i dalej:CytatDziś wystarczy włożyć baterię do aparatu, pierwsze lepsze zdjęcie jest nienaganne technicznie (...) Fotografia jest dziś zajęciem dla każdego, czyli właściwie dla byle kogo. Nie wszyscy są przecież przygotowani, by wypowiadać się przy pomocy języka wizualnego w przestrzeni publicznej.
W tym więc tkwi sedno zmartwienia TT: dzisiaj każdy może fotografować i każdy może publikować. To powołanie się na Platona jest symptomatyczne. Wszystko, co powiedział Platon było jednym z filarów zrozumienia świata. A tu stało się coś niewyobrażalnego - Platon mógł się mylić. Świat stanął na głowie. Pora umierać.CytatPlaton powiedział tuż przed śmiercią Sokratesa, że "wśród nas jest bardzo wielu ludzi, którzy są właścicielami czarodziejskiej różdżki, ale bardzo niewielu wie, jak jej użyć".
Wszyscy jesteśmy w posiadaniu tej różdżki, bo każdy może sobie kupić aparat, ale niewielu wie, jak i do czego go użyć.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Odwracając kota ogonem - kiedyś wystarczyło wyjechać na zachód, zrobić zdjęcie w NY i po powrocie za żelazną kurtynę było się podróżnikem artystą.CytatFotografia jest dziś zajęciem dla każdego, czyli właściwie dla byle kogo. Nie wszyscy są przecież przygotowani, by wypowiadać się przy pomocy języka wizualnego w przestrzeni publicznej
miliony ludzi piszą i publikują swoje przemyślenia w dziesiątkach postaci słowa notowanego. Blogi, pamiętniki, książki, pdfy, emagazyny, gazetki szkolne/lokalne/studenckie/firmowe, itp. Czy to oznacza, że przestajemy zaglądać do księgarni i bibliotek po twórczość tzw. ambitną? Czy wśród publicystów, pisarzy i poetów nowego pokolenia są jedynie miałkie jednostki?CytatOdebrano mi zawód. Mam wrażenie, że robię coś mało oryginalnego, coś, czym zajmują się miliony ludzi.
Z jednej strony - może właśnie tak zmienia się świat? Zdjęcie kubka w korporacyjnej kuchni zdobyło parę lat temu głośną fotonagrodę. Codzienność, poprzez dostępność komunikatów i obrazów, staje się tandetna i przemijajáca, zalewana jest śmieciowymi informacjami podawanymi i wymienianymi przez wszystkie media. Kiedyś była tylko gazeta, potem tylko radio, gdy dołączyła tv nadeszla rewolucja, a internet torpeduje prace dziennikarzy - nie ma co płakać, rozwój podaje nam papkę, sami musimy odsiać co warte uwagi.CytatPokazującą najczęściej rzeczy nagłe, tandetne, pospieszne, przemijające.
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:wrażliwosc mas jest obnizana
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Enzo napisał/a:tref napisał/a:wrażliwosc mas jest obnizana
Kiedy wrażliwość mas była wyższa?
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
babylock napisał/a:Bo na sztukę zapewne tak.
babylock napisał/a:A teraz ze względu na dostępność wszystkiego i ciągły pęd do nie wiadomo czego (czyli pieniędzy) masy nie zauważają piękna które je otacza, bo nawet nie mają na to czasu.
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Enzo napisał/a:babylock napisał/a:Bo na sztukę zapewne tak.
Na sztukę czy na wielkość i zdobienia (bogactwo)? Czy w takim razie np. katedra w Licheniu jest sztuką?
Enzo napisał/a:babylock napisał/a:A teraz ze względu na dostępność wszystkiego i ciągły pęd do nie wiadomo czego (czyli pieniędzy) masy nie zauważają piękna które je otacza, bo nawet nie mają na to czasu.
Czyli kiedyś mieli czas bo uganiali się tylko za chlebem?
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
babylock napisał/a:bo jak zarobili na chleb to po potem po bożemu odpoczywali
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Enzo napisał/a:babylock napisał/a:bo jak zarobili na chleb to po potem po bożemu odpoczywali
Z pewnością. Pili mleko i grali Chopina.
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
Enzo napisał/a:babylock napisał/a:Bo na sztukę zapewne tak.
Na sztukę czy na wielkość i zdobienia (bogactwo)? Czy w takim razie np. katedra w Licheniu jest sztuką?
Prima BF80 | Fed4 | Praktica BX20 Prakticar MC Pentacon 28/2.8 50/1.8 135/2.8 | Canon A590IS CHDK |
Forum ocenzurowane, forum ... ;) ?
Cytat
Tomasz Tomaszewski podczas rekonstrukcji historycznej bitwy
CytatPo piętnastu latach z fotografią cyfrową nie widzę jeszcze tego procesu, tego wyłaniania się jakości z ilości. Widzę ludzi, którzy fascynują się kolejnymi aparatami, obiektywami, czułościami, wielkością matrycy. Według mnie, obraz bardziej świadczy o tym, kto stoi za aparatem, niż o obiektach, jakie się na nim znajdują. Wiedza i talent pozwalają zobaczyć rzeczy w sposób wyjątkowy.
Ponieważ teraz do fotografii dopuszczony jest każdy, bez weryfikowania jego intelektualnego poziomu, to jest ona często tak banalna, jak ten przeciętny umysł, który się nią zajmuje. Obserwuję, sporo czytam, zaglądam do Internetu i nie widzę tej obiecywanej nam jakości.
CytatCo do narracji - w Polsce jest wiele miejsc, które uczą o rozmaitych aspektach fotografii, ale ani jednego, gdzie można nauczyć się czegoś, co przejęte z angielskiego nazywamy "edycją zdjęć". Selekcją. Redakcją. Nawet nie mamy określenia na to.
Kiedy w opisie swoich warsztatów mam "edycję zdjęć", to ludzie myślą, że będę uczył ich Photoshopa. Edycja fotografii, budowanie narracji to są dziedziny, których akurat można się nauczyć. To przedmiot wykładany np. w University of Missouri przez 3 lata.
Po studiach zostaje się zawodowcem od wybierania zdjęcia otwierającego, najważniejszego, zamykającego, wkładania zdjęć uzupełniających, które dopowiadają całą historię, budowania narracji, wywoływania napięcia.
CytatCzym się zajmuje reportaż fotograficzny? Opowiadaniem historii, poprzez osobiste zaświadczenie. Byłoby fantastycznie, gdyby powstała w Polsce taka szkoła. Poza Witoldem Krassowskim, trudno jest mi wskazać kogoś, kogo z pełnym zaufaniem poprosiłbym o edycję zdjęć. Widzę to jako główny problem wielu młodych uczniów. Przynoszą świetne pojedyncze zdjęcia, z których nie da się złożyć koherentnej całości. Albo w żaden sposób nie umieją uszeregować tego, co przynieśli, innymi słowy przekazać obrazem myśli. Przywiązują się często do swoich zdjęć. Wychodzi z nich strach przed przełamaniem tego, co oczywiste.
http://digitalcamerapolsk...-mowie-jak-jest
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl