dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
dickkett napisał/a:
też mam problemy z odbiorem.

Teraz nieco lepiej słychać, mogę to sobie "przemówić", do czasu ew. zdobycia C1.
Dręczy mnie jednak jedna sprawa.
Wzorzec tworzymy dla danego typu filmu, to jasne.
Forum pełne jest wypowiedzi: obiektyw "x" doskonale oddaje kolory, szkiełko "y" przeciętnie.
Szczęśliwi ci, którzy jednym szkłem zrobią rolkę - mnie się to nie udaje.
Nie znam się a węszę - zmiana obiektywu wymagać będzie powtórnego fotografowania C1/definiowania profilu ICC?
"Na nosa" tak.
Tak?
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
dickkett napisał/a:
Tak?

Nie :-)

Zmiany temp i widma swiatla tzw. dziennego (w roznych szer. geograficznych, o roznej porze dnia itd.) maja na pewno wiekszy wplyw na wygenerowany profil niz roznice w oddawaniu kolorow pomiedzy poszczegolnymi obiektywami.

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dickkett napisał/a:
Nie znam się a węszę - zmiana obiektywu wymagać będzie powtórnego fotografowania C1/definiowania profilu ICC?


Nie, różnice w oddawaniu kolorów przez szkła są naprawdę minimalne w porównaniu z nieskalibrowanym a skalibrowanym filmem... ;-)
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
dan, alkos, dziękuję.
- - - - -
Pora wyczyścić nos ... zawodzi.

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dan napisał/a:
Zmiany temp i widma swiatla tzw. dziennego (w roznych szer. geograficznych, o roznej porze dnia itd.) maja na pewno wiekszy wplyw na wygenerowany profil niz roznice w oddawaniu kolorow pomiedzy poszczegolnymi obiektywami.


o, wlasnie! :-)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Czy dobrze mi się wydaje, że najważniejsze chyba jest to aby temperatura barwowa przy której fotografujemy wzorzec była jak najbliższa temperatury światła skanera?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
generalnie piszecie zgodnie z prawda :mrgreen: ale sa szkla ktore jezeli ich uzyc do kalibracji to potem przy innych obiektywach uzytych do konkretnego zdjecia dadza wam dosc "zimne" foty :-P (nie polecam do kalibracji uzywac pentaxa FA24 2.0 -jest bardzo cieply)
najlepiej by bylo robic przy 5600K - bo tak teoretycznie "kalibrowane" sa filmy

[ Dodano: 2008-10-11, 09:51 ]
plwk napisał/a:
Czy dobrze mi się wydaje, że najważniejsze chyba jest to aby temperatura barwowa przy której fotografujemy wzorzec była jak najbliższa temperatury światła skanera?
- nie - wyobraz sobie co bedzie dzialo sie jak bedziesz potem robil foty przy swietle dziennym.....z kalibracjii nici
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
nie polecam do kalibracji uzywac pentaxa FA24 2.0 -jest bardzo cieply)


masz to szklo? moglbys strzelic porownanie z innym - ta sama scena, te same ustawienia M, manualny WB, jpeg?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
alkos, mialem i robilem porownania z 50 1.4
przy 24 2.0 to bylo jakbym wrattena zalozyl :mrgreen:
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
alkos, mialem i robilem porownania z 50 1.4
przy 24 2.0 to bylo jakbym wrattena zalozyl


kurde, serio? nie masz nic do pokazania?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
kurcze poszukam - ale znajac siebie to wywalilem to juz dawno do kosza...
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
(nie polecam do kalibracji uzywac pentaxa FA24 2.0 -jest bardzo cieply)

Albo Takumara 50/1,4 M42 :-D
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
mygosia napisał/a:
Albo Takumara 50/1,4 M42


Tego zażółconego? ano... ;-)
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
Fafniak napisał/a:
generalnie piszecie zgodnie z prawda :mrgreen: ale sa szkla ktore jezeli ich uzyc do kalibracji to potem przy innych obiektywach uzytych do konkretnego zdjecia dadza wam dosc "zimne" foty :-P (nie polecam do kalibracji uzywac pentaxa FA24 2.0 -jest bardzo cieply)

alkos napisał/a:
mygosia napisał/a:
Albo Takumara 50/1,4 M42

Tego zażółconego? ano... ;-)

Czyli jest cooś na rzeczy!?

Takich obiektywów może trochę być.
Ponieważ już jest problem z przykładami
alkos napisał/a:
nie masz nic do pokazania?
może skorzystać z tego zestawienia i do profilowania filmu używać tych szkieł, które Color Balance mają neutral a tych z warm, slightly warm, slightly cool, cool unikać.
Chyba, że uda się zrobić własną "zbiorówkę" ;-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dickkett napisał/a:
a tych z warm, slightly warm, slightly cool, cool unikać.


Naprawde - az tak bym nie zwracal uwagi na szklo. Ile moze zmienic temp. swiatla - 100-200K? To tyle co różnica w świetle dziennym między 12tą a 15tą.

[ Dodano: 2008-10-11, 23:37 ]
dickkett napisał/a:
Albo Takumara 50/1,4 M42

Tego zażółconego? ano... ;-)

Czyli jest cooś na rzeczy!?


A to jest akurat przypadek szczególny ;-)



Czesc z tych szkiel zolknie z czasem - ale to bug , nie feature ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
alkos, nie ma co zwracac uwagi na wiekszosc szkiel - ale jest troche przypadkow gdzie roznica w kelwinach bedzie duzo wieksza
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
ale jest troche przypadkow gdzie roznica w kelwinach bedzie duzo wieksza


musialbym zobaczyc zeby uwierzyc :-P
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
alkos napisał/a:
musialbym zobaczyc zeby uwierzyc
W/g RawTherapee biel kartki to jest 6500K, a ta sama kartka przez obiektyw ma 5700K. Sporo, i w moim Taku też taką róznicę widać. :-/
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
alkos, to uwierz....mam co 2-3 dzien taki problem przy obiektywach od kamer...najgorzej jest jak jeden jest fujinon a drugi canon... :-P
niestety nie mam tego porownania 24 vs 50
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Gwiazdor napisał/a:
W/g RawTherapee biel kartki to jest 6500K, a ta sama kartka przez obiektyw ma 5700K


A w jakim swietle?

Cytat
alkos, to uwierz....mam co 2-3 dzien taki problem przy obiektywach od kamer...najgorzej jest jak jeden jest fujinon a drugi canon...


Aaa, to ok :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach