FraZa napisał/a:
Ponawiam pytanie - jak tu wrzucić zdjęcia?
wuzet napisał/a:FraZa napisał/a:
Ponawiam pytanie - jak tu wrzucić zdjęcia?
Można wsunąć w szczelinę pod drzwiami.
FraZa napisał/a:
Ponawiam pytanie - jak tu wrzucić zdjęcia?
Huawei Mate20PRO
K1, K-5II, Irix 15mm f/2,4 Blackstone, D FA 24-70mmF2.8ED SDM WR, FA 77mm f/1,8 Limited, Tamron 70-200 f/2.8, Helios 44M-4 58 mm F2.0,
FA 50 mm f/1.4
Eizo CS2730
https://500px.com/olejx
espresso napisał/a:Zdaje się iż są filmy z których można wyciągnąć większa rozpiętość.foto napisał/a:Jeżeli w przyszłości pojawi się matryca która będzie miała taką rozpiętość ja film kodak porta 160 to będzie GIT.
MF , FF , APS-C
FraZa napisał/a:Przy fa 50/1.4 na przysłonie 2.8 kiedy jest już super ostro głębia jest chyba nawet mniejsza niż przy 1.4 na apsc.
Nie ma prawa rosnąć znacząco jeśli oceniasz w widoku 1:1, bo to ~ta sama wielkość piksela i technologia, co w przypadku matrycy z K-5, urośnie jednak, jeśli weźmiesz pod uwagę całość kadru i użyteczny SNR w cieniach.foto napisał/a:Ale chciałoby się żeby rozpiętość rosła wprost proporcjonalnie z wielkością matrycy a tak nie jest.
Matryce już dawno osiągnęły rozpiętość kolorowych filmów, tyle tylko, że są absolutnie nieodporne na prześwietlenie - a to, że niektórzy twierdzą, że Portra ma 20EV, to gruba przesada, zdziwiłbym się, gdyby prawidłowo pomierzona miała te 14...foto napisał/a:Jeżeli w przyszłości pojawi się matryca która będzie miała taką rozpiętość ja film kodak porta 160 to będzie GIT.
Jest większa - f/2.8 to odpowiednik f/1.8 na APS-C.FraZa napisał/a:Przy fa 50/1.4 na przysłonie 2.8 kiedy jest już super ostro głębia jest chyba nawet mniejsza niż przy 1.4 na apsc.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Pentax K5II
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
Marek napisał/a:Zgadnijcie które zdjęcie czym robione.
Marek napisał/a:Sid Gotama, chcesz tematu o plastyce? Proszę bardzo!
Jedno z poniższych ujęć (w sumie podobnych) wykonałem korpusem FF (pożyczonym), a drugie korpusem APSC. Od razu widać które ma lepszą plastykę. Zgadnijcie które zdjęcie czym robione.
Pentax K5II
Cytat
Marek napisał/a:Zgadnijcie które zdjęcie czym robione
PentaGrupa na FB | Zapraszam również na moją stronę poświęconą fotografii nieruchomości - bshots.pl
A7lll
PRACTICE MAKES PERFECT!
Pentax K-30 | DA 21/3.2 Ltd. | DA 40/2.8 Ltd. | DA 70/2.4 Ltd. | DA L 55-300 | Metz 50 AF-1
Pyrek napisał/a:Sorry, ale jaki jest cel tej zgadywanki?
A7lll
PRACTICE MAKES PERFECT!
rey napisał/a:Zapomniałeś, że na forum Pentaxa jesteś?
Pentax K-30 | DA 21/3.2 Ltd. | DA 40/2.8 Ltd. | DA 70/2.4 Ltd. | DA L 55-300 | Metz 50 AF-1
x4rd napisał/a:Marek drugie FF, pierwsze APS-C.
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
Marek napisał/a:x4rd napisał/a:Marek drugie FF, pierwsze APS-C.
I to jest dobra odpowiedź. Pierwsze to Pentax K-5 + FA 77/1.8 & f2, drugie Canon EOS 5D + EF 100/2 & f2.
Także uważam, że taka zabawa w zgadywanie jest bez sensu, bo trochę inna jest odległość, na którą ostrzyłem, w innej odległości tło, nieco inny kąt widzenia obydwu obiektywów itd. Chciałem tylko pokazać (o czym powszechnie wiadomo), że FF nie sprawi, że owa magiczna plastyka zdjęcia od razu się pojawi.
Ale przyznacie, że tutaj pierwsze zdjęcie bardziej sugeruje korpus FF?
Zdjęcia dzieli kilka lat i przez to są zupełnie inaczej obrobione - trochę przez ten czas ewoluowałem, choć nie wiem czy w dobrym kierunku. Oczywiście matryce także dają inne możliwości przy obróbce. Z K-5 nożna więcej wyciągnąć.
Pentax K5II
CytatChciałem tylko pokazać (o czym powszechnie wiadomo), że FF nie sprawi, że owa magiczna plastyka zdjęcia od razu się pojawi.
W jakim sensie "wyszło na moje"? Jednemu się podoba córka, drugiemu teściowa. Ja jestem zaskoczony kiepskim oddaniem tła na pierwszym zdjęciu. Myślałem, że 77 ltd ma ładniejszy bokeh. Chyba, że zdjęcie zostało skatowane jakimś programem graficznym i stąd taki efekt. Drugie zdjęcie to inna perspektywa, przede wszystkim większa odległość aparat - obiekt na który ustawiono ostrość. Bokeh też nie ciekawy, ale dla tych ustawień nie mógł być inny. Ogólnie największy wpływ na plastykę ma oświetlenie i perspektywa. Nie będę rozwijał bo to temat rzeka. Na pewno negatywny wpływ na plastykę ma duża (przesadzona) ingerencja w obraz programów graficznych: odszumianie i wyostrzanie. Obecnie w dobie przepikselowanych matryc to się pogłębia, ingerencja jest już na poziomie RAW. Odnoszę wrażenie, że najważniejsza jest ostrość i czytelność obrazy powiększonego 10 razy by z fragmentu odczytać numer rejestracyjny auta lub która godzina jest na zegarku fotografowanej osoby. Wygląd zdjęcia jako całości się nie liczy.Sid Gotama napisał/a:...
Czyli wyszło na moje bo "plastyka" drugiego zdjęcia całkowicie mi nie odpowiada.
Cytuje siebie: "Nie wiem czym robione ale pierwsze mi się bardziej podoba, drugie wygląda na mocną ingerencję. "
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl