libertyn  Dołączył: 12 Gru 2006
Prosze o porade.
Witam.
Jestem totalnym amatorem, dlatego te pytania. Foce aparatem kompaktowym. Z canona ixusa chcialem przesiasc sie na powershota s3is ze wzgledu na makro od 0 cm. stabilizacje i duzy zoom. Z tego co czytam na forach lepiej sie przesiasc na lustrzanke. Ze w zgledu na ograniczone finanse nie wiem czy dam rade nim focic, to co chce. Mianowicie lubie dobre makro jak i podgladac przyrode. W kompakcie do tego potrzebny jest tzw.zoom. Jak to sie ma do lustrzanek ( przelicznik ogniskowej ) ?
Chcialbym kupic pentaxa K 100 D, ale jakie obiektywy ? Czy do makro ( insekty ) wystarczy mi Cosina AF 100/3,5 Makro, a do " ptaszkow " Sigma 70-300 4,0-5,6 APO DG Makro ( jakie to moze byc w przeliczeniu na zoom w kompakcie). Moze doradzicie mi, czy to dobry zestaw, albo moze jeszcze cos innego. Otrzywiscie z uwaga na finanse.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za porady.
 

valdi99  Dołączył: 08 Cze 2006
Z kasetki (K100D) będziesz zadowolony, a czy wymienione obiektywy Ci wystarczą to pojęcia nie mam, skoro każdemu wystarcza coś innego :-)
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
libertyn, widziś, z doradzaniem jest tak, że każdy powie swoje, ale i potrzeby każdy ma inne. Np. valdi99 jak widać próbuje robić zdjęcia DeSką, a skoro jeszcze nie wykasował tego ze stopki, znaczy, że z powodzeniem :-P Ja robię DeeSką (i też nie narzekam)
Poważnie - kompakt a lustro to 2 różne światy. Inna waga, inne trzymanie, inna jakość, itd. Jeśli chodzi o optykę Cosiny AF 100/3,5 Makro musisz poczytać testy - ja jej nie miałem, więc się nie wypowiem, ale ogniskowa jest ok! Do tego statyw możesz (kasetka ma SR, więc ułatwnienie jak diabli). Szybką katrę kup!
 
libertyn  Dołączył: 12 Gru 2006
Narazie dziekuje. Bede dalej sledzil wypowiedzi. Moze znajdzie sie ktos, co mial juz do czynienia z tymi obiektywami.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Vitaj Libertyn.