pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Aby ustawiały ostrość szybko i celnie a z tym jest problem w Pentaxsach . Nikon się nie certoli puszcza wiązkę światła każdy wie ze jest fotografowany . W Pentaxsie z pewną dozą nieśmiałości delikatny wzorek z 540tki , zastanowienie systemu , dopiero wyzwolenie migawki i błysk . Po za tym nie ma co się sugerować testami Samsunga . Justować obiektyw można na różne sposoby np . jak robiły to zoomy Pentaxa doby analogu - ostro na początku a na końcu słabiej , bo portrety . Ten sam obiektyw można było ustawić tak aby jak najrównij ostrzył w całym zakresie . Co do winietowania to w praktyce działania tego obiektywu jest ono niezauważalne . Obiektyw w moich rękach zrobił już 150 tyś zdjęć , Dsem i K10 , trzyma się znakomicie i nie ma zamiaru rozlecieć . Dystorsja jest mniejsza jak u konkurencji . Gdyby to był obiektyw 16-80 Zeissa to miałby większą dystorsję . Mniejszą w takim zakresie mają obiektywy pełnoklatkowe , drogie i ciężkie . Na aberrację chromatyczną mają wpływ powłoki SMC . Gdyby je zastąpić innymi aberracja chromatyczna byłaby mniejsza ale obiektyw straciłby inne właściwości . To niezły obiektyw . Miałem kupować 16-50/2,8 ale kolega kupił to cudo i muszę przyznać że nie udał się tak jak 16-45/4 Pentaxowi .
 

Esco  Dołączył: 14 Paź 2007
Widać kolega trafił na gorszy egzemplarz 16-50, choć muszę przyznać, że 50-135 jest bardziej udaną konstrukcją.

Pozdrawiam
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
popo76 napisał/a:
Czy Samsung ma inny układ nastawiania ostrości, czy po prostu wszyscy, którzy piszą na tym forum o złym działaniu AF w Pentaksie są po prostu przewrażliwieni? ;-)

No właśnie, to opinia osoby testującej. SwiatObrazu chyba nie testował zbyt wielu Pentaksowych szkieł, więc trudno powiedzieć czy oceniają obiektywnie.
 

Bruinen  Dołączył: 03 Sty 2008
Chyba się nas już boją:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8519&p=0

test kita II - posłodzili mu do granic możliwości :-)
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
Bruinen napisał/a:
test kita II - posłodzili mu do granic możliwości :-)

E tam przesłodzili... Ja zauważyłem, że wszystko podane jest konkretnie i bez głupich uwag ;-)

Cytat
Będąc członkiem DIWA mamy możliwość korzystania z oprogramowania DxO Analyzer, jednej z najlepszych - jeżeli nie najlepszej - aplikacji do oceny jakości obrazu.
[...]
Dzisiejszy test powstał według procedury w wersji 1.0. Mamy nadzieję, że z Waszym udziałem będziemy ją stale udoskonalać.

Wreszcie zmienili procedurę testową! I są otwarci na wszelkie uwagi :->

A propos, może mnie ktoś oświecić, co oznaczają wartości ostrości o nazwie BxU (strona 6)?
 

bulaj  Dołączył: 20 Kwi 2008
dpreview.com również pokusiło się o przetestowanie SMC DA 16-45/4 i jak porównuję wyniki http://tiny.pl/b5k3 z 18-55/3.5-5.6 to kit chyba lepiej wypada, szczególnie przy krótkich ogniskowych.
16-45 otwarty na krótkim końcu wygląda tragicznie !
18-55 lepsza rozdzielczość, mniejsza aberracja chromatyczna, szczególnie na brzegach
16-45 za to mniejsza dystorsja i winietowanie
Jak to w końcu jest.
Czy to szkło jest "dużo" lepsze od kita czy może jednak nie ?
Czy jest warte różnicy cenowej, na dzień dzisiejszy 16-45 jest ok. 6 razy droższe od kita
 

tomekz  Dołączył: 10 Kwi 2007
bulaj a doczytałeś test do końca? Widziałeś "DPreview recommended" na końcu? :-)

Akurat mam ten obiektyw i uważam, że lepszy jest od kita I. Kita II nie miałem
w rękach więc może tu jest porównywalnie?
 

bulaj  Dołączył: 20 Kwi 2008
tomekz na dpreview 90% testowanego sprzętu jest "recommended", włącznie z kitami canona i nikona, pozostałe 10% to "highly recommended" :lol:
swoją drogą tak linczowany przez użytkowników canona ich kit wypada lepiej niż wynoszony na piedestał kit pentaksa :)

nie interesuje mnie ich "recommended"
za to ich wyniki/pomiary dają do myślenia
 

Emir  Dołączył: 17 Lis 2007
tomekz napisał/a:

Akurat mam ten obiektyw i uważam, że lepszy jest od kita I.


Ja również nie mam co do tego wątpliwości. Większość zdjęć wykonuję właśnie tym obiektywem, jest bardzo ostry i pięknie przenosi kolory. W plenerze używam go jako podstawowe szkło.

A co do AF... Niedawno pomacałem sobie F90X Nikona, który kiedyś reklamowany był jako korpus z superszybkim i niezawodnym autofokusem (w prospektach firmowych z Michaelem Yamashitą w roli głównej). Tak nudnie wolnego i topornego systemu AF jeszcze nie widziałem!... W F100 trochę lepiej, ale silnik bardziej szarpie. W mojej K10D AF jest szybki i... kulturalny :-) Zadowolenie ze sprzętu zależy więc od punktów odniesienia. Może AF w dzisiejszych puszkach Nikona jest naprawdę wyjątkowo szybki i precyzyjny, niech będzie, tylko że ja nic o tym nie wiem, bo nie używam systemu Nikona, i prawdę mówiąc z tego powodu mało mnie on obchodzi.
 

wiktor33  Dołączył: 19 Kwi 2006
AF w Pentaxie nie jest idealny, jak zresztą wszędzie. Pentax za to zawsze wyróżniał się bardzo dobrym wizjerem. Kiedy tylko z tego korzystam i ostrzę ręcznie, mogę zaprojektować zdjęcie dokładnie jak ma wyglądać i na ogół potem jest idealnie. Zarówno kit jeden i drugi, 16-45 jak i sigma 18-50 kupiona za niespełna 200 zł pozwalają na zrobienie zdjęć naprawdę bardzo dobrych. Najlepsze zdjęcia w życiu udało mi się zrobić Smieną na filmie Fotopan HL, który wywołalem w Hydrofenie bez rozcieńczenia, a więc zestaw z nie najwyższego gatunku (ciekawe, jak by to wypadło w testach na fotopolis!), a było to w Korczewie nad Bugiem na początku lat 80. Nikt teraz tych zdjęć nie powtórzy, choćby nie wiem jakich używał narzędzi. Chociaż i tak nic nie przebije otworka, przez który dostałem się do ZPAF. Sądzę, że nie należy przywiązywać większej wagi do testów, oczywiście warto je znać, ale tylko po to, by określić zakres optymalnej pracy sprzętu, a konkretnie warunki, w jakich można osiągnąć zakładany wynik: czy ma to być reprodukcja, portret twardego bohatera lub pięknej primadonny, czy nastrojowy krajobraz w porannych mgłach. Liczy się przede wszystkim końcowy rezultat, czyli obraz przygotowany do powieszenia na ścianie lub powielenia w druku. Paradoksalnie, zdjęcia zrobione sprzętem gorzej wypadającym w testach – lepiej wyglądają w postaci finalnej. Może to dlatego, ze wzrok mam coraz słabszy? Fotografia jest medium subiektywnym, co zostało już dawno dowiedzione, a wszystkie takie teksty o wyższości jednego nad drugim służa jedynie temu, by zrobić ruch na rynku. I bardzo dobrze. W fotografii najciekawsze może być także to , czego nie widać dokładnie (patrz: David Hamilton).
 

tomekz  Dołączył: 10 Kwi 2007
bulaj skoro olewasz testy to... dobrze :mrgreen:

Dajmy więc spokój testom i "coś od siebie":
- w porównaniu z kitem DA16-45 jest sporo szerszy
- lepiej się z nim pracuje bo ma przyjemniej pracujące pierścienie
- winiety nigdy nie zauważyłem
- na ostrość nigdy nie narzekałem
- to mój podstawowy obiektyw i robię nim 90% moich zdjęć
- nie brakuje mi tej działki światła w stosunku do zoomów z f2.8 bo:
-- f2.8 to i tak niespecjalnie jasno więc jak ma już to zakładam stałkę z lepszym światłem
-- a jak nie stałka to lampa więc to f2.8 niepotrzebne
-- do zdjęć plenerowych to i tak f8, a do zdjęć we wnętrzach lampa
 

Emir  Dołączył: 17 Lis 2007
wiktor33, bardzo mądra uwaga!
 

bulaj  Dołączył: 20 Kwi 2008
Może i mądra uwaga Wiktora, tyle, że mi nie chodzi o artystyczną w dodatku subiektywną/emocjonalną wartość zarejestrowanego obrazu a o parametry i wydajność obiektywu.
Generalnie używam stałoogniskowych obiektywów, ale potrzebny jest mi jakiś krótki, dobry optycznie zoom (ostry przede wszystkim), bo żonglerka stałkami nieraz jest uciążliwa a nawet w pewnych sytuacjach niemożliwa
 

Emir  Dołączył: 17 Lis 2007
bulaj napisał/a:
potrzebny jest mi jakiś krótki, dobry optycznie zoom (ostry przede wszystkim)


No, to bierz 16-45/4. Jest tak ostry, że można się zaciąć :-) A przy f8 cały kadr w równiej rozdzielczości.
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Główną zaletą 16-45 jest to, że jest praktycznie równo ostry na różnych przysłonach i w różnych miejscach kadru.
 
piot-rek  Dołączył: 18 Wrz 2009
bulaj napisał/a:
dpreview.com również pokusiło się o przetestowanie SMC DA 16-45/4 i jak porównuję wyniki http://tiny.pl/b5k3 z 18-55/3.5-5.6 to kit chyba lepiej wypada, szczególnie przy krótkich ogniskowych.


swoją drogą ciekawe to porównanie bo 16-45 faktycznie wypada blado przy kicie jeśli chodzi o sporo czynników- ciekawe jak to jest w praktyce... czyżby dpreview trafiło na kiepskiego 16-45?

i czy faktycznie w przedziale ogniskowych 18-45 oba obiektywy wypadają bardzo podobnie?
 
akuracik  Dołączył: 01 Kwi 2010
Chyba prawdą są pogłoski że DA 16-45 przestał już być produkowany, gdyż jego cena wyraźnie spadła w ostatnim czasie , a dzieje się to tak również w przypadku innych towarów.Szkoda bo sądząc po wielu opiniach to dobry optycznie obiektyw.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
akuracik, akurat zazwyczaj jak szkło jest wycofywane z produkcji, to pozostałe zapasy sklepowe dostają kosmicznej ceny, a nie tanieją (np FA 50 i FA 35)
 
akuracik  Dołączył: 01 Kwi 2010
Bardzo możliwe że tak jest w odniesieniu do obiektywów, lecz jeśli chodzi o inne towary o czym pisałem,raczej jest to regułą że wejście nowej kolekcji powoduje przeceny towarów ze starej. Powiedzmy że za nową można uznać np; DA 16-50/2.8 sigmę 16-50/2.8 i tamrona 17-50/2.8 no a stara to DA16-45, bo to przecież poprzednik obecnych kitów.Po za tym podany przez Ciebie przykład obiektywów FA szczególnie gdyby chodziło o FA 35/2 jest "trochę" nie trafiony, bo to tak jak by porównywać mercedesa,,XY" z lat 50-tych do ,,VW" standart z lat 90-tych.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
akuracik napisał/a:
stara to DA16-45, bo to przecież poprzednik obecnych kitów

błąd

to jest "klasa" wyżej niż dowolny obiektyw 18-55

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach