Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Przeczytałem sobie wątek prawie w całości. 50-135 był szkłem, z którym zetknąłem się jeszcze za czasów K10, ale opinie o jego wadliwości i rozrzucie jakościowym skutecznie mnie zniechęciły do zakupu - bo może to ja trafię na felerny egzemplarz?

Jest kilka lat później, znowu jestem w JSS i na nowo wraca sprawa dłuższego zooma, dzisiaj nawet bardziej potrzebnego niż kilka lat temu.

W zasadzie to powinienem zapytać czy wiecie coś więcej o powtarzalności szkieł, czy waszym zdaniem coś się poprawiło w kontroli jakości Pentax'a - bo z kontekstu wypowiedzi w necie można odnieść wrażenie, że teraz z jakością nie ma problemów, szkło jest świetne, ostre, dobre pod światło.

Bardziej mnie jednak interesuje co innego - jak jest tutaj, u nas w RP, z reklamacją wadliwych szkieł. Czy szkło np. ewidentnie źle spisujące się pod światło, nieostre (tutaj pewnie dochodzi kwestia, jak to wykazać) można zareklamować, żądać naprawy, wymiany na inne, doprowadzenia do stanu, jaki powinien być zgodny z deklaracjami producenta? Czy są jakieś wytyczne, jak szkło powinno pracować?
Bo odnieść można wrażenie, że trafiły się tutaj na forum serie szkieł o znacznym rozrzucie jakościowym (chociażby 50-135, ale również wszystkie wątpliwości z np. 31 Ltd. itp.), ale nigdzie mi nie mignęło, że ktoś to zareklamował, że szkło powinno być ostre - a nie jest, że skandalicznie zachowuje się pod światło - a nie ma prawa. Wiem, że to trochę inna sprawa niż awaria SDM'a (tutaj jest skala 0-1), jednakowoż nie jest to towar zgodny z opisem. I klient zostaje z problemem sam.


W ogóle ktoś ostatnio to szkło "zaryzykował"?
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Mertz napisał/a:
Bardziej mnie jednak interesuje co innego - jak jest tutaj, u nas w RP, z reklamacją wadliwych szkieł. Czy szkło np. ewidentnie źle spisujące się pod światło, nieostre (tutaj pewnie dochodzi kwestia, jak to wykazać) można zareklamować, żądać naprawy, wymiany na inne, doprowadzenia do stanu, jaki powinien być zgodny z deklaracjami producenta? Czy są jakieś wytyczne, jak szkło powinno pracować?


To byłoby niezwykle trudne do reklamacji, zważywszy na to, że nie ma wzorca. Remedium to po prostu sprawdzenie kilku egzemplarzy i takie przetestowanie zakupu, że ustawowe 14 dni od zakupu można je było zwrócić.
 
_rado  Dołączył: 14 Mar 2010
Miałem owy obiektyw i właśnie go sprzedałem, trochę z żalem ze względu na jego plastykę. Jednak jeśli chodzi o jego ostrość to szału nie ma, na pełnej dziurze jest lekko miękki i tu mowa nie tylko o moim egzemplarzu, znajomy też ma 50-135 kupiony około rok temu w polskim sklepie i zachowuje się podobnie.
Robiliśmy nawet testy porównawcze, zarówno mój jak i jego egzemplarz wykazywał problemy z BF.
Posiadam również Tamrona 70-200 i ten jest zdecydowanie ostrzejszy od Pentaxa.
Jeśli chodzi o możliwość reklamowania takich kwestii jak mydło na pełnej dziurze , aberracja chromatyczna czy zła praca pod ostre światło to Mertz możesz zapomnieć.
Z własnego doświadczenia wiem że wszelkie korekcje optyczne (nie licząc regulacji BF iFF) obiektywów z Gwiazdką dokonywane są tylko w serwisie centralnym we Francji.
Po podesłaniu kilku sampli zrobionych przy przesłonie 2.8 do Apollo, panowie z serwisu po konsultacji z centralą we Francji stwierdzili że tak ma być wg nich zdjęcia są ostre i szukam dziury w całym.
Ogólnie obiektyw świetny, bardzo podoba mi się plastyka zdjęć wykonanych tym szkłem.
 

irek83  Dołączył: 11 Paź 2014
Szkoda ,że nie robią z obiektywami tak jak np. z procesorami do komputerów. Za dodatkową opłatą mogę kupić wyselekcjonowany procesor i mam pewność, że nie trafię na bubel. Z obiektywami też tak powinni robić.
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
...w zasadzie to ta * powinna do czegoś zobowiązywać. A tak to kompletnie nie wiadomo, do czego ona w ogóle służy.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Może do robienia zdjęć? :roll:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
A gdzie tam. Jak padnie sdm to jeszcze zdjęcia można robić, ale jak strzeli prowadnicą zooma to zostajesz z manualną stałką i do tego jeszcze z szansą na to ze i ostrość zablokowana w jednym punkcie ;-)

No w sumie zdjęcia można robić. Nawet jakby styki padły to Pentax i tak potwierdzi 😈
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Mertz napisał/a:
do czego ona w ogóle służy

Pentagram napisał/a:
Może do robienia zdjęć?

Do robienia zdjęć się jak najbardziej nadaje.
Używam w tej chwili drugiej sztuki (pierwszy sprzedałem bo irytował mnie bardzo wolny AF) i nie mogę narzekać, a właściwie mogę.
Na pewno obiektyw nie lubi pracować pod ostre światło i ma wolny napęd SDM.
W moim jest wyłączony i pracuje na wiertarce, trochę głośniej ale znacznie szybciej.
Co do ostrości to sprawdźcie swoje puszki bo różne rzeczy można mu zarzucić ale nie brak ostrości.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Zgadzam się z ostatnim zdaniem Zdana w 100% !!

Jeżeli chodzi o generowany obrazek to było to jedno z najlepszych szkiełek które posiadałem
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Pentagram napisał/a:
Może do robienia zdjęć?


Nie irytuj się Waćpan...

irek83 napisał/a:
Za dodatkową opłatą mogę kupić wyselekcjonowany procesor i mam pewność, że nie trafię na bubel.


Własnie o to mi chodzi - czy płacenie za "*" to nie jest własnie płacenie za wyselekcjonowany, wykonany z najwyższym pietyzmem produkt? (tyle - IMO - teoria)

_rado napisał/a:
Po podesłaniu kilku sampli zrobionych przy przesłonie 2.8 do Apollo, panowie z serwisu po konsultacji z centralą we Francji stwierdzili że tak ma być wg nich zdjęcia są ostre i szukam dziury w całym.


Teoretycznie przynajmniej problem rozdzielczości/ostrości można by stosunkowo łatwo "określić" - ot, podajemy, jaką rozdzielczość ma mieć na jakiej przesłonie dane szkło i jaka jest tolerancja. I tyle.
I serwis ma odpowiedzieć - trzyma czy nie trzyma parametry.

BTW - czytał ktoś to?:

http://www.dpreview.com/forums/thread/2662644 - komu tam padł SDM?

Zdano napisał/a:
Na pewno obiektyw nie lubi pracować pod ostre światło i ma wolny napęd SDM.


Ok, tylko co tak określasz - słońce w kadrze, słońce poza kadrem? dostajemy takie piękne bliki jak u espresso? Pytam, bo właśnie Pentax przyzwyczaił mnie do tego, że fotka ze słońcem w kadrze to oczywistość, a teraz okazuje się, że to se ne vrati. A ja lubię fotki ze słońcem w kadrze :(
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Mertz napisał/a:
właśnie Pentax przyzwyczaił mnie do tego, że fotka ze słońcem w kadrze to oczywistość, a teraz okazuje się, że to se ne vrati.
Oczywistością jest, że różne konstrukcje optyczne różnie pracują pod światło. Jedne pracują lepiej, inne gorzej - ta z pewnością gorzej, zwłaszcza bez osłony.
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
...się pochwalę - naprawiłem (znaczy - naprawiono mi) tego 50-135 z Allegro, co to po mocno dumpingowej cenie był wystawiony jako uszkodzony (z latającymi soczewkami taki). Wczoraj odebrałem, bardzo fajnie to wygląda, jutro postrzelam trochę fotek, ale jak za takie pieniądze takie szkiełko...
To się nazywa wejść (wrócić?) w system :)
 

janpa  Dołączył: 23 Lis 2009
A, to już wiem kto mnie przelicytował :mrgreen:
Gratulacje!
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
No co Pan - te 10 PLN wielkim wyzwanie nie było. Po przeanalizowaniu wszystkich "za i przeciw" byłem przygotowany na trochę ostrzejszą walkę.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Mertz mógłbyś wrzucić tutaj sample? :)
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Podlinkuję coś w weekend - dzisiaj nie miałem czasu na zabawę, siedzę zakopany w fotkach wyjazdowo-wakacyjnych (każdy chce swoje i to najlepiej na już :)
 

misiakuu  Dołączył: 02 Sty 2012
Nabyłem wiosną nowy egzemplarz po bardzo intensywnych analizach - nie żałuję. Pomimo pojawienia się 70-200/2.8 i niemałej ceny 50-135. Relatywnie niewielka waga i świetna plastyka były wystarczającym argumentem. Nie mam problemu z SDMem i BF i FF. Kupując wiedziałem o możliwej kiepskiej pracy pod światło.

Obiektyw pięknie rysuje i zdecydowanie nadaje się do portretów. W porównaniu z 70-200/2.8, jakkolwiek rewelacyjny by nie był, dla mnie waga i gabaryty mają olbrzymie znaczenie. I tak często rezygnuję z taszczenia aparatu i szkieł bo ważą. Waga również wpływa na to, że tym szkłem spokojnie wychodzą zdjęcia z czasem ekspozycji 1/30, 1/40 sek. Oczywiście na długim końcu.

Uszczelnienia rewelacyjne - zdarzyło mi się robić zdjęcia w trakcie burzy piaskowej. A lepszego sprawdzianu dla uszczelnień chyba nie ma. Wszystko dookoła - od ludzi po przedmioty miało na sobie warstwę drobnego pyłu z pustyni. Do tego było całkiem wilgotno...

Sample - portrety w większości na przesłonie 2.8 i 3.2. Pierwszy portret przy padającym deszczu.







 
pawelsko  Dołączył: 04 Mar 2015
Mam pytanie czy kiedy padnie SDM w tym szkle, AF w ogóle nie działa czy jakakolwiek możliwość przełączenia na "wiertarkę"?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
af nie działa

istnieje sposób uruchomienia wiertarki poprzez modyfikację oprogramowania obiektywu
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Pewnie znane, ale podlinkuję (znalazłem tylko to):

http://www.pentaxforums.c...tml#post2203064

Sprawa dotyczy 16-50, ale (nie doczytałem) powinno dać radę na innych modelach.


....boszszsz... Czy ta firma kiedykolwiek ogłosiła jakąkolwiek szerszą akcję serwisową? Bo widać z artykułów, że ten problem to zmora wszystkich SDM-ów. Oczywiście "morda w kubeł", kliencie - płacz i płać...

[ Dodano: 2016-03-05, 21:45 ]
espresso napisał/a:
Ktos zna powody aby nie żałować zakupu takiego badziewia? Żeby optycznie był jeszcze doskonały.....


Espresso - znany Ci jest serwis w Łodzi? Bo mają - z tego co wiem - znaczne doświadczenie w naprawianiu tegoż właśnie szkła, w kontekście AF szczególnie.

[ Dodano: 2016-03-05, 21:50 ]
...o, jest bardziej w kierunku 50-135:

http://www.pentaxiste.org...m-and-allow-386

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach