Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Alek, a dlaczego 4000 dpi?
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Alek, a dlaczego 4000 dpi?

Np zeby wycisnac jak najwiecej z optyki. 4000dpi daje A3+ i taki fomat mnie interesuje. Chyba ze roznice beda juz wczesniej....ale takie formaty lubie i daja obraz jaki jest obiektyw.
Wkrotce bede chcial zeskanowac na maxa Hradcany z Pragi, K 105mm f okolo 8 i jestem ciekaw co pokaze na odbitce A3+. Poki co slajdy sa bezbledne do ogladania i do robienia sporych odbtek rowniez wiec ten nosnik jest dla mnie znakomity. A i te kolory, ostrosc.....zima, lato.....zima jest miodna jak slajd swieci i te krysztalki H2O odbijajace swiatlo, sam robisz to wiesz o czym pisze...:) Albo woda w Chorwacji, rewelacja, o zmiennych kolorach od zieleni do blekitu
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ale piszesz o optyce skanera, czy optyce aparatowej?
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Ale piszesz o optyce skanera, czy optyce aparatowej?

tzn? Lepiej skanowac ile sie da, bez ingerencji skanera i pozniej zobaczyc. Dostajesz plik np 130M... , TFF, 16 bitowy i mozna cos powiedzic o takim a takim szkle.
Na pewno 10M w K10d bedzie duzo bardziej wymagajaca i do takich matryc im lepsza optyka tym wieksze beda roznice w jakosci. Byc moze Sylwiusz ma racje ze np DA moga miec minimalnie wieksza rozdzielczosc ale poki co nie wiadomo. tzn wg Pentax USA DA 70mm nie bedzie lepszy od 77 Lt ale na ile takie slowa cos mowia wiele. Faktem jst ze majac mniejszy kadr w APS zeby uzyskac taki rozmiar wydruku jak z 35mm filmu trzeba powiekszyc wiecej razy. Czyli moze byc tak ze niektore szkla cyfr beda wypadac na APS lepiej niz analogi, aczkolwiek czy DA beda lepsze od najlepszych FA trudno rzec. To tak jak z MF, szkla MF sa o mniejszej rozdzielczosci ale rzadzi format i na wiekszych zdjeciach roznica jest widoczna juz szybko.
Nie chce poruszac wojny FF vs APS ale jesli ktos zrobi matryce co skompensuje obecne problemy z FF oraz moze zmieni optyke do FF, to majac np 24M i top szklo jakosc bedzie lepsza od APS. Tylko kwestia ceny itd ale ma to sens na przyszlosc, aczkowliek jak sie ulozy to inna sprawa. W koncy rozmiar APS powoli bedzie skonczony biorac po uwage wielkosci pixeli w nim i ich ilosc. Tak jak z malutkimi matrycami w automatach, jest i 10M ale jakie szumy itd
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
chasseur dimage.. :
http://manufactura.home.p...ighlight=dimage
oj nie moge sie polapac o co wam biega :D
Ja obydwa szkla chcialbym miec ale wole 85mm 1.4 :d
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
chasseur dimage.. :
http://manufactura.home.p...ighlight=dimage
oj nie moge się polapac o co wam biega :D
Ja obydwa szkla chcialbym miec ale wole 85mm 1.4 :d

Z takiego opisu wynika tylko ze obydwa sa b dobre....:)
Alek
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Alek - wszystko pięknie, ładnie. Tylko po cecha(...) mi to?
Serio rajcuje Cię oglądanie kolosalnych powiększeń z minimalnej odległości? Widziałem nie jeden wydruk B1 (metr na siedemdziesiąt) z D100 (6MPxl). I wyglądało to świetnie. Aby dopatrzeć się różnicy przy wydruku A3 z interpolowanych 6MPxl lub kliszy trzeba mieć albo coś do bezpośredniego porównania albo z lupą ślęczeć i szukać dupereli.
Dla mnie ważniejszy jest klimat zdjęcia. Stanowczo wolę nie do końca ostry. rozmazany wydruk foty z klimatem, niż doskonały technicznie obrazek wypruty z emocji. Nie ma znaczenia, czy to ma 10 mega, czy 180. Ważne jest to, że jak na to patrzę, to na grzbiecie kiełkuje mi ostrokrzew.
Dlatego powyższą dyskusję uważam za równie owocną i sensowną jak uzależnienie od zabiegu obrzezania.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ostatnio oglądałem foty z lądowania Apollo na Księżycu. Niby fajne, rozmazane, nieostre, ale atmosfery nie ma...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
:lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jarek Dabrowski napisał/a:
Ostatnio oglądałem foty z lądowania Apollo na Księżycu. Niby fajne, rozmazane, nieostre, ale atmosfery nie ma...
:mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Fafniak, nie wiem z czego ryjesz, nie chodzi mi o Apollo Electronics.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Tssaaa... pewnie nie jeden chciałby ich tam wysłać.
Miejmy nadzieję, że coś się tam w końcu jednak ruszy. Może sprawi to Sylwiusz. A może RGPanc przystawiony do skroni dyrektora generalnego...
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
Cytat
Np zeby wycisnac jak najwiecej z optyki. 4000dpi daje A3+ i taki fomat mnie interesuje. Chyba ze roznice beda juz wczesniej....ale takie formaty lubie i daja obraz jaki jest obiektyw.


Hmmm... skoro lubisz skany ze slajdow to moze jednak czas pomyslec o 645 albo 67 :?: :mrgreen:

Pzdr
Spinner
 
NaiR  Dołączył: 09 Cze 2006
Pozwolicie Panowie że się wtrącę w ten pasjonujący wątek. Prawdę mówiąc nie wiem o czym rozmawiacie, wątek jest pogmatwany i tak naprawdę mało konstruktywny. Ja powiem tylko tyle, wolałbym 85tkę, ale taką nie ze zbitą tylną soczewką i bez grafiti na przedniej.
 

fotopentax  Dołączył: 05 Wrz 2006
Jeśli mogę się wtrącić to Alek ma rację. Test ma sens wtedy, jeżeli są zachowane identyczne warunki w jakich przeprowadza się test.

Ja testy obiektywów robię tak :

1. Testuję obiektywy o identycznych ogniskowych / na tych samych ogniskowych dla zoomów /
2. Testowane obiektywy mają nastawioną tą samą przysłonę
3. Fotografowany jest identyczny motyw / kadr /
4. Identyczne oświetlenie motywu
5. Identyczna odległość do motywu
6. Mocowanie aparatu np. na statywie
7. Wyzwalanie migawki najlepiej wężykiem
8. Nastawiona ta sama czułość matrycy / filmu /
9. Nastawiony ten sam rodzaj pomiaru światła
10. Używa się identycznego nośnika matryca / film /
11. Test przeprowadzony jest na tym samym aparacie
12. Kadry testu skanowane na tym samym skanerze, przy tych samych ustawieniach skanera / dla filmów /
13. Kadry otworzone np. w Photoshopie
14. Zestawienie kadrów obok siebie
15. Równoczesne porównanie wycinków kadru o tym samym powiększeniu dla środka kadru
16 Równoczesne porównanie wycinków kadru o tym samym powiększeniu dla brzegu kadru.

Tak przynajmniej testuję swoje szkła. Pozdrawiam.
Sławek

 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
A jak zatem porównać 2 obiektywy stałoogniskowe o różnych ogniskowych?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
emigrant, - ja wiem jawiem !!!!!!!! od tego dluzszego odciac te iles tam milimetrow .....najlepiej palnikiem trojchloroacetylowinylopeptydowoamoniakowym wspomaganym laserowym GPS-em - wtedy dopiero testy wyjda fantastyczne i OSTRE !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ludzie dajcie sobie na luz.....
85 jest lepszy....
77 jest troszeczke gorszy....obydwa warto kupic :mrgreen:
 

fotopentax  Dołączył: 05 Wrz 2006
Testowanie obiektywów o dwóch różnych ogniskowych, wiąże się z przemieszczeniem fotografowanego motywu, albo przeniesieniem na inną odległość aparatu, żeby uzyskać tą samą wielkość kadru. Można też zrobić korekcję powiększenia np. w photoshopie tak aby wielkość kadru była identyczna.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:

85 jest lepszy....
77 jest troszeczke gorszy....

Akurat. A 85-tka jest fajansiarsko srebrna. ;-)

Sylwiusz, jak jeszcze czytasz ten wątek, masz jakiegoś rawa z 85-tki z dużej dziury (1.4, 1.8, 2)?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Jarek Dabrowski, - ja gdzies mam :D
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
Podzielam zdanie Jarka :lol: W Limitedzie wielka zaleta dla mnie bylaby jego wielkosc, porecznosc, kolor - wykonanie i tak na najwyzszym poziomie... FA85/1,4 jak dla mnie za bardzo zwraca na siebie uwage... ale przyznac trzeba, ze to doskonale szklo... i najlepiej miec oba :lol: :-P

BTW, co do procedury testowej - http://www.takinami.com/y...-procedure.html

Pzdr
Spinner

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach