berpa napisał/a:.........
zdjęcia południowego nieba na ogół wyglądają bajecznie ale problemem są straszne kontrasty i odbicia gdy na zdjęciu ma być coś jeszcze oprócz nieba. czasem bez szarej połówki ( bo nie chce mi się nosić cokina ) niebo wychodzi tak biało, że suwaczkiem już wiele nie wyciśniesz wtedy jedynym ratunkiem jest polar. najbardziej wkurzające jest robienie zdjęć gdy niebo prześwituje między liśćmi ...
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
pe72 napisał/a:w programie graficznym można zrobić wiele, ale nie osiągnie się takiego nieba z obłokami jak po użyciu polara
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
technik219 napisał/a:nie chce mi się za każdą zmianą obiektywu zmieniać filtr, przekładać osłony.
technik219 napisał/a:A dżungli, jak zresztą w każdym lesie jest półmrok (w naszych lasach chociaż rano i po południu jest jaśniej). I w związku z tym panuje wysoki kontrast pomiędzy tym co na dole, a niebem (w prawdziwej dżungli nieba nie widać)
zamach napisał/a:przesadzasz eksponując wybrane utrudnienia
K-5 | DA 12-24 | DA 14 | DA 18-135 | DA 55-300 | FA 35 | FA 50 | poradzieckie stałki | kompletny brak talentu
technik219 napisał/a:"Polar" wygasza odblaski na liściach (jeśli o nich mówimy, bo może też wygaszać odblaski na innych przedmiotach oprócz polerowanego metalu) przez co przywraca w tych miejscach kolor...
k-5, da 16-45, da 55-300, da 35 2.4, fa 50 1.4, sigma 10-20 4-5,6, sigma 17-50 ex dc hsm, samyang 8mm
Dzięki za (p)odpowiedź! Pozdrawiam.berpa napisał/a:
wide to pewnie chodzi o wide angle - szeroki kąt widzenia czyli, że filtr nie powinien winietować ( ograniczać pola widzenia ) na krótkich ogniskowych, jednak częściej się używa określenia slim - szczupły/cienki na określenie tego samego ( że filtr jest krótki a nie jest długą, metalową rurą )
W poszukiwaniu kadru...
Zawsze są. Jeśli nie ma słońca, to połyskliwa powierzchnia liści odbija światło z nieba, bo liście są pokryte warstewką czegoś, co przypomina wosk (już nie pamiętam ze szkoły, jak to się nazywa). Nawet asfalt, płyty chodnikowe, kamienie w bruku - wszystko odbija światło, które można chociaż w części wygasić za pomocą "polara".Benek napisał/a:A jeżeli odblasków na liściach nie ma?
Rozumiem, masz na myśli "miejską dżunglę"berpa napisał/a:w głęboką dżunglę o której piszesz to ja za żadne pieniądze nie wejdę
Gdybym poszedł tym tropem, zostałbym w skarpetkachberpa napisał/a:mam polary pozakładane na wszystkich szkłach i nic nie muszę przekładać.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
technik219 napisał/a:Zawsze są. (...) Nawet asfalt, płyty chodnikowe, kamienie w bruku - wszystko odbija światło, które można chociaż w części wygasić za pomocą "polara".
.piot-rek napisał/a:dla mnie polar też jest niezbędny mam 2 i nimi kręcę - na wyjazdach nie zdejmuję, poprawiają praktycznie każde zdjęcie nawet w cieniu i przy chmurach (likwidacja odblasków, zdjęcia odzyskują kolor), jestem przekonany że polara nie da się zastąpić żadną obróbką po wykonaniu zdjęcia
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
zamach napisał/a:filtr obracany 5 razy
Praktica & Sonnar i takie tam inne
b-bar01 napisał/a:zamach napisał/a:filtr obracany 5 razy
jak to obracany 5 razy ?? na pałę obracałeś nie patrząc na efekt ??
tylko na przedostatnim jest skorygowany jako tako odblask na nizszym dachu.
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
zamach napisał/a:efekt na focie nie jest tak duży jak oczekiwałem.
Praktica & Sonnar i takie tam inne
K-5 | DA 12-24 | DA 14 | DA 18-135 | DA 55-300 | FA 35 | FA 50 | poradzieckie stałki | kompletny brak talentu
Po co w cieniu i półmroku cokolwiek gasić? Nie ma aż tak wielkich kontrastów przecież, a o zmniejszaniu kontrastów tu radzimy. W podanych warunkach powinno się raczej pozostawić pewne refleksy dla podniesienia kontrastu, bo inaczej wyjdzie szara kupa (zobacz zdj. nr 4 - powyżej, daszek z prawej strony). Zauważ jedno: filtr polaryzacyjny nie jest cudownym szkiełkiem, które zawsze i wszędzie zdziałają cuda. Musi być spełnionych szereg warunków, żeby zadziałał. Podstawowym jest zachowanie odpowiedniego kąta odbicia dla światła, które zamierza się osłabić. To nie jest tak, że np. staniesz przed szybą wystawową i zawsze za pomocą polara zdejmiesz z niej refleksy żeby było widać to co za nią. Zrób eksperyment ustawiając się pod różnymi kątami do szyby z odblaskami i stwierdzisz, że kąt, kiedy polar daje najbardziej widoczny efekt, jest dosyć wąski.Benek napisał/a:Cień, półmrok, pochmurne niebo. I chcemy gasić polarem polną drogę, albo stary, przybrudzony asfalt ulicy?
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
technik219 napisał/a:Po co w cieniu i półmroku cokolwiek gasić?Benek napisał/a:Cień, półmrok, pochmurne niebo. I chcemy gasić polarem polną drogę, albo stary, przybrudzony asfalt ulicy?
technik219 napisał/a:Zawsze są. Jeśli nie ma słońca, to połyskliwa powierzchnia liści odbija światło z nieba, bo liście są pokryte warstewką czegoś, co przypomina wosk (już nie pamiętam ze szkoły, jak to się nazywa). Nawet asfalt, płyty chodnikowe, kamienie w bruku - wszystko odbija światło, które można chociaż w części wygasić za pomocą "polara"....
b-bar01 napisał/a:zamach napisał/a:efekt na focie nie jest tak duży jak oczekiwałem.
najsilniejsze działanie polara jest wtedy, gdy światło pada z boku, im bliżej 90st. od osi obiektywu tym lepiej.
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
zamach napisał/a:Czy to ja decyduję o fotce czy polar?Mam latać pa plaży albo dżungli aby mieć światło z boku ?,jaja sobie robisz .może odrożnimy amatorskie fotografowanie od CYZELOWANIA fotki przez zboków lub naprawdę profi fotografów .
K-5 | DA 12-24 | DA 14 | DA 18-135 | DA 55-300 | FA 35 | FA 50 | poradzieckie stałki | kompletny brak talentu
K-5|FUJI X-S1|Sigma 10-20/3,5 HSM|Sigma 50-500 OS|Samyang 24/1,4|Metz 58 AF-2|O-GPS1|Sigma 18-250 HSM Macro|manu chao
Sicor 23/3,5|Porst 135/2.8| Zenitar K-2/50|gogol bordello
www.kamerom.pl
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl