Rafi  Dołączył: 25 Mar 2007
Jakość JPEG - 5,0. Jakość RAW - 3,5. Jak to czytać?
Chyba się przywitam najpierw po dłuuugiej przerwie :) Znowu urlop przede mną, więc coś pewnie pstryknę...

Ale stricte co do tematu. Takie testy i wyniki (jak w temacie) znamy zapewne wszyscy z optyczne.pl. Gdy zajdzie potrzeba, tam się zapytam też - na dziś odpowiedzi nie znalazłem ani tam, ani tu - szukałem na forum, gdyby ktoś pytał.

Zazwyczaj w testach RAW jest o wiele "gorszy" niż jpeg. Czy z tego wynika że z RAW (3.5) nie wyciągnę JPEG o jakości 5.0? Ktoś coś przybliży w tej, dla mnie niezrozumiałej, kwestii? Jak wygląda w praktyce porównanie RAW jakości 3,5 z JPEG jakości 5,0?
Ja jestem total amator, ale ciekawi mnie ta sprawa z punktu - że tak powiem - teorii. Jeśli ktoś przerobił "problem" w praktyce, chętnie poznam opinie...

Aha: ciągle na k100 i nie mam RAW+JPEG "razem", aby porównać. A poza tym "wołać" RAW (profesjonalnie, że tak powiem) nie potrafię i fachowcem nie jestem, ale nie o moje braki tu (i mi) chodzi...

[Zastanawiałem się "gdzie" post (na)pisać, ale niby mowa jest o puszcze ("jakość" matrycy), więc znalazł się w tym dziale...]
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
To jakieś głupoty, olej temat.
Rób w jpg, jak CI raw nie podchodzi.
 

Rafi  Dołączył: 25 Mar 2007
dybon napisał/a:
To jakieś głupoty, olej temat.
Rób w jpg, jak CI raw nie podchodzi.


No niby tak, ale robię jednak zazwyczaj RAW - bo mi tu na forum wyjaśniono dlaczego "warto" :)

Ja jako laik mogę "olać", bo i tak nie widzę tych różnic (albo nie wiem gdzie ich szukać).
Ale patrząc inaczej, różnica między 5,0 a 3,5 wydaje się być wręcz...kolosalna (zazwyczaj są duże i na niekorzyść ... RAW) . O co więc chodzi?
I mnie zastanawia z czego wynikają takie dysproporcje(?) w ocenach jakości w zależności od formatu zapisu. Zwłaszcza, że "logicznym" wydawałyby sie oceny odwrotne, czyli na korzyść RAW...
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006