Kuzyn Mygosi  Dołączył: 08 Wrz 2008
sunshine napisał/a:
fela ma tapicerkę z materiału a fiat ze stali :-P i

Kurcze ... ostatni raz taką "tapicerkę ze stali" widziałem w maluchu ... a w nowszych ... jakoś nie zauważyłem - na pewno mówisz o Siena/Palio?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
sunshine napisał/a:
Mata Bitumiczna

to tłumaczy, ja mam całkiem niewygłuszoną, i jest głośno

sunshine napisał/a:
fela ma tapicerkę z materiału a fiat ze stali :-P

ok, z tym się zgodzę jak najbardziej ;-)

co do głośności palia, to nie wiem, ale skoro twierdzisz że jest głośniej niż w niewygłuszonej feli, to musi być tragicznie :shock:

[ Dodano: 2009-03-11, 13:31 ]
Kuzyn Mygosi napisał/a:
a w nowszych ... jakoś nie zauważyłem - na pewno mówisz o Siena/Palio?
CC ma na pewno blachotapicerkę - raz w takim wynalazku siedziałem, ale że było mało miejsca, to więcej nie wsiadam ;-)
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Renault lepsze.

Jak nie Thalia to mogę polecić Megane 1,6 90 KM roczniki do 1999.
Autko oszczędne i w miarę dynamiczne oraz komfortowe

Jeszcze lepsze są z silnikami 16V (od 1999 wzwyż) ale nie ma nic za darmo - rosną koszty eksploatacji np wymiana paska rozrządu droższa o ok. 1000 PLN.

Osobiście mam Scenika 2,0 16V 140 KM rocznik 2000.
Od nowości, serwisuję w zaufanym warsztacie nie mam problemów.
Auto ma instalację lpg 4-tej generacji dzięki czemu za 50 PLN przejeżdżam w trasie ok. 450 km.
Ponieważ buduję dom to autko musi jeździć po wszelakiego rodzaju wertepach często przewozi ciężkie ładunki mimo to zawieszenie oryginalne za wyjątkiem sworzni zwrotnic.

Widzę w necie dużo wpisów krytycznych o marce i wychwalania japońskich czy niemieckich aut.
Nie mam zamiaru ich krytykować każdy kupuje to co mu się podoba i na co go stać pod kątem własnych potrzeb.
Nie rozumiem tylko dlaczego posiadacze tych cud techniki tak dopieprzają się do Renault co ich boli że są ludzie którzy lubią jeździć autami tej marki?
To tak jakbyśmy my wmawiali posiadaczom Nikona że nasz pentax jest lepszy i powinni oddać te aparaty na złom.
Co do Lanosa to też dobre auto ogólnie bo ma kilka wad konstrukcyjnych jak np pękające sprężyny tylnego zawieszenia czy duże stosunkowo spalanie.
Dla przykładu lanos 1,516V koledze spala 12l lpg/100km po mieście tj o litr więcej niż mój minivan!!!
Z kolei 1,5 86 KM w trasie spala ok. 8 l Pb95 to też o ok. 1l więcej niż moja krówka 140 KM i to z klimatyzacją. przetestowane na tej samej trasie ze znajomymi w czasach kiedy nie miałem instalki lpg.
Nubira spala podobnie.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
sunshine, gdybyś się jednak zdecydował i zanabył coś ze stajni Deawoo, to daj znać. Mam namiar, na dobrą, dość tanią hurtownię z częściami. Wprawdzie z Trójmiasta, ale mi się opłacało ściągać kurierem.
 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
Kfan napisał/a:
Jeszcze lepsze są z silnikami 16V (od 1999 wzwyż) ale nie ma nic za darmo - rosną koszty eksploatacji np wymiana paska rozrządu droższa o ok. 1000 PLN.

No chyba żartujesz, wydaje mi się, że w ASO nawet za całość zapłacisz mniej. W innych warsztatach koszt zamknie się w 300-400zł. Mój 1.2v16 ma wyższą moc i niższe zużycie paliwa od v8, inne koszta są porównywalne.

Kfan napisał/a:
Nie rozumiem tylko dlaczego posiadacze tych cud techniki tak dopieprzają się do Renault co ich boli że są ludzie którzy lubią jeździć autami tej marki?

Jak się poczyta trochę fora dyskusyjne użytkowników renaulta to szybko można się zorientować, że są tam ludzie wierni tej marce w takim znaczeniu, że jeżdżą wybranym modelem samochodu i zmieniają go tylko na nowszego następcę... czyżby masochiści? :mrgreen: Nie, wybrany model spełnia ich oczekiwania i widocznie posiada cechy których nie oferuje im nikt inny.

BTW, z użytkowników Pentaksa też się śmieją :lol:
 

kaczor  Dołączył: 04 Lut 2008
Szumak napisał/a:
Mój 1.2v16 ma wyższą moc i niższe zużycie paliwa od v8, inne koszta są porównywalne.
te "v" to z drugiej strony powinny być, bo jedni mogą zacząć zazdrościć a inni nie dowierzać ;-) .
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
sunshine napisał/a:
Poprostu Fiat Palio mi się nie spodobał i tyle - nie musi :-P
Z Fiatów bardzo pozytywne wrażenie wywarło na mnie Punto i Grande Punto (miód malina).


Przejedź się jeszcze Lineą 1.4 120KM. Autko miód malina :-)

Co do Palio/Sieny - autka fakt, są prymitywne, przy większych prędkościach nienajlepiej się prowadzą, reagują na boczne podmuchy wiatru, ale za to mają jedną fajną cechę - duży prześwit, co się doskonale sprawdza podczas jazdy po bezdrożach.
 
Kuzyn Mygosi  Dołączył: 08 Wrz 2008
Co jak co ... ale ten Fiat Linea mi się podoba (nie sądziłem że kiedyś tak napiszę o Fiacie). Silnik 120 KM ... 1,4 ... 500 l bagażnik i oczywiście wygląd ... ogólnie najbardziej podobają mi się sedany, a ten jest po prostu ładny (ponadprzeciętnie).

Fiat grande punto mi się nie podoba i ma za mały bagażnik (poniżej 300L).
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Arti napisał/a:
sunshine, gdybyś się jednak zdecydował i zanabył coś ze stajni Deawoo, to daj znać. Mam namiar, na dobrą, dość tanią hurtownię z częściami. Wprawdzie z Trójmiasta, ale mi się opłacało ściągać kurierem.
A nie możesz wszystkim posiadaczom tej wspaniałej marki podać? :mrgreen:
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Szumak napisał/a:

No chyba żartujesz, wydaje mi się, że w ASO nawet za całość zapłacisz mniej. W innych warsztatach koszt zamknie się w 300-400zł. Mój 1.2v16 ma wyższą moc i niższe zużycie paliwa od v8, inne koszta są porównywalne.

Nie żartuję, Wymiana paska w megane 1,4 8V eco kosztowała mnie ciut ponad 200 PLN a w Sceniku 2,0 16V 1200 PLN w ASO cena była 1600 PLN - oczywiście mowa o komplecie z rolkami a jedna rolka to 300 PLN.
W tym roku znów mnie czeka wymiana paska...


Jak się poczyta trochę fora dyskusyjne użytkowników renaulta to szybko można się zorientować, że są tam ludzie wierni tej marce w takim znaczeniu, że jeżdżą wybranym modelem samochodu i zmieniają go tylko na nowszego następcę... czyżby masochiści? :mrgreen: Nie, wybrany model spełnia ich oczekiwania i widocznie posiada cechy których nie oferuje im nikt inny.

Mój wybór był podyktowany po prostu tym co dostanę za określoną kwotę i jeśli następnym razem korzystniej wypadnie np. VW czy Honda to wybiorę inną markę.

BTW, z użytkowników Pentaksa też się śmieją :lol:


Najwięcej śmieją się ci, którzy mają plastikowego Nikona/Canona z kitem bo nie stać ich na obiektywy.
W Pentaksie jak mnie nie stać na drogie obiektywy to używam względnie komfortowo starych szkieł serii A i mam większe możliwości.

Z autami jest podobnie wyższy model danej marki jest dobrze wykonany a tańszy jest gorszy od taniego innej marki.
Do tego mając ten droższy model często właściciel nie ma kasy aby należycie o niego zadbać bo drogie auto oznacza drogi serwis.
Reasumując wolę dobrze utrzymane Renault niż zaniedbanego Mercedesa.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Gwiazdor napisał/a:
A nie możesz wszystkim posiadaczom tej wspaniałej marki podać?


hmmm.. nie wiem czy mnie administracja nie pogoni za spam i reklame...
Zaryzykuje... :evilsmile:
www.bonus.gda.pl
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
u Bonusa to pół autokącika kupuje :mrgreen: też mam kilka zakupów na koncie
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
ramcin, a myślisz, że ja namiar to skąd mam ;-)
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
ja od dłuższego czasu jednak zdradzam Bonusa, bo z racji że mam blisko to większość rzeczy do Daewoo kupuję w fabryce FSO, jakość przyzwoita, ceny super i najdziwniejsze zachcianki w mgnienia oka załatwiają
 

sunshine  Dołączył: 25 Paź 2007
Kupiłem wreszcie lanosa.

silnik 1,5 16V (100 kucy), srebrny metalic, łysy sedan tylko ze wspomaganiem. Rocznik '99, przejechane 113 tys km.
Po montażu sekwencji STAG 4 chodzi jak burza :)
Teraz jeszcze centralny zamek, alarm i wymiana fabrycznego radia i głośników i koniec ;-)

Dzięki wszystkim którzy wypowiadali się w tym wątku.
Może ktoś może polecić jakieś głośniki w rozmiarze 160 - 165 w niskiej cenie (do 200 zł).
Może ktoś ma jakieś sugestie do tego co by montował i jakby robił? Może ktoś ma doświadczenia w montażu i może polecić coś początkującemu "elektrykowi" ?

Wszelkie sugestie mile widziane ;-)
Jak na razie czeka mnie przerabianie kostki daewoo na kostkę ISO.
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
sunshine, z tanich i w miarę dobrych to magnata są przyzwoite. Jeśli planujesz zestaw z twiterami na podszybiu to same jednodrożne wsadź, a jak nie to dwudrożne z zabudowanymi gwizdkami. Dobrze wygłuszyć drzwi żeby głośnik miał w czym grać i osadzić je na pierścieniu z mdf'u. Fajne są maty z castoramy, nazwy nie pamiętam, ale kupuje się to na metry w rolkach i obkleja drzwi. Wszystkie instrukcje znajdziesz na audiofilskich forach bez problemu :-)

Aaaa na kostkę poszukaj przejściówki po prostu :-)
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
sunshine napisał/a:
Kupiłem wreszcie lanosa.


I niech Ci służy conajmniej tak dobrze jak mi służył mój.

Zajrzyj o tutaj:
http://www.lanos.autokacik.pl/index2.htm
Tam życie pewnie już trochę zamiera, ale koplania wiedzy jest.

Głośniki.
Przede wszystkim pomiętaj, że do Lanosa, żeby założyć 16cm potrzebjesz dystanse. Kiedyś robił i sprzedawał je człowiek z tamtego forum, takie z płyty wiórowej (MDF), całkiem ok. Poza tym pamiętaj, że w drtzwiach jest dość mało miejsca, za głośnik chowa się szyba i dlatego swego czasu polecane były głośniki z magnesamio neodymowymi firmy GMS. To był zestaw z piszczkami i zwrotnicami, miałem to u siebie włożone i grało całkiem przyzwoicie, a porównywać z fabryką nie ma co. Nie widzę teraz tego na Allegro, w piwinicy mam karton, mogę zajrzeć co to było za oznaczenia. A i kupowałem to w jakimś sklepie polecanym na forum autokacika... cholera nie pamiętam gdzie to było.. poszukaj. Jak nie znajdziesz daj znać. Głośniki i dystanse brałem od tego samego człowieka, on miał też na stronie instruktaż montażu głośników i tłumienia drzwi w Lanosie. Ważna sprawa. Musisz przynajmniej trochę drzwi wytłumić. Ja robiłem matami tłumiącymi APP. Różnica kolosalna. Lanos nie ma tłumionych wcale drzwi, stąd charakterystyczne traśniećie drzwiami jak puszką po sardynkach. Po naklejeniu mat, drzwi się zamykały jak w samochodzie ;-) .
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
Arti, to sie nazyva pomotz.
Dlaczegusz Tys Arti jes zawsze taki chetny do tej szczerej, bezinteresovnej pomotzy? :-B ;-)
 

sunshine  Dołączył: 25 Paź 2007
Arti, matth :-B

Co do przejściówki iso na płaską wtyczkę daewoo, to nie wiem czy dobrze myślę ale jeżeli daję kable pod głośniki 2,5 mm to przejściówka będzie i tak tzw. wąskim gardłem - tak?

Generalnie planuje wepchnąć jakimś cudem kable głośnikowe 2,5mm bezpośrednio w kostkę ISO żeby wyeliminować słabe punkty... Nie wiem czy dobrze robię? Czy gra jest w ogóle warta świeczki...

Co do mat wygłuszających (bitumicznych) to zamierzam takie montować (nawet czytałem poradnik wytłumiania drzwi w lanosie) ale kompletnie nie wiem jakie kupić - które są dobre i nie wyczyszczą portfela?

Dystanse + przejściówka daewoo-iso + maty + kable - wszystko znalazlem w jednym sklepie na bródnie w Wawie - więc nie będzie problemów z zakupieniem.

[ Dodano: 2009-04-06, 02:04 ]
Arti, jeszcze raz dzięki - widzę że z sentymentem wspominasz swojego ;-)
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
perl, tam zaraz bezinteresownej... ja zawsze mam nadzieję, że kiedyś ktos mi sie odwdzięczy, jak ja będę w potrzebie, to taka inwestycja ;-) :evilsmile:
sunshine, mam sentyment, bo to dobry samochód był i wiernie mi słuzył.
Z kablami to trochę nie do końca. Grube kable dajesz głównie po to, żeby ograniczyć straty przy dużycym prądzie n akablach. Przejściówka, owszem wprowadzi jakąś stratę, a i pewnie jakby wnikać to i jakieś indukcję itp. się pojawią, ale na moje, to jest to pomijalna i w stosunku do wygody zastosowania przejściówki rzecz pomijalna. Ona jest króciutka malutka. Kable w kostkę ISO jakoś włożysz, ja po prostu poszedłem na lenia i przeciąłem te w przejściówce i się wpiąłem tam.
Maty, ja używałem tych APP Plast coś tam, pełno na Allegro tego. Tych miękkich się łatwiej używa. A no i ja audiofilem nie jestem, także ja na ten przykład nie wymieniałem kabli do tyłu, się mi nie chciało, tam miało po prostu byc słychać.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach