max shreck  Dołączył: 23 Wrz 2007
Czerwona dominanta
Cześć,
postrzelałem trochę fotek moją kasetką i obiektywami SMC-A-50mm/2.0 oraz kitowcem i wszystkie zdjęcia robione przy ISO 800 i bez lampy mają czerwonawą lub żółtą tonację. Czy to sprawa nieustawionego balansu bieli czy może pentaxy tak mają przy sztucznym oświetleniu?
Pozdrawiam
Max Shreck
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
max shreck napisał/a:
czy może pentaxy tak mają przy sztucznym oświetleniu


Wszystkie aparaty mają tak przy sztucznym oświetleniu. Rób w rawach i koryguj to potem w programie do wywolywania, gdzie zazwyczaj masz dużo większy zakres kontroli WB niż daje ci Auto WB w aparacie.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Nieco lepszy efekt przy świetle sztucznym, niż ustawienie WB Auto, daje reczne przestawienie WB na światło sztuczne (tungsten).
 

max shreck  Dołączył: 23 Wrz 2007
dzięki za rady. wykorzystam. pozdrawiam.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Przypomniało mi się ;-) najlepszy efekt (poza oczywiście RAW) daje ustawienie WB przez pomiar WB według wzorca - szarego lub białego oryginału - kartki papieru, obrusa itp.
 

bombadilla  Dołączył: 16 Gru 2007
witam. Focę manualem i mam pytanie. Czy oprócz grzebania w programie można stosować jakieś filtry? Ostatnio robiłem wnętrze kościoła przed pasterką (zdjęcia statyczne, czasy na 1/4 zdrowaśki) i wyszło mi dokładnie to samo , co max shreckowi. Gdy zrobiłem zdjęcia frontu kościoła w nocy, to osiągnąłem niezamierzony piękny, turkusowy efekt od ulicznej lampy sodowej.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
zastanawiam sie czy ktos jeszce czyta o czyms tak dziwnym jak temp. barwowa ?
 

yacek13  Dołączył: 07 Gru 2007
Ja czytam i kombinuję, ale na razie bez oszałamiających efektów...
 

a_czacha  Dołączył: 04 Wrz 2007
Ja mam z kolei dobre wrażenia ze stosowania filtrów korygujących temperaturę barwową, jeżeli chodzi o jpeg. Głównie stosowałem do poprawienia światła z lampy makro na diodach LED.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Lampa sodowa nie daje całego spektrum światła widzialnego(tak jak np. żarówka), ale wąski wycinek, dlatego możesz jedynie zrobić konwersję do BW. Obraz czarnobiały da ci także manualne ustawienie balansu bieli na światło sodowa. Ze światłem monochromatycznym nie uzyskasz kolorów.
 
samber  Dołączył: 28 Cze 2007
WB. no właśnie. Jak kupowałem kasetkę to myślałem, że będzie dobrze. Okazuje się, że pełniejsza kontrola nad stopniami K bardzo by się przydała. Nie ma co by się chciało, więc zostaje wywoływanie.
 
lux  Dołączył: 04 Gru 2007
najlepsze rezulataty oprócz robienia rawów i późniejszej korekcji daje ustawienie WB dla poszczególnych sytuacji. O AWB zapomnij to największy shit tych aparatów. WB manual u mnie się nie sprawdza ale jeszcze nie próbowałem z szarą kartką
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
lux napisał/a:
najlepsze rezulataty oprócz robienia rawów i późniejszej korekcji daje ustawienie WB

A co to da przy świetle prawie monochromatycznym o żółtopomarańczowej barwie ???

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach