Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
i pomyśleć że chwilowo zachwycam się Olympusem.
Z6 wziąłem do ręki w sklepie i jakoś mi nie leżał. może jeszcze musze spróbować ;-)
 

Jacek_Z  Dołączył: 25 Lis 2009
Enzo napisał/a:
foto napisał/a:
Najbardziej nie trafione są przekazy, ze w bezlustrze widzi jak będzie wyglądać zdjęcie, nic bardziej mylnego.

Masz dwie opcje - obraz bez zastosowanych ustawień i z zastosowanymi ustawieniami. W tym drugim trybie aparat wyświetla jak będzie wyglądać zdjęcie. Oczywiście jak w każdym aparacie trzeba brać poprawkę na ustawienia wyświetlacza.

Wyglądać tak, w dużym przybliżeniu, jeśli chodzi o ekspozycje i balans bieli. Ale ... jeśli chodzi o np kontrast to zupełnie nie pokazuje rzeczywistości.
 

Jakaranda  Dołączyła: 28 Maj 2013
Rivelv napisał/a:
i pomyśleć że chwilowo zachwycam się Olympusem.

Jakiego Olympusa masz?. Też się zachwycam moim ale wolałabym większą matrycę.

foto - jak w Z6II sprawuje się AF w przypadku szybko poruszających się obiektów; zdjęcia sportowe, ptaki?
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
Jakaranda, EM5 albo EM1 - w sumie sam nie wiem jeszcze.
 

rysiekll  Dołączył: 10 Maj 2007
Enzo napisał/a:
foto napisał/a:
Z24-70/4 jest bardzo równy w całym kadrze i mi to się bardzo podoba.
Oprogramowanie aparatu robi robotę.
Piszesz o ostrości czy o winietowaniu?

Na razie siedzę w pozycji widza tego systemu. Czekam na Z 24-120/4 i opinie o nim. Jeżeli nie będzie odstawać od Z 24-70/4, to wybór będzie jeden. Oczywiście w kontekście wycieczkowym.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
rysiekll napisał/a:
Piszesz o ostrości czy o winietowaniu?

Generalnie korekta obiektywów serii Z odbywa się w korpusach, więc np. 16-50 dołączony do Z50 również produkuje dobrej jakości obraz w całym zakresie ogniskowych. Czyli odpada dodatkowa zabawa w edycji.

rysiekll napisał/a:
Czekam na Z 24-120/4 i opinie o nim.

Jeśli czegoś nie zepsuli w stosunku do wersji F, to polecam.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Enzo korekty wady optycznej odpowiadającej za ostrość brzegów korpus nie naprawi, winietę i dystorsję prędzej, co do wizjera to bardzo trafnie określił to Jacek_Z.

Jakaranda i jeszcze tego nie sprawdzałem, w opcji aparatu jest natomiast regulacja szybkości AF jak i wersja sport. Z recenzji i testów, które czytałem, to radzi sobie z tym dobrze

Jeszcze takie różnice między Pentaxem a Nikonem podczas wywoływania zdjęć
W Lightroomie ostrość ustawiona jest na 40 , w Pentaxie 25, ostrość ustawiam w przedziale 5-10 bo ten Z24-70/4 bardzo ostry i kontrast też robię -10.
Podoba mi się też guzik na wizjerze z boku, którym wyłączamy ekran tylny i działa tylko wizjer, oszczędza to baterię. Na plus w Z 6II zaliczam też monochromatyczny ekranik na górze, w A7 i R5 tego nie ma, a fajnie jest ustawić ISO i przysłonę przed przyłożeniem do oka. Ogólnie rzecz biorąc Z6 II coraz bardziej mi się podoba. Następnym szkłem które zamówię będzie Z 14-30/4
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Jeszcze jedna fotka testowa

 

rysiekll  Dołączył: 10 Maj 2007
foto napisał/a:
Następnym szkłem które zamówię będzie Z 14-30/4
Zamawiaj, zamawiaj :!:
Bacznie śledzę Twoją przygodę ;-) :mrgreen: 8-)

P.S. Bardzo mi się podoba ten aparat. Przemawia do mnie sporo cech wspólnych z KP w postaci wielkości, stabilizacji, uszczelnień, ... oraz dodatki w postaci FF, lepszego AF, zakresu szkieł, ...
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
[quote="rysiekll"]
foto napisał/a:
Następnym szkłem które zamówię będzie Z 14-30/4
Zamawiaj, zamawiaj :!:
Bacznie śledzę Twoją przygodę ;-) :mrgreen: 8-)

Właśnie zamówiłem ;-)
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Skierniewice wieczorem, pierwsze testy z Z 14-30/4 @17

 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Zainstalowałeś capture nx-d?
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
M.K napisał/a:
Zainstalowałeś capture nx-d?


Uaktualniłem Lightrooma, średnio mi ten nikonowski pasuje
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Toteż średnio widzisz to co na ekranie aparatu w komputerze. Tyle w temacie.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
M.K napisał/a:
Toteż średnio widzisz to co na ekranie aparatu w komputerze. Tyle w temacie.


Przyzwyczaiłem się do Lightrooma i ten Nikona mnie trochę ograniczał
 

Jacek_Z  Dołączył: 25 Lis 2009
To nie w tym rzecz. Używam Nikonowskiego NX studio. Kiedyś Capture NX-D. Zresztą robiąc w jpg (najczęsciej robię RAW + jpg) powinienem dostać ta zdjęciu to samo co w wizjerze. Na szczęście tak nie jest. Tzn ja bym wolał w wizjerze widzieć tak jak będzie. Ale skoro to co widzę w wizjerze mi sie nie podoba to dobrze, że na zdjęciu dostaje to co "pamiętam" z mojej praktyki. Pracuję na "dwa systemy". Lustzranka nadal jest w użyciu.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
jeden do jeden w tym co widzimy w wizjerze i na monitorze to śpiew przyszłości lub wyższych modeli - być może. Natomiast niezależnie od tego czy używasz lustrzankę czy aparat bez lustra firmy Nikon to obraz z ich softu będzie zawsze bliżej tego co pokazywał aparat. Raczej w tym kierunku myślałem.
Poniżej fotka z d7000 przy stabilnych studyjnych warunkach - nef przekonwertowany do dng i otwarty w LR bez korekcji. Po prawej fotka w nx-d - również bez korekcji.

 

Kerebron  Dołączył: 10 Mar 2016
M.K napisał/a:
fotka z d7000 przy stabilnych studyjnych warunkach - nef przekonwertowany do dng i otwarty w LR bez korekcji. Po prawej fotka w nx-d - również bez korekcji.

Po histogramach widać, że do któregoś z nich musiała być zastosowana automatycznie jakaś obróbka/profil.
 

Jacek_Z  Dołączył: 25 Lis 2009
M.K napisał/a:
jeden do jeden w tym co widzimy w wizjerze i na monitorze to śpiew przyszłości lub wyższych modeli - być może. Natomiast niezależnie od tego czy używasz lustrzankę czy aparat bez lustra firmy Nikon to obraz z ich softu będzie zawsze bliżej tego co pokazywał aparat.

Ty tu piszesz o czymś innym. Że demozaikowanie wykonane przez soft Nikona jest lepsze niż te z softu innych firm. Patrząc pod kątem jpg.
Natomiast ja piszę o tym co WIDAĆ w wizjerze bezlustekowca vs to co potem jest na zdjęciu.
To o czym piszę obnaża taki eksperyment. Masz bezlustro? Zrób zdjęcie w technice Low key. Czarne tło, modelka ubrana na czarno. Jedno źródło światła, tak bardziej z kontry by oświetlić od tyłu jedynie fragment twarzy. Po drugiej stronie zastawka, jeśli masz białe studio.
Na zdjęciu ten nieoświetlony policzek będzie totalnie czarny. No to weź bezlusterkowca i popatrz w wizjer elektroniczny. Wtedy będziesz wiedział o czym, o jakich różnicach mówię.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Program Nikona przypisuje automatem swój bardziej kontrastowy profil tak przynajmniej u mnie tak działa. Jak wybierzesz nautural zbliżamy się do Lightrooma. Nie wiem czemu na samym początku nie jest wybierany profil natural tylko podpicowany

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach