Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Na dużą rozpiętość tonalną jest jedna rada :

statyw i HDR...

Przykładowe zdjęcie złożone z 3 klatek.Prawie zero szumów i przepałów :-)

Zobacz ostatnie zdjęcie na dole po prawej (Normal HDR)

http://oxygenum.ovh.org/Wit/index.html
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Markus napisał/a:
Na dużą rozpiętość tonalną jest jedna rada :

statyw i HDR...

dobry negatyw styknie :-P
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Negatyw w slocie kart SD nie pomoże :-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Markus napisał/a:
statyw i HDR...
Markus, zapomniales jeszcze o podrecznym bazyliszku do zamrazania tancerzy.

dz.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Funkcja anti-ghost albo klonowanie mogą pomóc :-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
i z fotografii robi sie szopowanka
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Szopografia powiedziałbym :->
 

Musical box  Dołączył: 02 Wrz 2007
Fafniak napisał/a:
generalnie wyciagam lapsko przed aparat (o ile jestem w tym samym oswietleniu co obiekt) i robie pomiar - potem otwieram o 0,5 dzialki przeslone

a jak ktoś murzyn?? (bez podtekstów, nie jestem rasistą)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Musical box napisał/a:
a jak ktoś murzyn??
- ojojoj....ales napisal - ktos tu pisal o murzynie?
 
desinger  Dołączył: 12 Paź 2007
Fafniak napisał/a:
Musical box napisał/a:
a jak ktoś murzyn??
- ojojoj....ales napisal - ktos tu pisal o murzynie?


oj myślę że mniejszy problem bo się może okazać że nic nie musisz otwierać, żekłbym wzorzec szarości na wyciągnięcie ręki :mrgreen:
 

mac_27  Dołączył: 09 Sty 2008
Musical box napisał/a:
WuWu84 napisał/a:
podobnych wymiarach elementów światłoczułych.
i tu jest pies pogrzebany bo przy zwiększaniu powierzchni matrycy zostawiając zbliżoną ilość pixeli to wymuszone jest i zwiększenie każdego elementu światłoczułego co się przekłada na zakres tonalny. Chyba że się mylę, jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.


Tak się składa, że zakres tonalny matryc stosowanych w kompaktach jest zbliżony do tych formatu ASP-C, czyli rozmiar elementów światłoczułych nie ma chyba tutaj znaczenia. IMO różnica jest w szumach na wysokich ISO, co powoduje że w przypadku matryc dużych rozmiarów zakres tonalny przy wyższych ISO nie spada tak drastycznie jak przy małych matrycach.
 

Musical box  Dołączył: 02 Wrz 2007
mac_27, spójrz na to ISO z drugiej strony: im wyższe ISO to nie tylko szumy ale i spadek rozpiętości tonalnej, czyli coś w tym jest
 

Korba  Dołączył: 30 Lis 2006
Musical box napisał/a:
im wyższe ISO to nie tylko szumy ale i spadek rozpiętości tonalnej

Przede wszystkim dlatego, że przy większych czułościach więcej cieni gubi się w szumach.
 

mac_27  Dołączył: 09 Sty 2008
Miałem na myśli tylko to, że większa matryca sama w sobie nie ma większego zakresu tonalnego. No chyba, że będziemy robić zdjęcia na ISO 1600 i więcej.
Sony zdaje sie wypuści FF z 24Mpix, co akurat nie specjalnie powiększy rozmiar elementów światłoczułych w porównaniu do APS-C i 10 Mpix.
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
[/quote] - nawet w tym przypadku ? No cholender coraz ciekawiej[/quote]

Autor pisał "mocne słońce modelka ubrana na czarno" nie wiem dlaczego mamy się ograniczać do tego konkretnego przypadku.
Podałem zależności ogólne.
Z matrycami właśnie wielkość piksela ma znaczenie nie trzeba chyba tego specjalnie udowadniać wystarczy spojrzeć na pentaxowe podwórko łatwo zauważyć że matryce 6M mają lepsze rezultaty w tej kwestii niż 10 MP.Można też porównać osiągi matrycy np z Canona 5D lub Nikona D3 do matryc APS-C o podobnej liczbie pikseli.
 
masterblaster  Dołączył: 04 Cze 2007
Musical box napisał/a:
mac_27, spójrz na to ISO z drugiej strony: im wyższe ISO to nie tylko szumy ale i spadek rozpiętości tonalnej, czyli coś w tym jest


Jeśli mogę coś po amatorsku wtrącić, to nie dotyczy to chyba kasetki, z opisu na dpreview wynika, że na ISO 400 rozpiętość tonalna ciut wyższa niż na ISO 200, ale to szczegół.

 
TTomek  Dołączył: 02 Mar 2008
masterblaster, bardziej bym wziął pod uwagę błąd pomiaru niż realny zrost rozpiętości...
 
masterblaster  Dołączył: 04 Cze 2007
TTomek napisał/a:
masterblaster, bardziej bym wziął pod uwagę błąd pomiaru niż realny zrost rozpiętości...


pewnie masz rację, wszakże taki pomiar nijak się ma do zasady większe iso=mniejszy DR
 
samber  Dołączył: 28 Cze 2007
Markus napisał/a:
Na dużą rozpiętość tonalną jest jedna rada :
statyw i HDR...

eee... no bez przesady. Na amatorskie zdjęcie modelki statyw i HDR?
Ale jak ktoś zakochany :-P
 

WuWu84  Dołączył: 25 Wrz 2007
masterblaster napisał/a:
pewnie masz rację, wszakże taki pomiar nijak się ma do zasady większe iso=mniejszy DR

Może po prostu kwestia programu użytego w testach. Modny jest dcraw a w nim (a przynajmniej w ufraw) ISO 200 w kasetce jest "inne". Dla pozostałych czułości trzeba użyć korekty +1 Ev, aby ekspozycja była prawidłowa (tzn taka jak jpg z korpusu, czy PPL lub SilkyPix). Natomiast dla ISO 200 potrzebna jest korekcja +0,5 Ev.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach