonać 36 zdjęć. Na mocy koleżeńskiej umowy Uczestnik deklaruje, że wykonał co najmniej 36 klatek, a nie zwinął film po np. 10), wywołać, przeskanować i wybrać zdjęcie w terminie), wywołuje ją, skanuje oraz wybiera jedno zdjęcie miesiąca, po czym do 12 każdego kolejnego miesiąca (czyli zdjęcia styczniowe przysyłamy do 12. lutego)
przysyła na adres jeden.aparat@pentax.org.pl.
Pliki nazywamy wg szablonu:
nrUczestnika_nrEdycji.jpg
np. w odsłonie lutowej:
01_02.jpg
W trakcie zgłaszania konieczne dodanie klauzuli:
Cytat
Do nadesłanych zdjęć posiadam pełne prawa autorskie. Zgadzam się na publikację tych fotografii pod moim nickiem.
Oświadczam, że biorę na siebie rozwikłanie ewentualnych roszczeń osób przedstawionych na zdjęciach w razie dochodzenia ich praw do wizerunku, a organizator konkursu nie będzie stroną w sprawie.
Dopuszczona jest standardowa obróbka graficzna: kadrowanie, poziomy, plamkowanie, itp. czynności, które można zrobić z odbitką ciemniową.
Istnieje możliwość przesłania skanu odbitki, zamiast skanu negatywu.
Równocześnie Organizator zachęca do sporządzania odbitki/ wydruku z każdego z wybranych zdjęć, jako wglądówki lub zwieńczenia dzieła
3. Tematyka zdjęć dowolna. Każde może być z innej parafii. Nie muszą być w żaden sposób powiązane. Rekomendowany jest tylko progres i wzrost satysfakcji z fotografowania.
4. Do każdego zdjęcia załączyć należy podsumowanie miesiąca oraz procesu wyboru tego akurat zdjęcia, oraz kilka słów o samym zdjęciu.
5. Przesłane skany w rozmiarze 900px po długim boku oraz podsumowanie w ciągu 3 dni zostaną opublikowane w dedykowanym dla każdego z Uczestników wątku. Wątki te będą otwarte i będą miały na celu prowokowanie dyskusji o zdjęciach, o działaniach fotografującego oraz o służyły całościowemu spojrzeniu na jego fotografowanie.
6. Efektem zabawy będzie 12 zdjęć każdego z Uczestników, po jednym z każdego miesiąca.
7. Finałem zabawy będzie głosowanie w gronie Uczestników na najlepszego Uczestnika zabawy Jeden Aparat. Nagrodą dla zwycięzcy będą odbitki wybranych przez niego zdjęć (jedno na Uczestnika) pozostałych Uczestników w formacie co najmniej 15x21, lecz nie większym niż 30x40. Wybór formatu należy do zwycięzcy. Koszty odbitek/ wydruków poniosą poszczególni Uczestnicy zabawy.
Regulamin oceny najlepszego Uczestnika zostanie ustalony przed zakończeniem zabawy.
8. Po zakończeniu obrad Uczestników i wyborze najlepszego zostanie rozpisana ankieta wśród ogółu użytkowników Pentax@PL. W wyniku głosowania zostanie wybrany zwycięzca. Nagroda użytkowników P@PL do ustalenia.
9. Warunkiem uczestnictwa jest:
a) zgłoszenie udziału do 31. grudnia 2015 w wątku konkursowym w następującym formacie:
nick | aparat | obiektyw | film
Czyli rozpoczynając:
1. jorge.martinez | Pentax MX | Pentax SMC-M 3,5/28mm | Kodak TRI*X
2. .......
b) dostarczenie w terminie co najmniej 9 z 12 zdjęć do końca trwania zabawy cyklu miesięcznym (oznacza to, że można opuścić 3 kolejki bez konsekwencji). Niewypełnienie tego warunku skutkuje wykluczeniem Uczestnika z ostatecznego głosowania w gronie Uczestników oraz w gronie użytkowników P@PL. Ale nie oznacza, że Uczestnik nie może brać udziału w zabawie.
c) dostarczenie w terminie zdjęcia styczniowego. Niewypełnienie tego warunku skutkuje wykluczeniem Uczestnika z zabawy.
Harmonogram:
Rozpoczęcie zgłoszeń: z momentem ogłoszenia niniejszego Regulaminu.
Początek zabawy, a więc wykonywania zdjęć: 1. stycznia 2016.
Koniec przyjmowania zgłoszeń: 31. grudnia 2015.
Termin dostarczenia zdjęcia miesiąca: 12. każdego następującego miesiąca.
Publikacja zdjęć miesiąca: do 15 każdego następującego miesiąca.
Finał zabawy: 12. lutego 2017.