Po kliknięciu na małe zdjęcie, otworzy się ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjęcia dostępne również pod adresem
http://www.jarekdabrowski.net/prc/rc053.html
1. ArturMaly
2. Briho
Edycja raw-a w ACR:
Balans bieli na 3750 / Tint: -12
Brightness: +48
Contrast: +5
Highlights: -40
Lights: - 10
Suwaki H/S/L: zmniejszenie nasycenia blues, aquas i reds.
w PS-ie pomniejszenie i wyostrzenie
3. Cotti
Zdjecie wydawalo sie byc wykonane w deszczowy, lub "zaraz spadnie deszcz" dzień. I jedynym kolorowym, krzyczącym elementem były ubrania staruszki (aczkolwiek ciut sprane). Kilka machnięć krzywymi w Photoshopie.
4. Mkdexter
RAW wołany w Raw Therapee 2.2
(White Balance) Temperature: 5200 Green: 1,030
(Exposure) Brightness: 0,07 Compres Highlights: 130 Contrast: 2
(Shadows/Highlights) Shadows: 13 Tonal Width: 73 Radius: 44
(Sharpening) Radius: 2,1 Amount: 182 Threshold: 744
(Color Boost) Chanel: a&b Amount: -11
(Color Shift) Green-Magenta: -3,7 Blue-Yellow: -1,7
(Luminance Curve) Brightness: 0,07 Compres Highlights: 100 Black Level: 1489 Contrast: 3
w Curve Editor krzywa w kształcie lekkiego "S" ciemne miejsca nieco ciemniejsze, jasne nieco jaśniejsze
(Luminance Noise Reduction) Radius: 2,5 Edge Tolerance: 350
(Transform -> Distortion) Amount: -0,024
Eksport do JPG, potem zmniejszenie do formatu 700px w Photoshopie.
5. Patryk Blaut
6. SebastianC.
7. Valdis62
Nareszcie odcinek na temat "która wołaczka najlepiej oddaje czerwienie"
. Ja zdecydowałem sie wołać w PPL-u, ustawienia wszystkiego na "0", balans bieli na znaczek Unicef-u, lekko skorygowany (o jedną działkę w Fine tune w stronę magenty, co usunęło lekki żółty zafarb z twarzy). W PS-ie korekta Shadows Amount/Tonal Width/Radius 10%/60%/60px, Highlights 15%/20%/30px. Porównywałem wynik ze zdjęciem wołanym w ACR 4.3 i poza oddaniem czerwieni ACR lepiej poradził sobie z odcieniem twarzy i torby. Dlatego zdecydowałem sie na lekkie korekty Yellow Saturation +5 Hue -3 oraz Blue Saturation +10 Lightness -40. Na koniec lekkie wyostrzenie.
8. Zorzyk
Obróbka w Lightroom: lekko oniżyłem temperaturę barwową (do ok.5400 K) i dobrałem ekspozycję i kontrast. Aby przyciemnić tło (szczególnie gościa w białej koszulce po lewej stronie) ustawiłem suwak winietowania wartość (-100) i środek na (23).