bartek:]  Dołączył: 27 Gru 2006
Szukam obiektywu szerokokątnego
Witam wszystkich!
Jestem początkujący wiec sie nie znam dobrze na obiektywach, ale potrzebuje jakiegoś dobrego, w miare taniego szerokokątnego obiektywu do lustrzanki co mi proponujecie.


I co sądzicie wogule o tym obiektywie Pentax SMC-M 1,4 /50?? Tak mi sie spodobał ;)
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Na początek-ładny avatar.
1) w miarę tani szerszy kąt - to może 28/3.5? To powiedz co znaczy tanio, bo obawiam się, że FA24/2.8 może być za drogi. No i jak szeroki ma być? czy cos rzędu 18mm?
2) podany przez Ciebie standard 50/1.4 -fajne szkło, ale ostrzejszy jest 50/1.7.

 

bartek:]  Dołączył: 27 Gru 2006
Myśle że jeszcze nad ceną się zastanowie, ale chyba tak do 700zł max ,ostatnio sciągałem obiektyw z USA i mnie to duzo taniej wyniosło niż w Polsce . Teraz coś szukałem na allegro to znalazłem własnie tego Pentaxa SMC-M 1,4 /50 i został sprzedany za 306 zł .
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
bartek:], bartek:],
Ale chyba ta 50-tka nie ma robić za szeroki kąt? :-O
W każdym razie to zaprawdę ładny obiektyw, choć cena 300+ zł to MSZ lekkie przegięcie. Za wersję A, to może. W każdym razie za połowę tej ceny nabędziesz SMC M 50 f/1,7. To również piękne szkło (niektórzy twierdzą nawet, że ostrzejsze od wersji 1,4) a (znowu MSZ) zysk na świetle jest praktycznie żaden, bo jaką przy pełnej dziurze będziesz miał GO?
Ale ja się nie znam, więc nie musisz mych uwag brać poważnie ;-)
 

bartek:]  Dołączył: 27 Gru 2006
matb napisał/a:
bartek:], bartek:],
Ale chyba ta 50-tka nie ma robić za szeroki kąt? :-O


Nie tylko byłem zaciekawiony co to za szkło ponieważ było na allegro 10 ofert kupna, i 30 minut do konća aukcji, ale chodzi mi o obiektyw z szerokim kątem a ze sie za dobrze nie znam wiec prosze o porady
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
bartek:],