M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


NAJLEPSZA KSIĄŻKA DO NAUKI FOTOGRAFII
https://www.youtube.com/watch?v=kNRnLVdOK5o
Zadanie nr 1: The Pohotographer's Playbook
https://www.youtube.com/watch?v=0uGo7rVt4wo
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat

https://vimeo.com/454130685

Porządny motywator

Książka została wydana w przystępnym, poradnikowym stylu. Każdy z dwudziestu rozdziałów to jedna lekcja, jedna wskazówka, za którą uczeń ma podążać. Przykłady? “Odkryj swoją tożsamość”, “Inspiruj się”, “Stań się jednością z aparatem”, “Użyj i głowy i serca”. Brzmi trochę banalnie, ale spokojnie. Może książka nie zawiera długich analiz, ale za tymi prostymi myślami, kryją się dość szczegółowe opisy. To prawda jednak, że bardziej one dotyczą filozofii fotografowania, szukania swojego stylu niż czysto technicznych aspektów pracy z fotografią.

Doświadczeni fotografowie mogą sięgnąć po książkę, żeby przypomnieć sobie, co w tej pracy jest najważniejsze i zmotywować się do dalszego działania, ale przede wszystkim skierowana jest do czytelników, którzy dopiero zaczynają fotografować i czują się niepewnie np. w robieniu zdjęć na ulicy, czy nie wiedzą właściwie, które zdjęcia są naprawdę wyjątkowe, a które nie. Często są to proste wskazówki typu: fotografowana przez ciebie postać nie zawsze powinna być w samym centrum fotografii, bo skupiając się tylko na niej, nie zauważasz świata wokół i możesz przegapić coś ważnego.

Dlatego książkę można potraktować nie tylko jako instrukcję “how to” fotografii, ale i jako podręcznik kompleksowego patrzenia w ogóle. Po jej lekturze odczuwa się silne pragnienie sięgnięcia po aparat, a dla tych, którzy nie mają ambicji robienia zdjęć, może być po prostu lekcją uważności, skupienia i większej czułości dla świata.
https://www.fotopolis.pl/...dziestu-krokach
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat

https://vimeo.com/223108398

Jak być lepszym fotografem ulicznym?

Zdaniem Matta, kluczem do sukcesu jest właściwe nastawienie. „Jeśli wychodzisz na ulicę z przekonaniem, że pewnie i tak nic ciekawego nie zobaczysz, nie łudź się, że będzie inaczej”.

Tą prostą radą, rozpoczyna się krótki podręcznik fotografii ulicznej "Think Like a Street Photographer" Matta Stuarta, autora wielu najbardziej rozpoznawalnych fotografii ulicznych.

„Fotografia uliczna stała się dla mnie wszystkim. Od chwili gdy się budziłem, do momentu gdy mój policzek znów lądował na poduszce, nie myślałem o niczym innym. To już nie była tylko obsesja ale sposób życia”- wspomina.
https://www.fotopolis.pl/...siazke-recenzja
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


Robienie złych zdjęć jest częścią procesu

Książka napisana jest bez zbędnego mentorstwa. „Gdy zaczynałem fotografować wielkim formatem, robiłem może dwa dobre zdjęcia na sto. Po 25 latach w zasadzie niewiele się zmieniło” - przyznaje w jednym z felietonów Misrach.

I dodaje nam otuchy zapewniając, że nawet najwięksi muszą się czasem nieźle natrudzić. „Jako kurator wystawy Gary'ego Winnogranda przejrzałem ponad 3000 jego stykówek. Zaskoczyło mnie to, jak wiele z jego zdjęć było zupełnie przeciętnych, lub po prostu kiepskich! Zrozumiałem, że robienie złych zdjęć jest częścią procesu. Dochodzenia do tego kadru, w którym w końcu spotykają się wszystkie elementy”.

- O drodze kariery
- O wyborze sprzętu. „Wybierz raz”
- O tym jak rodzi się pomysł na nowy projekt...
- ...i jak wypełnić pustkę, gdy go zakończymy
- O sztuce selekcji
- I o tym kiedy zdjęć nie robić
https://www.fotopolis.pl/...sracha-recenzja
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


W nowym wydaniu Mariusz Szczygieł oddaje hołd legendzie czeskiej fotografii, Josefowi Sudkowi, postaci fascynującej i mało u nas znanej. Jego prace docenione na świecie, były w Polsce drukowane dotąd tylko w katalogach wystaw. Jest to więc u nas pierwsza popularna publikacja zdjęć Sudka.
Sudka fascynuje to, co widzi, Szczygła to, co czyta.
Fotografie Josefa Sudka, zwanego poetą fotografii, nie tylko ilustrują teksty w zbiorze „Láska nebeská”, artysta staje się także fascynującym bohaterem, którego fenomen poznaje Mariusz Szczygieł. Sudek - jeden z najwybitniejszych przedstawicieli subiektywizacji współczesnej fotografii, charakterystyczny mieszkaniec Pragi, którego wojna pozbawiła prawej ręki, fotografujący zarośnięte ogrody miasta, katedrę św. Wita oraz własne okno. Okno, które przez całą okupację hitlerowską i czas stalinizmu, dokumentował przez niemal czternaście lat o różnych porach dnia i roku. Jakby w takich czasach tylko ono go interesowało.
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4933701/laska-nebeska
 

TM_Mich  Dołączył: 08 Wrz 2009
M.W, dzięki.
Kupiona.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


W swoim weneckim pałacu zgromadziła największą kolekcję dzieł modernizmu. Założyła jedną z pierwszych galerii sztuki nowoczesnej w Londynie. W Nowym Jorku, w Paryżu i w każdym miejscu, w którym znalazła się choć na chwilę, stawała się czołową postacią elit artystycznych.

To ona odkryła Jacksona Pollocka i pozowała przed obiektywem Man Raya, w jej salonie wisiały obrazy Picassa, a przez jej dom przewinęli się wszyscy znani ludzie sztuki i literatury pierwszej połowy XX wieku. Znała tych, których trzeba było znać.
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5011466/peggy-guggenheim-zycie-uzaleznione-od-sztuki
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat

https://lubimyczytac.pl/ksiazka/54876/listy-do-brata

Drogi Theo, piszesz do mnie: "Dbaj o to, żeby żyć z Tersteegiem w przyjaźni, bo jest on dla nas prawie starszym bratem".
Mój drogi, może tobie okazuje on przyjaźń , ale ja przez długie lata narażałem się tylko na jego wrogość i szorstkie obejście.
On miałby może rację, robiąc mi wymówki, gdybym nie pracował, ale jest rzeczą niedopuszczalną, żeby komuś, kto ciężko i wytrwale
pracuje, robić tego rodzaju wymówki:
"Jestem zupełnie pewny , że artystą nigdy nie będziesz".
"Nie ma co mówić, za późno zacząłeś".
"Powinieneś zacząć zarabiać na chleb".

Wolę przez pół roku nie jadać obiadów i w ten sposób oszczędzać, niż raz po raz dostawać od Tersteega 10 florenów przy akompaniamencie
jego wymówek.

Obowiązkowa pozycja dla zagubionych fotografów :!:
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat






Nie wyobrażam sobie lepszej książki o fotografii, przynajmniej dotyczącej jej technicznej strony. A to dopiero pierwsza z trzech części, konkretnie skupiona na aparatach.

Nie, żebym był jakimś specjalistą w tej materii, ale próbowałem zabrać się za kilka powszechnie polecanych, współczesnych podręczników i wszędzie spotykałem ten sam, niezmiernie mnie irytujący sposób pisania "jak dla debila". Wszędzie to samo - brak wyjaśnienia jakichkolwiek technicznych podstaw, albo wyjaśnianie na zasadzie "wyobraź sobie, że X to taki balonik na którym jeżdżą krasnoludki". Zamiast skupienia się na ogólnych zasadach, porady w stylu "ustaw to tak a tamto inaczej a na pewno będzie dobrze".

U Ansela wszystko jest na odwrót. Książka skupia się na technicznych aspektach działania aparatów, po zrozumieniu których wszystkie te wcześniejsze porady wydają się oczywiste. Jak działa migawka, jak parametry soczewki wpływają na obraz, jak przesłona faktycznie wpływa na światło docierające do filmu - to jest typ wiedzy jaką z The Camera się wynosi. Konkretniejsze wskazówki, jak przykładowo zależność głębi ostrości od przesłony, wynikają właśnie z tych podstaw i oczywiście również są tutaj ujęte.

Programistom powiedziałbym tak: The Camera (i zapewne reszta książek z serii) to fotograficzny odpowiednik "The C Programming Language" Kernighana i Ritchiego. Ogromne stężenie wiedzy, skupienie się na istotnych podstawach i traktowanie czytelnika jak inteligentnego człowieka. wilk_elektryczny
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


“W jaki sposób zrobiłes to zdjecie?” Pytanie to wielokrotnie zadawano Anselowi Adamsowi w trakcie jego życia. W książce „Examples: the Making of 40 Photographs”, Adams dzieli się informacjami o okolicznościach, w jakich powstały niektóre z jego najsłynniejszych prac. Każdemu spośród 40 zdjęć, starannie i dokładnie przedrukowanemu, towarzyszy ciekawy, pełen przydatnych informacji komentarz, który pomoże czytelnikowi zrozumieć kwestie techniczne, warunki w jakich często przychodzi fotografom pracować oraz walory estetyczne, które są kluczem do sukcesu danego zdjęcia.

Czytanie zawartych w książce esejów może być bez wątpienia przeżyciem na miarę warsztatów z legendarnym fotografem. Mnóstwo tu fascynujących, często zaskakujących swoim charakterem, prywatnych adnotacji i komentarzy odnośnie omawianych zdjęć. Szczegółowość informacji technicznych z zakresu aparatów, obiektywów, filtrów, ekspozycji, wywoływania odbitek, pozwoli każdemu czytelnikowi- zarówno zapalonemu amatorowi jak i profesjonaliście- znacznie polepszyć jakość i styl wykonywanych przez siebie fotografii. Lektura książki staje się tym bardziej przyjemna, że poza przydatnymi dla czytelnika informacjami, pełno tu prywatnych przemyśleń, dygresji i anegdot, które urozmaicają czytanie i ułatwiają odbiór tekstu. W powyższej pracy, Adams- poza podstawowymi informacjami na temat zawartych w niej zdjęć- omawia również ideę prewizualizacji, system strefowy oraz przebieg swojej kariery fotograficznej. bookoff.pl
 

pszczołowaty  Dołączył: 07 Gru 2009
Polecam " Nieprzezroczyste. Historie chłopskiej fotografii" Agnieszki Pajączkowskiej. Może Wam się spodobać :)
"Nieprzezroczyste to próba zwrócenia spojrzenia na to, co dotychczas było zauważalne zbyt rzadko - na trzeci plan, na tło, rzeczy i ludzi poza kadrem"
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat

https://foto-info.pl/polscy-fotografowie-krytycy-i-teoretycy-o-fotografii-1839-1989-antologia.html

Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii
Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach