Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Trzy kropki na końcu sugerują, że był to post niedokończony.
Ze względu na fakt, że kot zwykle przebiegający mi po klawiaturze, tym razem się był omsknął i w akcie desperacji wbił swe pazurki w moje obcisłe majtasy (ratując się ten sposób przed upadkiem i przy okazji uszkadzając mi naskórek okalający cewkę moczową) nie dopisałem literki "n".
Chodziło mi o bakun. Fabio to nałogowiec i stąd całe to zamieszanie. Co prawda tytoń jego na tym jedynie zyskał niepowtarzalny aromat, ale to Fabio docenił dopiero po wypaleniu kolejnej fajki (pewnie zaraz się Maciek odezwie). I wówczas zapłakał rzewnymi łzami prosząc o wybaczenie. Lecz było już za późno. Oktavio w między czasie rozwiódł się ze swoją żoną i w akcje desperacji poślubił młodszą siostrę Fabia, która w kolejnym odcinku okazała się jego prawdziwą matką.

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Michu napisał/a:
uszkadzając mi przy okazji naskórek okalający cewkę moczową


Wspolczuje. Tak bez ciał jamistych to lekko lipa.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Michu napisał/a:
Trzy kropki na końcu sugerują, że był to post niedokończony.

Post niedokończony to jest, jak przegapisz Wielkanoc.
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
dla odmiany, w temacie wątku > http://b.kozicki.pl/album/20061223/
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Sorry, Bronek, ale jak dla mnie, to na tych zdjęciach dziecka, widać FF jak cholera... Chyba, że po prostu nie trafiłeś z ostrością...
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
jaad75, nie widzę żdnego FF. Widzę że rzęsy są ostre, a włosy nad uchem nie są. A ponieważ celowałem w oko, to właśnie tak powinno być - myślałeś że celowałem w drugie oko albo w nos? :lol:
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Jaad75, nie sądzę, by tam był FF. Na jednej focie też odnoszę wrażenie, że ostrość nie jest wstrzelona w punkt, ale przy tej przysłonie wystarcza lekkie odchylenie się modela / operatora wózka z obiektywem, by rozminąć się z punktem. Poza tym - jak wspominałem, może to być tylko wrażenie.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
jaad75 napisał/a:
widać FF jak cholera
Zwróć uwagę na przesłonę. Przy takiej wartości to ostrość jest tylko w punkcie ustawienia. Dla mnie są jak najbardziej ostre.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Wiem jak płytka jest GO przy 1.4 i jak łatwo nie trafić, ale oceniam miejsce, w którym wypada płaszczyzna najwięszej ostrości i na oko (sądząc po sweterku) wypada przed twarzą. Stąd, jeżeli Bronek, ostrzył na pierwsze oko, oceniam to jako FF. Ale może mam już obsesję...:)
Poza tym jestem upośledzony, bo patrzę tylko na pomniejszone zdjęcia...:) Niewiem gdzie są te oryginalne... :oops:
EDIT:
Ok, już zobaczyłem. W pełnym rozmiarze jest ostro. To tylko w pomniejszeniu tak mi wygląda. Sorry za zamieszanie... :oops:

 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Michu napisał/a:
ostrość nie jest wstrzelona w punkt


a z tym się zgodzę. Tylko że:
- nie ma sposobu by wskazać dla AF że chodzi mi o "tę" rzęsę, a nie "tamtą"
- fotografuję dziecko, a nie doświadczonego modela. Dziecko które nie usiedzi chwili w miejscu
- nie fotografuję ze statywu (bo go nie mam, a czasami przydałby się)
- AF ma swoją ograniczoną dokładność, zależną od wielu rzeczy.

Tak sobie myślę, że nie bez powodu nie ma AF 50/1.2 , jest tylko A 50/1.2 .

[ Dodano: 2006-12-24, 13:11 ]
jaad75, linki do 100% są na dole strony ze zdjęciem.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Prawdopodobnie oglądałem stronę zanim uploadowałeś oryginały, albo ślepy jestem... Już znalazłem i wyedytowałem powyżej.
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
te oryginały uploadowały się pewnie kilka godzin, bo wszystkiego jest kilkaset MB. Kazałem komputerowi kopiować pliki i poszedłem spać. Nic dziwnego że nie mogłeś ich wcześniej zobaczyć :-)
 
Andee  Dołączył: 19 Gru 2006
hamster napisał/a:
Jakiś klimat fronfokusowy zapanował na forum; morale spadło i już [...]


Dlaczego morale spadlo a nie morele spadly?...
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Bo jak Hamster napisał, to nie ten klimat.
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
emigrant napisał/a:
Asus Pani z Foto-Net się myli, lub Ty mylisz pojęcia.
Co innego jest 'odstąpienie od umowy' w przypadku zakupu przez internet, a co innego wymiana wadliwego sprzętu.
W pierwszym przypadku nie trzeba podawać przyczyny rezygnacji i mamy na to 10 dni (sprzęt nie może nosić śladów używania).
W drugim przypadku -jeśli sprzęt jest wadliwy- przysługują kupującemu 2 prawa.
1) Skorzystanie z gwarancji - naprawa lub wymiana wadliwej części w serwisie lub całego sprzętu przez udzielającego gwarancji.
2) Skorzystanie z rękojmi (tę udziela tylko sprzedawca i trwa ona 6 miesięcy). W tym przypadku mamy prawo żądać wymiany towaru na wolny od wad lub zwrotu ceny zakupu.

Nie można korzystać z dwóch przywilejów łącznie. Dlatego jeśli naprawiamy sprzęt w ramach gwarancji - tracimy prawo do rękojmi.


Na początek witam wszystich :) jestem tutaj nowy
Emigrant tylko częściowo ma rację - bynajmniej chodzi mi o drugą cześc wypowiedzi ponieważ jest lepiej niż on pisze, po drugie nie istnieje już pojęcie rekojmi

Kwestię sprzedaży na odległość i (lub) poza siedzibą przedsiębiorstwa reguluje;
Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 (Dz.U. z 2000r. Nr 22, poz. 271 ze zm.)
Natomiast kwestię tzw gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedany towar (oczywiście w zakresie sprzedazy konsumenckiej) reguluje;
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 (Dz.U. z 2002r. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)
Poniżej cytuję rozdział I powyższej ustawy;

Rozdział 1

Sprzedaż konsumencka
Art. 1
1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).

2. Ustawy nie stosuje się do sprzedaży energii elektrycznej, jak również do gazu i wody, chyba że są sprzedawane w ograniczonej ilości lub w określonej objętości.

3. Ustawy nie stosuje się do sprzedaży egzekucyjnej oraz sprzedaży dokonywanej w postępowaniu upadłościowym albo innym postępowaniu sądowym.

4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z 1971 r. Nr 27, poz. 252, z 1976 r. Nr 19, poz. 122, z 1982 r. Nr 11, poz. 81, Nr 19, poz. 147 i Nr 30, poz. 210, z 1984 r. Nr 45, poz. 242, z 1985 r. Nr 22, poz. 99, z 1989 r. Nr 3, poz. 11, z 1990 r. Nr 34, poz. 198, Nr 55, poz. 321 i Nr 79, poz. 464, z 1991 r. Nr 107, poz. 464 i Nr 115, poz. 496, z 1993 r. Nr 17, poz. 78, z 1994 r. Nr 27, poz. 96, Nr 85, poz. 388 i Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 83, poz. 417, z 1996 r. Nr 114, poz. 542, Nr 139, poz. 646 i Nr 149, poz. 703, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 115, poz. 741, Nr 117, poz. 751 i Nr 157, poz. 1040, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 758, z 1999 r. Nr 52, poz. 532, z 2000 r. Nr 22, poz. 271, Nr 74, poz. 855 i 857, Nr 88, poz. 983 i Nr 114, poz. 1191, z 2001 r. Nr 11, poz. 91, Nr 71, poz. 733, Nr 130, poz. 1450 i Nr 145, poz. 1638 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984).
Art. 2
1. Sprzedawca jest obowiązany podać do wiadomości kupującego cenę oferowanego towaru konsumpcyjnego oraz jego cenę jednostkową (cenę za jednostkę miary), chyba że wyrażają się one tą samą kwotą. Przy sprzedaży towaru konsumpcyjnego oferowanego luzem jest wymagane podanie jedynie ceny jednostkowej. Taki sam sposób podawania cen powinien być stosowany w reklamie.

2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy.

3. W pozostałych przypadkach, na żądanie kupującego, sprzedawca wydaje pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, zawierające oznaczenie sprzedawcy z jego adresem, datę sprzedaży oraz określenie towaru konsumpcyjnego, jego ilość i cenę.
Art. 3
1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera.

3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

4. Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.

5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.

6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust.1 i 5, powinny być sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.
Art. 4
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom ch*** towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.
Art. 5
Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem, o którym mowa w art. 4, jeżeli wykazał, że zapewnienia tego nie znał ani, oceniając rozsądnie, znać nie mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu umowy, albo też że jego treść sprostowano przed zawarciem umowy.
Art. 6
Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży.
Art. 7
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.
Art. 8
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Art. 9
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów.
Art. 10
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.

3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.

4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.
Art. 11
Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego.
Art. 12
1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowiązany był to uczynić.
Art. 13
1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.

2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.

3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.

4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Janes, a w trzech zolnierskich slowach to jak to bedzie?
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
;-) Tzn. będzie mniej więcej tak
jeśli chodzi o odpowiedzialność sprzedawcy to zgodnie z tą cytowaną ustawą jeśli wada (usterka wystąpi w ciągu 6 miesięcy od daty nabycia to uważa się że dany towar posiadał tą wadę (usterkę w chwili nabycia) Art. 4
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
co prawda po części ą odpowiedzialność wyłącza się w następnym artykule przy czym właściwie tylko w sytuacji kiedy kupujący wie o istnieniu konkretnej usterki. Na marginesie często w sklepach pojawia się informacji że towar przeceniony nie podlega reklamacji. Nie jest to cala prawda ponieważ reklamacji nie podlega tylko usterka z powodu której przeceniono towar, jeśli wystąpi cos innego to w tym zakresie odpowiedzialność cały czas występuje.


Art. 8
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

tutaj z kolei jest czego można żądać w przypadku reklamacji

WAŻNE WSZELKIE REKLAMACJE ZAŁATWIAĆ TYLKO I WYŁACZNIE NA PISMIE
Jest to bardzo przydatne gdyż jeśli sprzedający oleje nasze pismo i nie odpowie w ciągu 14 dni od daty otrzymania pisma to znaczy że w pełni uznaje nasze żądanie :->
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

kolejna rzecz to;
Art. 9
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
w Moim mniemaniu nie do udowodnienia kiedy powziąłem wiedze o usterce ;-p należy tylko pamiętać o tych 2 miesiącach


a Teraz terminy :-D
Art. 10
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy


Jak widać nie da się w trzech słowach :-) Jeśli dobrze pamiętam to towar zakupiony w drodze licytacji nie podlega tym przepisom. Natomiast wszystko co zakupiono w sklepach nawet internetowych podlegających prawu polskiemu (nie wiem jak wygląda ta sprawa w przypadku zakupów za granica ale przypuszczam ze podobnie) podlega tym przepisom.

Natomiast jeśli chodzi o sprzedaż na odległość to (to z tej pierwszej ustawy):
Art. 7
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.(...)
Art. 16
1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:

1) z wykorzystaniem automatów sprzedających,

2) z wykorzystaniem innych automatów umieszczonych w miejscach prowadzenia handlu,

3) (uchylony),

4) (uchylony),

5) (uchylony),

6) rent,

7) (uchylony),

8) zawartych z operatorami telekomunikacji przy wykorzystaniu publicznych automatów telefonicznych,

9) dotyczących nieruchomości, z wyjątkiem najmu,

10) sprzedaży z licytacji.

Ps. najlepiej ściągnąć sobie teksty tych ustaw i na spokojnie przeczytać. Polecam na przykład Polskie Ustawy lub strony sejmu
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Janes, dzieki :) czyzbysmy mieli prawnika na forum?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
czy mozemy to skopiowac i gdzies przykleic?
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
:mrgreen: skopiować i przykleić - ja nie mam nic przeciw - są to informacje ogólnie dostępne :-) .
Wiem o tym ponieważ kiedyś przerabiałem podobny problem w swoim przypadku (korzystałem wtedy z pomocy rzecznika konsumentów). Jedno co z tamtego czasu pamiętam to to, że warto składać oficjalne pisma (tymbardziej jeśli sprzedający jest "oporny") i nie bać się korzystania z pomocy rzecznika konsumentów. Jest to po pierwsze bezpłatne, po drugi okazuje się, że jak zacznie się do firmy słać oficjalne pisma (w tym informujące o kierowaniu pozwu do śadu itp.) to działa to na nich bardzo mobilizująco.
Co do mojego wykształcenia..... moje wykształcenie z prawem ma tyle wspólnego co.... (brak mi porównania ;-p) posiadam wykształcenie wyższe ale...ogrodnicze :-) .
Pozdrawiam

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach