M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Ciemnia Wacława Wantucha
Cytat


F: Czy są także nowe pomysły w zakresie obróbki zdjęć?
WW: Zacząłem kombinować jak zrobić, żeby mogły powstawać odbitki z cyfry na papierze barytowym. Kolega z Krakowa podsunął mi bardzo ciekawy pomysł. Najpierw stworzyć film, tak jak się robi wyciąg dla poligrafii, ale metodą rastra modulowanego częstotliwościowo, który daje efekt bardzo zbliżony do ziarna fotograficznego. Na końcu chciałbym z tego zrobić negatyw jeden do jeden. Technika rastra jest zresztą podobna do metody separacji barw, którą puentyliści malowali swoje obrazki: światło robi się przez rozrzedzenie kropek a cień przez ich zagęszczenie. Przygotowuje się do opracowania teczki pokazującej możliwości finalizowania na papier zdjęć z aparatu cyfrowego. Trochę po to, żeby "zagrać na nosie" ortodoksyjnym przeciwnikom fotografii cyfrowej.

F: Podczas warsztatów w Starej Galerii ZPAF rozmawialiśmy także o naświetlaniu negatywu. Jak rozwinął się ten pomysł?
WW: Tak, został wykonany negatyw metodą cyfrową, z niego pod powiększalnikiem została zrobiona odbitka na papierze barytowym. Efekt jest dla mnie "krokiem wstecz" dlatego, że fotografia cyfrowa wykonana na drukarce fotograficznej daje o wiele lepsze wyniki. Fotografia robiona pod powiększalnikiem zawsze będzie miała straty jakości spowodowane tym, co zachodzi w przestrzeni pomiędzy negatywem a odbitką. Plik cyfrowy opracowywany jest w 1:1, czyli tak samo jak odbitka stykowa.
http://www.krosnocity.pl/...ecym-ciele.html

 

arcan66  Dołączył: 10 Lis 2008
Abstrahując od warsztatu i zagadnień technicznych obróbki zdjęć...
Miałem okazję podziwiać zdjęcia Wacława Wantucha na wystawie, a wcześniej na kalendarzu firmowym - to w jaki sposób wydobywa plastykę bryły z ciał modelek to prawdziwy majstersztyk :)
Jedne z piękniejszych aktów jakie widziałem.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Dla mnie facet stanął w miejscu
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008

Waclaw Wantuch przy swoim stole, do ciecia papieru
http://www.gazetalubuska....Params=Itemnr=7

 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
M.W napisał/a:
Fotografia robiona pod powiększalnikiem zawsze będzie miała straty jakości spowodowane tym, co zachodzi w przestrzeni pomiędzy negatywem a odbitką. Plik cyfrowy opracowywany jest w 1:1, czyli tak samo jak odbitka stykowa.
A w przestrzeni miedzy plikiem a wydrukiem nic sie nie dzieje? Przeciez to taka sama zaleznosc.

Moj znajomy stosuje dokladnie te sama metode ze stykami z plikow, ale do gum.

A tak poza tym, to jak juz ktos badzo chce, to http://www.de-vere.com/products.htm
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Jakiś czas temu zastanawiałem się czy wprowadzą powiększalniki z wejsciem na karty np. SD :-)
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
Byłem dwa razy na warsztatach Wacka, raz, bo chciałem robić gołe baby i drugi raz, bo go po prostu lubię. Jego prace rozjechały się dawno z moimi zainteresowaniami, ale w tym, co robi - moim zdaniem nie ma sobie równych. I nie uznaje kompromisów :)
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
M.W napisał/a:
Fotografia robiona pod powiększalnikiem zawsze będzie miała straty jakości spowodowane tym, co zachodzi w przestrzeni pomiędzy negatywem a odbitką. Plik cyfrowy opracowywany jest w 1:1, czyli tak samo jak odbitka stykowa.
Nie sądzicie, że to już zjadanie własnego ogona?
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat
Olympus Polska miał przyjemność objąć mecenat nad projektem „Fotografia kolekcjonerska”. Fotografia kolekcjonerska dotyczy zdjęć unikatowych, o wysokich walorach artystycznych, dodatkowo pociągając za sobą obowiązek archiwizowania wykonanych zdjęć.W Polsce fotografia kolekcjonerska nie jest tak popularna jak za granicą, jednak ze względu na swoje walory zasługuje na rozpowszechnienie.


http://www.waclawwantuch.com/kolekcjonerska.html

„Fotografia kolekcjonerska” to zwiastun wywiadów prezentowanych jako pliki MP3.
Projekt adresowany jest do osób z branży fotograficznej, muzealnej oraz kolekcjonerskiej. Celem jest uświadomienie odbiorcy zagadnień poprawnego warsztatu, a w konsekwencji ułatwienie pracy przy gromadzeniu, konserwowaniu oraz przechowywaniu prac fotograficznych o charakterze archiwalnym czy kolekcjonerskim.
Ponad osiem godzin materiału dźwiękowego dostarcza sporą porcje warsztatu również dla osób które interesują się fotografią, chcą ją zachować na dłużej, lub myślą o stworzeniu własnej kolekcji.
Mamy okazję wysłuchać wypowiedzi Anity Andrzejewskiej, Andrzeja Dragana, Krzysztofa Dudka, Marka Gardulskiego, Krzysztofa Gierałtowskiego, Jerzego Huczkowskiego, Marka Janczyka, Wojciecha Jędrzejewskiego, Doroty Jutrzenki-Supryn, Bogdana Konopki, Tomasza Kozielca, Lecha Lechowicza, Karoliny Lewandowskiej, Adama Soboty, Wojciecha Tkaczyńskiego, Tomasza Tomaszewskiego, Katarzyny Wantuch-Jarkiewicz, Wacława Wantucha, Rafała Warzechy, Zygmunta Wielowiejskiego, Izabeli Zając, Zbigniewa Zegana i Pawła Żaka.
Pomysłodawcą projektu jest Wacław Wantuch.

1 Krzysztof Dudek / konserwator dzieł sztuki - Muzeum Historii Fotografii w Krakowie
Zwraca uwagę na destrukcyjny wpływ niedpowiednio dobieranych materiałów, mających bezpośredni kontakt z materiałami fotograficznymi.

2 Marek Gardulski / fotograf
Opis pracy w ciemni fotograficznej - cenne uwagi wieloletniego praktyka.

3 Jerzy Huczkowski / kolekcjoner
O rynku sztuki w naszym kraju. Rola „Gazety Antykwarycznej” w zapoczątkowaniu kolekcjonowania fotografii w Polsce.

4 Marek Janczyk / historyk sztuki - Muzeum Historii Fotografii w Krakowie
Przedstawia jedyne w Polsce Muzeum Historii Fotografii, powstałe w 1986 roku.

5 Wojciech Jędrzejewski / kolekcjoner fotografii
O doświadczeniach kolekcjonera. Zasady niezbędne w relacjach między kolekcjonerem a autorem.

6 Dorota Jutrzenka-Supryn / konserwator dzieł sztuki - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Specjalistka w zakresie papieru. Mówi o passe-partout, tece na fotografie, kartonach i papierach stosowanych w fotografii.

7 Bogdan Konopka / fotograf
Doskonały przykład na to, że oglądanie zdjęć w postaci „miniwitrażyków” na ekranie komputera ma się nijak do stykówek z wielkiego formatu w oryginale.

8 Tomasz Kozielec / konserwator dzieł sztuki - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Precyzuje określenia: papier barytowy, papier bezkwasowy, wybielacze optyczne. Określa właściwości materiałów fotograficznych jako doświadczony konserwator fotografii.

9 Lech Lechowicz / historyk fotografii
Wieloletni kurator zbiorów fotograficznych Muzeum Sztuki w Łodzi, historyk mediów, zajmuje się historią i teorią fotografii (fotografią, filmem, video, technikami cyfrowymi) zwraca uwagę na ważne aspekty fotografii kolekcjonerskiej.

10 Karolina Lewandowska / Fundacja Archeologia Fotografii
Omawia powody, dla których powstała Fundacja Archeologii Fotografii, oraz jej cele i zadania.

11 Adam Sobota / kustosz Działu Fotografii w Muzeum Narodowym we Wrocławiu
Autorytet podejmuje tematykę różnych aspektów kolekcjonowania fotografii.

12 Wojciech Tkaczyński / popularyzator fotografii
Entuzjasta fotografii, autorytet w dziedzinie popularyzacji fotografii. Wypowiada się na temat kolekcjonowania fotografii.

13 Tomasz Tomaszewski / fotograf
O potrzebie kontroli na każdym etapie pracy fotografa. Opis standardu Digigraphie i przygotowanie wydruku na rynek kolekcjonerski. Rosnąca popularność samodzielnych wydruków.

14 Anita Andrzejewska / fotograf
O potrzebie indywidualnej i bardzo osobistej pracy autorki w ciemni fotograficznej.

15 Andrzej Dragan / fotograf
O fotografii kolekcjonerskiej na podstawie własnych doświadczeń.

16 Krzysztof Gierałtowski / fotograf
Porównanie tradycyjnych metod pracy w ciemni fotograficznej z możliwościami, jakie dają narzędzia komputerowe. Przykładem staje się teka autorska.

17 Katarzyna Wantuch - Jarkiewicz / konserwator dzieł sztuki - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Zagadnieniom związanym z ramą poświęciła swoją pracę doktorską. Rama jest też głównym tematem jej wypowiedzi.

18 Rafał Warzecha / fotograf
Zajmuje się popularyzacją starych technik fotograficznych, między innymi tych z okresu wiktoriańskiego.

19 Zygmunt Wielowiejski / fotograf
Mieszkający za granicą kolekcjoner dzieli się swoją wiedzą o kolekcjonowaniu fotografii w Europie.

20 Izabela Zając / wykładowca na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
Pokazuje ważne aspekty przechowywania, przygotowania do ekspozycji i samej ekspozycji prac fotograficznych.

21 Zbigniew Zegan / publicysta - Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Wprowadził do Polski zasady opisu fotografii kolekcjonerskiej. Opowiada, jak do tego doszło.

21 Paweł Żak / fotograf
Dzieli się swoimi przemyśleniami i doświadczeniem fotografa.


Tyle wartościowego materiału :shock:

Cytat
Pomysłodawcą projektu jest Wacław Wantuch.


Wielki szacun dla Wacka :-B :-B :-B

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach