bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
RAW Challenge 640
Proszę o przyklejenie przez kolorowych.
===============================

Zasady zabawy są tu: https://bakulik.pl/pentax/RC/
W tymże wątku proszę zadawać ewentualne pytania.

RAW do ściągnięcia: https://bakulik.pl/pentax/RC/raw/rc640.dng (25,9 MB) – MD5: 0B0F75B29B1ABF8BF63E93AD0EE0539D

Wyniki obróbki proszę przysyłać na adres:
pentaxrawchallenge3 <-at-> gmail ->dot<- com
do niedzieli, 28.03.2021 r., do godziny 20.00 czasu urzędowego.

Miło będzie, jeśli w treści maila napiszecie, jak pracowaliście nad plikiem.

Obydwa jotpegi proszę zapakować razem w jedno archiwum.

Pliki proszę nazywać:
– rc640_nick.jpg – duży obrazek (rozmiar oryginalny, max. wielkość 7 MB),
– rc640_nick_900.jpg – mały obrazek (900 px na dłuższym boku, max. wielkość 500 kB),
– rc640_nick.zip – załączone archiwum.

Maile proszę tytułować podobnie: rc640_nick.

Bardzo proszę o pilnowanie nazewnictwa plików i tytułów maili. Zgłoszenia niespełniające tego wymogu nie będą przyjmowane.

Miłej zabawy!

===============================
Bardzo proszę o rawy do obróbki. Można je wysyłać mailem na podany wyżej adres (max. 25 MB) lub wrzucać przez ftp:
serwer: host46.kei.pl
użytkownik: rcuser
hasło: wo2Gaish (ważna wielkość liter)
Proszę o podanie nazwie pliku swojego nicka, dobrze jest wiedzieć, od kogo mam pliki.
Powyższy ftp służy wyłącznie do wrzucania propozycji, a nie do nadsyłania wyników poszczególnych odcinków.
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Po kliknieciu na male zdjecie, otworzy sie ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjecia dostepne równiez pod adresem
https://bakulik.pl/pentax/RC/rc640.html

Tak wyglada ten plik bez obróbki, czyli jpg wyciagniety z rawa.


Link do spakowanych wszystkich malych plików:
https://bakulik.pl/pentax/RC/zip/rc640.zip

1. bakulik


2. Blesso


3. germario


4. jakaranda


5. kwrom
Zaszalałem obrabiane DxO PhotoLab 3.0.2 później Lightroom Classic 9.2 chciałem wyciągnąć co się da ze świateł.


6. mh2012
Gdyby to było moje zdjęcie to na pewno bym się nie zastanawiał nad wywołaniem.
Ale w tym przypadku co by ono robiło w RC? :)


7. mr.ra66it


8. powalos


9. rafi
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Chyba znowu wersja powalosa.
 

Rafi  Dołączył: 25 Mar 2007
kwrom napisał/a:
Zaszalałem (...) chciałem wyciągnąć co się da ze świateł.
Na pełnej wersji dla mnie jednak za bardzo... Nie ma szczegółów, a co najwyżej artefakty w tych wyciąganych na siłę światłach. Osobiście wolę w prześwietleniach nie widzieć "nic", niż przekłamania.
Dlatego jednak Twoją wersję tym razem odrzucam i jak dla mnie zostają cztery "poprawne": 1. bakulik, 7. mr.ra66it, 8. powalos, 9. rafi. Z tych czterech nie potrafię wskazać swojego faworyta...
 

kwrom  Dołączył: 17 Lis 2009
Rafi napisał/a:
kwrom napisał/a:
Zaszalałem (...) chciałem wyciągnąć co się da ze świateł.

Na pełnej wersji dla mnie jednak za bardzo... Nie ma szczegółów, a co najwyżej artefakty

To jest nauka, zabawa ... (Próba wyciągania szczegółów ze świateł jest problematyczna lepiej niedoświetlić ujęcie i później wyciągnąć z cienia)
Jak pisałem "zaszalałem" może przy wołaniu w DXO nie powinienem używać suwaków z ostrością...
Odnośnie oceny zdjęć jw.
Rafi napisał/a:
nie potrafię wskazać swojego faworyta...
ja też ale najbardziej podobają 1. bakulik (światła może by było lepiej je przyciemnić), 8. powalos (ogólnie kolorystyka ale za mało ostre brak szczegółów) , 9. rafi (ostrość).
 
germario  Dołączył: 08 Cze 2011
Wreszcie udało mi się zalogować i mogę Wam powiedzieć, że szczęka mi opadła jak zobaczyłem ile potrafiliście wyciągnąć ze świateł. Nie zdawałem sobie sprawy z takich możliwości programów więc zrobiłem drugie podejście w RT i efekt jest troszkę lepszy, ale do tego co pokazał kwrom, to jeszcze bardzo dużo mi brakuje. Jakieś podpowiedzi jak wyciągać szczegóły ze świateł żeby każdy mógł poprawić swoje obróbki?
 

mr.ra66it  Dołączył: 03 Wrz 2011
germario, mam spostrzeżenia podobne jak Rafi. Odzyskiwanie na siłę daje efekt podobny do witrażu i moim zdaniem bardzo nienaturalnie wygląda. W tym przypadku możliwe jest jeszcze wybranie drogi pośredniej czyli pozostawienia lekkich przepałów i użycie propagacji koloru jako metody odzyskiwania prześwietleń. Przekłamania pojawią się tam, gdzie mają szanse mniej kłóć w oczy (choć to pewnie zależy od odbiorcy) ale nie wprowadzą tak wyraźnych, wyróżniających się 'wysp'. Coś w tę stronę (próba w RT, po kliknięciu pełny rozmiar):
 
germario  Dołączył: 08 Cze 2011
mr.ra66it, Dzięki, przez progresję koloru rozumiesz wzmocnienie? Próbowałem w normalnych zakładkach, ale niewiele to dało więc przeszedłem do zakładki, zaawansowane a i tak efekty są znikome
 

mr.ra66it  Dołączył: 03 Wrz 2011
Nie - chodzi mi o opcję z zakładki Ekspozycja. Poniżej ustawienia zapisane w pliku PP3.
[Version]

AppVersion=5.8
Version=346

[General]
Rank=-1
ColorLabel=0
InTrash=false

[Exposure]
Auto=false
Clip=0.01
Compensation=-0.90000000000000002
Brightness=0
Contrast=0
Saturation=20
Black=0
HighlightCompr=50
HighlightComprThreshold=0
ShadowCompr=50
HistogramMatching=false
CurveFromHistogramMatching=false
ClampOOG=true
CurveMode=FilmLike
CurveMode2=Standard
Curve=4;0;0;0.050000000000000003;0.032180737258256549;0.12;0.091512407726802733;0.21799999999999997;0.2120587594440993;0.35519999999999996;0.41216561798879281;0.54727999999999999;0.65140058397819545;0.81619199999999992;0.89037711624148985;1;1;
Curve2=0;

[HLRecovery]
Enabled=true
Method=Color

[Retinex]
Enabled=false
Str=20
Scal=3
Iter=1
Grad=1
Grads=1
Gam=1.3
Slope=3
Median=false
Neigh=80
Offs=0
Vart=200
Limd=8
highl=4
skal=3
RetinexMethod=high
mapMethod=none
viewMethod=none
Retinexcolorspace=Lab
Gammaretinex=none
CDCurve=0;
MAPCurve=0;
CDHCurve=0;
LHCurve=0;
Highlights=0
HighlightTonalWidth=80
Shadows=0
ShadowTonalWidth=80
Radius=40
TransmissionCurve=1;0;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.59999999999999998;0.75;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
GainTransmissionCurve=1;0;0.10000000000000001;0.34999999999999998;0;0.25;0.25;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.69999999999999996;0.25;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.10000000000000001;0;0;

[Local Contrast]
Enabled=true
Radius=80
Amount=0.050000000000000003
Darkness=1
Lightness=0.10000000000000001

[Channel Mixer]
Enabled=false
Red=1000;0;0;
Green=0;1000;0;
Blue=0;0;1000;

[Black & White]
Enabled=false
Method=Desaturation
Auto=false
ComplementaryColors=true
Setting=RGB-Rel
Filter=None
MixerRed=33
MixerOrange=33
MixerYellow=33
MixerGreen=33
MixerCyan=33
MixerBlue=33
MixerMagenta=33
MixerPurple=33
GammaRed=0
GammaGreen=0
GammaBlue=0
Algorithm=SP
LuminanceCurve=0;
BeforeCurveMode=Standard
AfterCurveMode=Standard
BeforeCurve=0;
AfterCurve=0;

[Luminance Curve]
Enabled=false
Brightness=0
Contrast=0
Chromaticity=0
AvoidColorShift=false
RedAndSkinTonesProtection=0
LCredsk=true
LCurve=0;
aCurve=0;
bCurve=0;
ccCurve=0;
chCurve=0;
lhCurve=0;
hhCurve=0;
LcCurve=0;
ClCurve=0;

[Sharpening]
Enabled=true
Contrast=10
Method=rld
Radius=0.5
BlurRadius=0.25
Amount=200
Threshold=20;80;2000;1200;
OnlyEdges=false
EdgedetectionRadius=1.8999999999999999
EdgeTolerance=1800
HalocontrolEnabled=false
HalocontrolAmount=85
DeconvRadius=0.5
DeconvAmount=100
DeconvDamping=0
DeconvIterations=35

[Vibrance]
Enabled=true
Pastels=50
Saturated=30
PSThreshold=23;79;
ProtectSkins=false
AvoidColorShift=true
PastSatTog=false
SkinTonesCurve=0;

[SharpenEdge]
Enabled=false
Passes=2
Strength=50
ThreeChannels=true

[SharpenMicro]
Enabled=true
Matrix=true
Strength=30
Contrast=15
Uniformity=5

[White Balance]
Enabled=true
Setting=Auto
Temperature=5202
Green=0.91700000000000004
Equal=1
TemperatureBias=0

[Color appearance]
Enabled=false
Degree=90
AutoDegree=true
Degreeout=90
AutoDegreeout=true
Surround=Average
Surrsrc=Average
AdaptLum=16
Badpixsl=0
Model=RawT
Algorithm=JC
J-Light=0
Q-Bright=0
C-Chroma=0
S-Chroma=0
M-Chroma=0
J-Contrast=0
Q-Contrast=0
H-Hue=0
RSTProtection=0
AdaptScene=2000
AutoAdapscen=true
YbScene=18
Autoybscen=true
SurrSource=false
Gamut=true
Tempout=5000
Greenout=1
Tempsc=5000
Greensc=1
Ybout=18
Datacie=false
Tonecie=false
CurveMode=Lightness
CurveMode2=Lightness
CurveMode3=Chroma
Curve=0;
Curve2=0;
Curve3=0;

[Impulse Denoising]
Enabled=false
Threshold=50

[Defringing]
Enabled=true
Radius=2
Threshold=13
HueCurve=1;0.16666666699999999;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.34699999999999998;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.51366742600000004;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.66894457100000004;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.82877752459999998;0.97835991;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.99088838270000001;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;

[Dehaze]
Enabled=true
Strength=10
ShowDepthMap=false
Depth=25
Luminance=false

[Directional Pyramid Denoising]
Enabled=false
Enhance=false
Median=false
Luma=0
Ldetail=0
Chroma=15
Method=Lab
LMethod=SLI
CMethod=MAN
C2Method=AUTO
SMethod=shal
MedMethod=soft
RGBMethod=soft
MethodMed=Lonly
Redchro=0
Bluechro=0
Gamma=1.7
Passes=1
LCurve=1;0.050000000000000003;0.14999999999999999;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.55000000000000004;0.040000000000000001;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
CCCurve=1;0.050000000000000003;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.050000000000000003;0.34999999999999998;0.34999999999999998;

[EPD]
Enabled=false
Strength=0.5
Gamma=1
EdgeStopping=1.3999999999999999
Scale=1
ReweightingIterates=0

[FattalToneMapping]
Enabled=true
Threshold=30
Amount=3
Anchor=50

[Shadows & Highlights]
Enabled=false
Highlights=35
HighlightTonalWidth=70
Shadows=0
ShadowTonalWidth=30
Radius=40
Lab=true

[Crop]
Enabled=false
X=0
Y=0
W=4946
H=3280
FixedRatio=true
Ratio=As Image
Orientation=As Image
Guide=Frame

[Coarse Transformation]
Rotate=0
HorizontalFlip=false
VerticalFlip=false

[Common Properties for Transformations]
Method=log
AutoFill=true

[Rotation]
Degree=0

[Distortion]
Amount=0

[LensProfile]
LcMode=lcp
LCPFile=C:\\ProgramData\\Adobe\\CameraRaw\\LensProfiles\\1.0\\Tamron\\Pentax\\PENTAX (TAMRON SP 17-50mm F2.8 DiII A16P) - RAW.lcp
UseDistortion=true
UseVignette=false
UseCA=false
LFCameraMake=
LFCameraModel=
LFLens=

[Perspective]
Horizontal=0
Vertical=0

[Gradient]
Enabled=false
Degree=0
Feather=25
Strength=0.59999999999999998
CenterX=0
CenterY=0

[PCVignette]
Enabled=false
Strength=0.59999999999999998
Feather=50
Roundness=50

[CACorrection]
Red=0
Blue=0

[Vignetting Correction]
Amount=0
Radius=50
Strength=1
CenterX=0
CenterY=0

[Resize]
Enabled=false
Scale=0.17999999999999999
AppliesTo=Cropped area
Method=Lanczos
DataSpecified=3
Width=900
Height=900
AllowUpscaling=false

[PostDemosaicSharpening]
Enabled=true
Contrast=17
AutoContrast=true
AutoRadius=true
DeconvRadius=0.82999999999999996
DeconvRadiusOffset=0
DeconvIterCheck=true
DeconvIterations=20

[PostResizeSharpening]
Enabled=false
Contrast=15
Method=rld
Radius=0.5
Amount=200
Threshold=20;80;2000;1200;
OnlyEdges=false
EdgedetectionRadius=1.8999999999999999
EdgeTolerance=1800
HalocontrolEnabled=false
HalocontrolAmount=85
DeconvRadius=0.45000000000000001
DeconvAmount=100
DeconvDamping=0
DeconvIterations=100

[Color Management]
InputProfile=file:C:\\ProgramData\\Adobe\\CameraRaw\\CameraProfiles\\Adobe Standard\\PENTAX K-5 Adobe Standard.dcp
ToneCurve=false
ApplyLookTable=true
ApplyBaselineExposureOffset=true
ApplyHueSatMap=true
DCPIlluminant=2
WorkingProfile=sRGB
WorkingTRC=none
WorkingTRCGamma=2.3999999999999999
WorkingTRCSlope=12.92
OutputProfile=RTv4_sRGB
OutputProfileIntent=Perceptual
OutputBPC=true

[Wavelet]
Enabled=false
Strength=100
Balance=0
Iter=0
MaxLev=7
TilesMethod=full
DaubMethod=4_
ChoiceLevMethod=all
BackMethod=grey
LevMethod=4
DirMethod=all
CBgreenhigh=0
CBgreenmed=0
CBgreenlow=0
CBbluehigh=0
CBbluemed=0
CBbluelow=0
Expcontrast=false
Expchroma=false
Expedge=false
Expresid=false
Expfinal=false
Exptoning=false
Expnoise=false
Contrast1=0
Contrast2=0
Contrast3=0
Contrast4=0
Contrast5=0
Contrast6=0
Contrast7=0
Contrast8=0
Contrast9=0
Chroma1=0
Chroma2=0
Chroma3=0
Chroma4=0
Chroma5=0
Chroma6=0
Chroma7=0
Chroma8=0
Chroma9=0
ContExtra=0
HSMethod=with
HLRange=50;75;100;98;
SHRange=0;2;50;25;
Edgcont=0;10;75;40;
Level0noise=0;0;
Level1noise=0;0;
Level2noise=0;0;
Level3noise=0;0;
ThresholdHighlight=5
ThresholdShadow=4
Edgedetect=90
Edgedetectthr=20
EdgedetectthrHi=0
Edgesensi=60
Edgeampli=10
ThresholdChroma=5
CHromaMethod=without
Medgreinf=less
CHSLromaMethod=SL
EDMethod=CU
NPMethod=none
BAMethod=none
TMMethod=cont
ChromaLink=0
ContrastCurve=1;0;0.25;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.5;0.75;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.90000000000000002;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
Pastlev=0;2;30;20;
Satlev=30;45;130;100;
OpacityCurveRG=1;0;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
OpacityCurveBY=1;0;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
OpacityCurveW=1;0;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0;0.34999999999999998;0.75;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.59999999999999998;0.75;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.34999999999999998;0;0;
OpacityCurveWL=1;0;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.5;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
HHcurve=0;
CHcurve=0;
WavclCurve=0;
Median=false
Medianlev=false
Linkedg=true
CBenab=false
Lipst=false
Skinprotect=0
Hueskin=-5;25;170;120;
Edgrad=15
Edgval=0
ThrEdg=10
AvoidColorShift=false
TMr=false
ResidualcontShadow=0
ResidualcontHighlight=0
ThresholdResidShadow=35
ThresholdResidHighLight=65
Residualchroma=0
ResidualTM=0
Residualgamma=1
HueRangeResidual=0
HueRange=-260;-250;-130;-140;
Contrast=0

[Directional Pyramid Equalizer]
Enabled=true
Gamutlab=false
cbdlMethod=aft
Mult0=1.6000000000000001
Mult1=1.5
Mult2=1.3999999999999999
Mult3=1.3
Mult4=1.2
Mult5=1.1000000000000001
Threshold=0.20000000000000001
Skinprotect=0
Hueskin=-5;25;170;120;

[HSV Equalizer]
Enabled=false
HCurve=0;
SCurve=0;
VCurve=0;

[SoftLight]
Enabled=false
Strength=30

[Film Simulation]
Enabled=false
ClutFilename=
Strength=100

[RGB Curves]
Enabled=false
LumaMode=false
rCurve=0;
gCurve=0;
bCurve=0;

[ColorToning]
Enabled=false
Method=LabRegions
Lumamode=true
Twocolor=Std
Redlow=0
Greenlow=0
Bluelow=0
Satlow=0
Balance=0
Sathigh=0
Redmed=0
Greenmed=0
Bluemed=0
Redhigh=0
Greenhigh=0
Bluehigh=0
Autosat=true
OpacityCurve=1;0;0.29999999999999999;0.34999999999999998;0;0.25;0.80000000000000004;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.69999999999999996;0.80000000000000004;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;0.29999999999999999;0;0;
ColorCurve=1;0.050000000000000003;0.62;0.25;0.25;0.58499999999999996;0.11;0.25;0.25;
SatProtectionThreshold=30
SaturatedOpacity=80
Strength=50
HighlightsColorSaturation=60;80;
ShadowsColorSaturation=80;208;
ClCurve=3;0;0;0.34999999999999998;0.65000000000000002;1;1;
Cl2Curve=3;0;0;0.34999999999999998;0.65000000000000002;1;1;
LabGridALow=0
LabGridBLow=0
LabGridAHigh=0
LabGridBHigh=0
LabRegionA_1=0
LabRegionB_1=0
LabRegionSaturation_1=0
LabRegionSlope_1=1
LabRegionOffset_1=0
LabRegionPower_1=1
LabRegionHueMask_1=1;0.16666666699999999;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;0.82877752459999998;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
LabRegionChromaticityMask_1=1;0;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
LabRegionLightnessMask_1=1;0;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;1;1;0.34999999999999998;0.34999999999999998;
LabRegionMaskBlur_1=0
LabRegionChannel_1=-1
LabRegionsShowMask=-1

[RAW]
DarkFrame=\\/szeva
DarkFrameAuto=false
FlatFieldFile=\\/szeva
FlatFieldAutoSelect=false
FlatFieldBlurRadius=32
FlatFieldBlurType=Area Flatfield
FlatFieldAutoClipControl=false
FlatFieldClipControl=0
CA=true
CAAvoidColourshift=true
CAAutoIterations=2
CARed=0
CABlue=0
HotPixelFilter=false
DeadPixelFilter=false
HotDeadPixelThresh=100
PreExposure=1

[RAW Bayer]
Method=amaze
Border=2
ImageNum=1
CcSteps=5
PreBlack0=0
PreBlack1=0
PreBlack2=0
PreBlack3=0
PreTwoGreen=true
LineDenoise=0
LineDenoiseDirection=3
GreenEqThreshold=0
DCBIterations=5
DCBEnhance=true
LMMSEIterations=2
DualDemosaicAutoContrast=true
DualDemosaicContrast=17
PixelShiftMotionCorrectionMethod=1
PixelShiftEperIso=0
PixelShiftSigma=1
PixelShiftShowMotion=false
PixelShiftShowMotionMaskOnly=false
pixelShiftHoleFill=true
pixelShiftMedian=false
pixelShiftGreen=true
pixelShiftBlur=true
pixelShiftSmoothFactor=0.69999999999999996
pixelShiftEqualBright=false
pixelShiftEqualBrightChannel=false
pixelShiftNonGreenCross=true
pixelShiftDemosaicMethod=amaze
PDAFLinesFilter=false

[RAW X-Trans]
Method=3-pass (best)
DualDemosaicAutoContrast=true
DualDemosaicContrast=20
Border=7
CcSteps=0
PreBlackRed=0
PreBlackGreen=0
PreBlackBlue=0

[MetaData]
Mode=0

[Film Negative]
Enabled=false
RedRatio=1.3600000000000001
GreenExponent=1.5
BlueRatio=0.85999999999999999
 

Rafi  Dołączył: 25 Mar 2007
Na początek jednak dodam: wersja 4. jakaranda:
Ty już pewnie wiesz, co chcę napisać. Nie wracaj na tę drogę obróbki... O odbiorze bardziej decyduje światło (które u Ciebie niejako "zniknęło") niż szczegóły/mikrokontrast czy co tam użyłaś...

kwrom napisał/a:
To jest nauka, zabawa ... (Próba wyciągania szczegółów ze świateł jest problematyczna lepiej niedoświetlić ujęcie i później wyciągnąć z cienia)
Jak pisałem "zaszalałem"
Można napisać, że potwierdziłeś swoją obróbką, że w Pentaksie wyciąga się z cieni, a nie ze świateł (czytaj: ustawia wg tego ekspozycję) - o czym od chyba zawsze wiadomo ;-)

mr.ra66it napisał/a:
germario, mam spostrzeżenia podobne jak Rafi.
Już się prawie obawiałem, że ze swoją opinią sam pozostanę... ;-) Ale i tak bym się jej trzymał :evilsmile:

mr.ra66it napisał/a:
Poniżej ustawienia [z Raw Therapee - by Rafi] zapisane w pliku PP3.
:shock: Ile tego? :shock:
Efekty owszem lepsze niż moje, ale to (czyli wręcz zabójcza jak dla mnie ilość opcji/ustawień) mi przypomniało, dlaczego już daaawno temu zrezygnowałem z używania RT. Nie wyczyniam żadnych cudów z obróbką - po prostu chcę jak najszybciej i jak najprościej dojść do akceptowalnych przeze mnie rezultatów.
Od paru już chyba lat obrabiam głównie w Silkypix i dla porównania z RT moja obróbka w tej edycji również zapisana w pliku - "trochę" różnicy w liczbie danych/ustawień między RT a SPix widać :-D
PS. Czyżbyś również jak i ja skusił się na PS Elements 2021 widoczny w exif?
[HEADER]

TYPE=TEXT
[BASIC_PARAM]
EXP_ADJ_STATE=SPECIFIED
EXP_ADJ_EFFECT=NKD_EF_HDR_CB
EXP_ADJ_HDR=50
EXP_ADJ_DODGING=75
EXP_ADJ_SHADOW=38
LC_STATE=SPECIFIED
LC_RB_ENABLE=TRUE
LC_RB_FACTOR_R=10
LC_RB_FACTOR_B=3
WB_STATE=SPECIFIED
TONE_STATE=SPECIFIED
TONE_CONTRAST=1.65
TONE_CONTRAST_CENTER=0.5
TONE_LOCALCONTRAST=6
TONE_DEHAZE=6
COLOR_STATE=SPECIFIED
COLOR_SATURATION=1.2
TC_STATE=SPECIFIED
TC_RGB_TABLE_POINT_COUNT=2
TC_RGB_TABLE_POINTS=0.0666666666666667,0,0.996078431372549,1
TC_RGB_CURRENT_INDEX=1
TC_R_TABLE_POINT_COUNT=2
TC_R_TABLE_POINTS=0,0,1,1
TC_R_CURRENT_INDEX=1
TC_G_TABLE_POINT_COUNT=2
TC_G_TABLE_POINTS=0,0,1,1
TC_G_CURRENT_INDEX=1
TC_B_TABLE_POINT_COUNT=2
TC_B_TABLE_POINTS=0,0,1,1
TC_B_CURRENT_INDEX=1
TC_L_TABLE_POINT_COUNT=2
TC_L_TABLE_POINTS=0,0,1,1
TC_L_CURRENT_INDEX=1
TC_CURVE_TYPE=UTONE_TYPE_SPLINE
HL_STATE=SPECIFIED
HL_EXPAND_DR=0.6
FCC_STATE=SPECIFIED
FCC_DST_VECTOR_03=0,-34,-10
FCC_DST_VECTOR_04=0,-26,0
FCC_DST_VECTOR_05=-10,16,-20
 

Jakaranda  Dołączyła: 28 Maj 2013
rafi - masz rację. Przesadziłam. Zastosowałam z NiK-a Detail Extractor. Wyszedł pumeks do szorowania pięt.
 

mr.ra66it  Dołączył: 03 Wrz 2011
Rafi napisał/a:
wręcz zabójcza jak dla mnie ilość opcji/ustawień

Całkowita liczba opcji w RT faktycznie może przytłoczyć. Ten sam lub bardzo zbliżony efekt można uzyskać w RT różnymi opcjami. Zazwyczaj korzystam z bardzo ograniczonego zestawu. Wkleiłem zestaw z wszystkimi ustawieniami (w tym nieużytymi przeze mnie opcjami) by ułatwić zainteresowanym import (w ten sposób import 'przykryje' ustawienia wszystkich opcji w tym wyłączy te, których nie użyłem).
Rzeczywiście skusiłem się na PS Elements 2021. ;-)
 
germario  Dołączył: 08 Cze 2011
mr.ra66it, nie miałem jeszcze czasu usiąść do ponownej próby, ale tak jak piszesz, liczba możliwości w RT jest duża, co widać na Twojej liście, a co za tym idzie czasami można się załamać :-) Dziękuję za podpowiedzi, nie poddam się tak łatwo
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Dzisiaj zasiadłem do pliku i próbowałem zrobić coś zbliżonego do powalosa i rafiego. Takie moje typy. Nie udało się. A był ja tam i widział na własne głaza co to i jak powinno wyglądać
 
germario  Dołączył: 08 Cze 2011

Tak mi wyszło teraz w światłach, do ideału dużo brakuje, mr.ra66itdzięki :-B :-B :-B

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach