jpserwis  Dołączył: 12 Wrz 2006
Zakup taniej lampy
Zastanawiam się nad zakupem lampy do 1L/Dl a w tej chwili nie stać mnie na lampę z pttl-em. Lampa potrzebna jest do portretów w plenerze do doświetlania cieni. Myślałem nad blendą ale to trochę nieporęczne zwłaszcza, że nie będzie mi miał kto tego trzymać. Nie mam żadnego doświadczenia z lampą zewnętrzną i zastanawiam się nad sensem takiego rozwiązania.
Oczywiście zastosowanie typowo amatorskie i chciałbym się zmieścić w 200zł :(

Czy lepiej wziąć lampę z własną automatyką czy manual?
Jakie polecacie lampy z bezpiecznym napięciem wpinaną w sanki?
Czy może lepiej odpuścić i odkładać na pttl.

P.S. Do makro też by się przydała.
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
No najlepsza by byla z P-TTLem ale za ta kase nie dostaniesz... wiec moze pospamuje: http://www.allegro.pl/ite...pentax_af_.html - nie znam lepszej lampki za 200zl.

Pzdr
Spinner
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Metza - polecam! :-)
Mam trochę mniej wypasiony model, ale sobie chwalę. Dość mocna (można światło odbijać), szybka i oszczędna. Pochylanie głowicy do makro, to taki trochę półśrodek, ale może Ci wystarczy. Pozdrawiam!
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Do Dl niestety nie stosuje się lamp TTL a P-TTL i jest to spory wydatek.TTL to już tylko D i DS.Można natomiast stosować manualną z tzw komputerem która sama reguluje błysk ,sęk w tym aby na stopce wyzwalacza nie było więcej niż 5 volt wtedy nie uszkodzi elektroniki.Taką lampkę można nabyć już za kilkadziesiąt złotych a potem dozbierać na P-TTL.Pozdrawiam
 

mily  Dołączył: 19 Kwi 2006
Za male pieniadze mozna pobawic sie czyms z wlasna automatyka, albo z manualem.
Z lamp pewnych, wprawdzie nie gornolotnych, ale dzialajacych polecam Soligora 30DA multidedykowanego. Nie ma wspomagania AF i glowice gora dol tylko, ale ceny obecnie w okolicach 100zl. Automatyka dziala, ale na bardzo bliskie odleglosci i tak przepali. Napiecie na stopce ma bezpieczne - okolice 5V.