Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
L_uka. Mając cokolwiek do zrobienia, chyba lepiej płodzić to mając świadomość, że można podokazywać sobie więcej, niż mniej. Zresztą - skoro jak ogólnie wiadomo - uznawanym autorytemtem jestem jedynie w temacie marki Yakumo, polecam lekturę instrukcji obsługi Pentaksa DL (napisanej - jak widać na okładce przez Hi-speed USB i Pict Bridge - trochę dziwne nazwiska, ale z tymi azjatami to nic nie wiadomo).
Jarek Dabrowski napisał/a:
Skoro uważasz że starczy, to nie będę się spierał.

Jarek - mi na obecnym etapie starczy.
 
SzM  Dołączył: 02 Sie 2006
ja tam lamer cyfrowy jestem całkowicie, ale podsumowując powyzsze wywody czyż nie jest to tak, że:
1. strzelaj rawy (a właściwie wywołuj) w adobeRGB, bo masz większe pole manewru do konwersji docelowej, zakładając, że używasz softu, który konwersji dokonuje; strzelaj jpgi w sRGB, bo to ma być gotowy produkt, zwykle nie do intensywnej obróbki
2. jeśli na monitor lub prosto do druku lub do nieznanego labu - sRGB z aparatu lub konwersja docelowa w programie
3. jeśi zależy Tobie, żeby na odbitkach labowych zobaczyć to co u siebie na ekranie - skalibruj się pod lab = potrzebujesz profilu labowego (i żaden sRGB tego nie zastąpi)
4. CMYK ma sens tylko jeśli dajesz do profi druku, który CMYK obsługuje
5. ??? nie pamiętam co tu miało być

Jak się mylę - poprawcie!

 
marucha  Dołączył: 22 Kwi 2006
Witam

W razie wątpliwości poczytajcie i pooglądajcie obrazki :-P
http://phototrip.pl/porady/profile/profile.html

Pozdrawiam
Marucha

PS
Polecam również test aparatu (?) Canomatic ;-)
 

Pemigan  Dołączył: 24 Cze 2006
Podepne sie pod ten temat bo wlasnie go przegladnolem.

Czy my sie wszyscy nie mylimy, a wlasciwie wy nie mylicie ( bo ja sie nie odzywalem jeszcze :P ).

Przeczytalem artykuly ktore zamiesciliscie i powiem, ze z nich wynika jedno:

Profile barwne sa rozne dla roznych modeli barw! I tak wiec, mamy model barw RGB, CMYK i zalozmy LAB i do kazdego modelu mozemy miec rozne profile barwne.

Tutaj : http://www.phototrip.pl/p...le/profile.html czlowiek wyraznie mowi, ze "dzisiaj" zajmowac sie bedziemy profilami barwnymi dla modelu RGB.

Jednak nie do konca to rozumiem. Zawsze sadzilem, ze do druku babrzemy sie w CMYK a reszta to RGB, tymczasem czytam, ze do minilabow i takich tam uzywamy profili z modelu RGB. To jak to jest? Po co ten CMYK i jak sie ma profil koloru do modelu barw?

Na koniec powiem, ze czuje przez kosci, ze najlepszym wyjsciem to miec jakis bardzo fajny profil barwny ( duzy gamut ) w labie dla CMYK-a. Czy tak ? :)

Pozdrawiam
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Pemigan - żeby to było takie proste.
Profil powinien być praktycznie dla każdego urządzenia wyjściowego - nie tylko dla przestrzeni barw. Dlatego powinieneś mieć jeden dla każdej maszyny drukarskiej, inny dla konktertnego labu, jeszcze inny dla atramentówki z której plujesz...
Dlatego ja sobie darowałem ten temat.
 

Pemigan  Dołączył: 24 Cze 2006
W przypadku internetu to faktycznie walka z wiatrakami, ale jesli bede dawal zdjecia w postaci cyfrowej do labu by mi przelali na papier to moze warto w ten profilzainwestowac?
Zakladam, ze zawsze w tym samym labie robimy odbitki...

Pozdrawiam
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Był już o tym wątek. Z tego, co pamiętam, to wystarczy, że przyjdzie inna partia papieru, Laborant będzie miał okres lub skatzowany przyśnie nad magiczną wajchą do mieszania farb w maszynie i po ptokach. Są to oczywiście skrajne przykłady, ale pokazujące to, że idealnych odbitek nigdy nie uzyskasz. Owszem, możesz się zblizyć do tego - chociażby dlatego owa walka z wiatrakami ma sens - sam jednak musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy czas poświęcany na dokładne zestrajanie jest tego wart. A może - o ile koszty nie stanowią - lepiej zainwestować w Epsona PictureMate (jeśli bawisz się do 10x15) i tu raz a dobrze dopracować układ aparat-monitor-drukarka?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ja jeszcze podrzucę jeden link.
Jeden z internetowych labów w Stanach (ezprints.com) ma dość dokładnie wyjaśnione, co trzeba zrobić, żeby wycisnąć z ich pracy jak najwięcej - od kalibracji monitora "na oko" używając ich odbitek, do używania w PS profilu ich maszyny, który udostępniają na www.

http://www.ezprints.com/help/IccProfileHelp.asp

A same zdjęcia wymagają w sRGB.

[ Dodano: 2006-10-10, 21:22 ]
I jeszcze jeden link w lengłydżu:
http://www.drycreekphoto...._management.htm

Firma drycreekphoto profiluje dużo labów w USA, a tu udostępniają ich listę:
http://www.drycreekphoto.com/icc/

Np. dla labu Adoramy, są dostępne 3 profile icc, dla każdego z trzech rodzajów papieru używanego przez ten lab.

[ Dodano: 2006-10-10, 21:23 ]
Właśnie zajrzałem, nie tylko w USA: "Kodak: Targowa 69, 03-729 Warszawa" :-)
 

Pemigan  Dołączył: 24 Cze 2006
Wielkie dzieki Jarku za linki, kazde nowe spojrzenie na problem jest nieocenione. Juz sie biore do czytania i nauki.
 
Rezor  Dołączył: 31 Lip 2007
Przestrzeń kolorystyczna
witam
K10D ma możliwość zapisywania plików w przestrzeni RGBs oraz Adobe RGBs. Który standard lepiej używać?
 

dwakleszcze  Dołączył: 17 Lis 2006
Prawda jest taka, że jeśli pytasz, której używać to powinieneś wybrać SRGB.
:-)
(nie jestem złośliwy, też mam sRGB)
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Rezor, 2 sekundy z naszą wyszukiwarką:

http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=1084
 
Rezor  Dołączył: 31 Lip 2007
dzięki jakoś nie moglem trafić może dla tego ze pisałem w pracy pod czujnym okiem szefa...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach