PZ1, KX i kupa szkieł
- bedziesz to w kazdym poscie pisal ???? To juz wiemy .....Alek napisał/a:Tu jednak analog jest wciaz lata swietlne przed cyfra. Przynajmniej dla mnie.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Alek napisał/a:wydaje mi się ze jednak bokeh z 77 jest minimalnie ladniejszy
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Fafniak napisał/a:- bedziesz to w kazdym poscie pisal ???? To juz wiemy .....Alek napisał/a:Tu jednak analog jest wciaz lata swietlne przed cyfra. Przynajmniej dla mnie.
[ Dodano: 2006-10-25, 09:56 ]
tez wole 77 jesli chodzi o "rozpracowanie nieostrosci"
alkos napisał/a:Alek napisał/a:wydaje mi się ze jednak bokeh z 77 jest minimalnie ladniejszy
minimalnie?... jest MEGA ladniejszy![]()
PZ1, KX i kupa szkieł
Cytatx 1.5 daje pewna roznice...
Cytattak samo mam wrazenie ze jednak 31mm ma ladniejszy bokeh od 21mm
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Cytatx 1.5 daje pewna roznice...
Crop nie zmienia stopnia rozmycia tla dla danej ogniskowej![]()
(vide cyfrowe kompakty z obiektywami w stylu 2,3-13mm bez _zadnego_ rozmycia)
[ Dodano: 2006-10-25, 09:53 ]
Cytattak samo mam wrazenie ze jednak 31mm ma ladniejszy bokeh od 21mm
hmmm.... chetnie zobaczylbym jakis tescik... a tym bardziej 31/1.8 vs Fa35/2![]()
PZ1, KX i kupa szkieł
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Alek napisał/a:Minimalna roznica jest, zobacz na wieksze rozmycie z 77 na zdjeciach....
eryk napisał/a:77 nawiązuje budową (materiały) i jakością wykonania do pięknych tradycji takich szkieł jak np. Sonnar 200/2.8
sylwiusz napisał/a:W bokehu widac wyraznie efekt nieco dluzszej ogniskowej - wieksze sa elementy w tle - stad tez organoleptycznie wyglada to lepiej, bo jest mniejszy "smietnik"
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:A tu się nie zgodze... 70tka ma specyficzna "krystalicznosc" bokehu w przeciwienstwie do "budyniu" z 77tki...
alkos napisał/a:A tu się nie zgodze... 70tka ma specyficzna "krystalicznosc" bokehu w przeciwienstwie do "budyniu" z 77tki...
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Alek napisał/a:Minimalna roznica jest, zobacz na wieksze rozmycie z 77 na zdjeciach....
sylwiusz napisał/a:alkos napisał/a:A tu się nie zgodze... 70tka ma specyficzna "krystalicznosc" bokehu w przeciwienstwie do "budyniu" z 77tki...
Ale to wlasnie efekt perspektywy powoduje, ze nieostrosci w tle sa powiekszone przy dluzszej ogniskowej co poteguje efekt rozmycia. Normalna sprawa przy tej samej skali odwzorowania, gdzie g.o. jest taka sama zas efekt perspektywy powoduje, ze tlo z dluzszych ogniskowych bedzie bardziej jednolite, rozmyte. To samo obserwuje się bardzo czesto przy macro - jest to jedno z kryteriow, dla ktorego do duzych zblizen preferowane sa jednak szkla o dluzszych ogniskowych. Jako przyklad polecam trzecia strone katalogu Tamrona 180 macro, gdzie porownano obraz ze 180 i 90 macro przy tej samej skali odwzorowania:
http://www.tamron.com/len...heets/180mm.pdf
Glebia ostrosci niby taka sama, a gdzie tlo jest bardziej rozmyte?![]()
PZ1, KX i kupa szkieł
alkos napisał/a:w jakim sensie
sylwiusz napisał/a:Ale to wlasnie efekt perspektywy powoduje, ze nieostrosci w tle sa powiekszone przy dluzszej ogniskowej co poteguje efekt rozmycia. Normalna sprawa przy tej samej skali odwzorowania, gdzie g.o. jest taka sama zas efekt perspektywy powoduje, ze tlo z dluzszych ogniskowych bedzie bardziej jednolite, rozmyte.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Tutaj mowisz o "ilosci" bokehu - i masz calkowita racje, ale ja odwolywalem się do jego "jakosci" - czyli nie stopnia rozmycia, a odwzorowania krawedzi obiektow / zrodel swiatla bedacych poza obszarem ostrosci. 77ka rozmywa te krawedzie bardziej niz 70tka, pomijajac nawet sprawe powiekszenia tego rozmycia. Porownaj odwzorowanie punktow w dwoch ponizszych przykladach:
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:gdzie jeden po drugim widac roznice
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:sylwiusz napisał/a:gdzie jeden po drugim widac roznice
No wlasnie widac - nie jest ona tak drastyczna jak w ilustracjach ktore przytoczylem, bowiem obrazuja one sytuacje modelowa - ale widac. A moze jakis zboczony jestem.![]()
Aha - Sylwek, nie przygladaj się samym zrodlom swiatla, ale takze tym "srednim" obaszarom ...
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Jarek Dabrowski napisał/a:A, jeszcze jedno - odległość od tła. U mnie było to jakieś 20, może 20-parę metrów.
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl