PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Wożenie dziecka rowerem
Wiosna idzie, wracają na forum tematy rowerowe. ;-)
No to ja mam taka sprawę:
Gdy się zrobi cieplej, planuję wozić syna (prawie 4 lata) do przedszkola na rowerze - przy spokojnej jeździe będzie zapewne szybciej niż samochodem, a na pewno "ekologiczniej" i przyjemniej (większość drogi będę miał ścieżką rowerową przez park). Sęk w tym, że nie mam żadnego doświadczenia w wożeniu dzieci rowerem. Stąd pytanie - fotelik do tyłu czy może przyczepka? Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań? Może ktoś na forum ma doświadczenia z jednym i drugim? Albo może chociaż z jednym i podzieli się wrażeniami? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Ja woziłem dzieciaka na specjalnym foteliku przykręcanym do ramy pomiędzy kierownicą, a siodełkiem. Fotelik wyposażony w podpórki na nogi i pasy bezpieczeństwa.
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
PiotrR, ja wożę dziecko w foteliku montowanym za siodełkiem. Używałem kilka miesięcy, wygodne i praktyczne.
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
PiotrR napisał/a:
większość drogi będę miał ścieżką rowerową przez park


Przyczepka jest bardzo wygodna. Nie woziłem wprawdzie dzieci ale jeżdżę ze sporym obciążeniem. Problem polega na tym, że nie wolno Ci z taką przyczepką z dzieckiem w środku wyjechać WOGÓLE na drogę z samochodami. Pomijając zakaz, to jest to niebezpieczne. Zatem do przewozu dziecka polecam jednak siodełko lub doczepiany moduł - takie pół roweru na małym kółku ;-)
 

Kiwak  Dołączył: 28 Paź 2007
PiotrR, ja już niedługo będę woził swoje czwarte :-) . Nieswoje też woziłem...
postaram się krótko: