Albo może sprzedać wszystko?
dan napisał/a:http://www.red.com/epic_scarlet/
Mertz napisał/a:Gdzieś w tym chyba jest jakaś logika, niezależnie od Waszych westchnień do kliszy.
Bo czymże jest w zasadzie nasz dział RAW Challenge, jeśli nie mimowolnym udowadnianiem, że cyfrowo można równie dobrze jeśli nie lepiej (a na pewno łatwiej) niż błoną światłoczułą?
K10D, KIT, HELIOS, SOLIGOR 30DA. BLOG!
cerfes napisał/a:Mertz napisał/a:Gdzieś w tym chyba jest jakaś logika, niezależnie od Waszych westchnień do kliszy.
Bo czymże jest w zasadzie nasz dział RAW Challenge, jeśli nie mimowolnym udowadnianiem, że cyfrowo można równie dobrze jeśli nie lepiej (a na pewno łatwiej) niż błoną światłoczułą?
Proszę Cię, chyba nie robiłeś w życiu zdjęć na kliszy. Różnica jak stąd na Księżyc, nie ma żadnego porównania
zapraszam:
http://picasaweb.google.pl/cypis1
nowsze:
http://picasaweb.google.pl/cypska
"fotoblog":
http://fotocyp.blogspot.com
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
cerfes napisał/a:Proszę Cię, chyba nie robiłeś w życiu zdjęć na kliszy. Różnica jak stąd na Księżyc, nie ma żadnego porównania
armar napisał/a:Zauważ, że jeszcze bardzo wiele osób używa kliszy i pomimo, że jak twierdzisz "nie ma żadnego porównania" (nie napisałeś pod jakim względem, ale dynamika kliszy przy matrycy CCD jest faktycznie kiepściutka), to jednak pokazują, że na kliszy nadal się da zdjęcia zrobić.
Często nawet całkiem dobre i od technicznej strony.
cerfes napisał/a:Moim zdaniem pod względem rozpiętości tonalnej i marginesu błędu na prześwietlenie/niedoświetlenie na korzyść kliszy, oczywiście.
cerfes napisał/a:Robiłem na kliszy zdjęcia pod słońce i było ok, na cyfrze, to prawie niemożliwe, chyba, że godziny się na białe niebo albo pierwszy plan czarny (albo HDR robimy, ale to już inna para kaloszy).
No przecież już doleciał i to nie jeden...armar napisał/a:Wiem, że to jest lekki OT, ale dystanse do Księżyca może pozostawmy do czasu, gdy jakiś człowiek jednak tam doleci
No i czego ten post dowodzi? Zdjecie i tak sie do niczego nie nadaje, swiatla i tak sa wyjarane. Na negatywie, w takich warunkach, nawet nie zauwazylbys tego przeswietlenia.armar napisał/a:A ja nawet na naszym forum trafiłem na przykład, że nie masz racji:
http://pentax.org.pl/view...t=5537&start=11
pozdrawiam,
dzerrry
Effendi napisał/a:No przecież już doleciał i to nie jeden...
dan napisał/a:armar, Ty z choinki sie urwales? Chrzanisz jak dziecko cyfry. Kup negatyw zrob pare zdjec pod slonce, a pozniej to samo K10D.
dzerry napisał/a:armar, dajesz linka do strony o Velvii, bardzo specyficznego slajdu 50 ASA. Kup sobie pierwszy lepszy negatyw kolorowy i sprawdz o ile dzialek trzeba go przeswietlic, zeby calkiem wypalic swiatla.
dzerry napisał/a:[...] Najwazniejsze jest, ze krzywa charakterystyczna lagodnie wchodzi w swiatla.
armar napisał/a:Spodziewałem się konkretnej odpowiedzi: Film [taki] ma [tyle] działek rozpiętości tonalnej, co możesz sprawdzić w [tym] dokumencie na [tej] stronie producenta.
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
MiQ27 napisał/a:Tak po prawdzie, to jaka metoda prezentacji pozwala na rzeczywiste pokazanie tej rozpiętości tonalnej ileśtam EV ?
Mam nadzieje, ze to tylko nie okraszony emotikonka sarkazm.armar napisał/a:Jako dziecko cyfry staram się nie robić zdjęć pod słońce
kosztem kolorow i kontrastu.armar napisał/a:I jesteś pewien, że tej łagodności nie uzyskasz za pomocą mniej lub bardziej skomplikowanej obróbki na etapie wywoływania niedoświetlonego RAW?
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl