andi  Dołączył: 11.09.2009
mini test 15 Limited - czateria Cytuj
Zastrzegam sie, ze nie jest to naprawde test. To proby zdjec, jakie ja zwykle robie
i bede robil tym obiektywem. Nie tablice testowe, nic z tych rzeczy.
Dlatego tez zalozylem polaryztor (B+W 49mm Kaesemann Slim MRC Coated),
ktory praktycznie zawsze mam na obiektywach i prawie zawsze bede mial rowniez
na tym szkle.
Po tym wstepie do rzeczy: szklo jest absolutnie powalajaco rewelacyjne.
Jest wrecz mikroskopijne jak na taka ogniskowa, ale jakosc ma rowna
"prawdziwemu szklu" :) Kolory i kontrast super.
Wide open jest prawie tak dobry jak f8. Widac roznice na cropie miedzy
f8 i f4, ale nie jest ona dyskwalifikujaca dla f4 moim zdaniem.
Acha, to sa cropy z rogu, w srodku jest lepiej :)
Absolutny szok. Nie spodziewalem sie takiej jakosci szczerze.

Pare fotek:

na f4 caly kadr:


na f4 crop z dolnego rogu:


na f8 caly kadr:


na f8 crop z dolnego rogu:


i jeszcze pare, na f5.6:


i na f8:
 

guerilla  Dołączył: 23.04.2006
Cytuj
Norwegia czy Szwecja ? :->
 

andrusz  Dołączył: 27.07.2007
Cytuj
andi, no szkiełko niezłe :-) A mógłbys zrobić jakiś krajobraz na f4 i f8 i udostępnić gdzieś pliki w pełnym rozmiarze (mogą być JPG)?
 
andi  Dołączył: 11.09.2009
Cytuj
bylo tu wczesniej wieksze zdjecie, ale skasowalem, bo mi serwer przeciaza :)
Wysle link, jak mi wyslesz PM
 

andrusz  Dołączył: 27.07.2007
Cytuj
andi odblokuj odbieranie prywatnych wiadomości albo wyślij mi linka na PW:
Cytat
Nie możesz wysłać prywatnej wiadomości do tego użytkownika. Użytkownik wyłączył prywatne wiadomości.
 

matth  Dołączył: 21.04.2008
Cytuj
andi, na takie sample to imageshack jest dobry - do 1,5MB można wrzucać. Szkoda swoje serwera na takie foty ;-)
 
dsk  Dołączył: 19.03.2008
Cytuj
andi napisał/a:
Absolutny szok. Nie spodziewalem sie takiej jakosci szczerze.

Pentax zawsze robił świetne stałki. To na aparaty ludzie narzekają (nie wiem czemu) i czasami na zoomy. 8-)
 
BartekKw  Dołączył: 12.12.2008
Cytuj
andrusz napisał/a:
andi odblokuj odbieranie prywatnych wiadomości albo wyślij mi linka na PW:
Cytat
Nie możesz wysłać prywatnej wiadomości do tego użytkownika. Użytkownik wyłączył prywatne wiadomości.


Ja tez poprosze linka na PW ;-)
 

Jarek  Dołączył: 23.04.2006
Cytuj
andi, Ja też proszę o linka na PW.
 
andi  Dołączył: 11.09.2009
Cytuj
OK, poszlo do tych co prosili...
Tylko otwarty w CS4, bez zadnej obrobki ani sharpeningu...

Zrobie jeszcze wiecej zdjec dzis, wybiore jakis trudny temat :)

[ Dodano: 2009-09-19, 12:46 ]
matth napisał/a:
andi, na takie sample to imageshack jest dobry - do 1,5MB można wrzucać. Szkoda swoje serwera na takie foty ;-)


dzieki za rade, podmienilem juz wszystkie linki w pierwszym poscie...
Niestety pelny JPEG to wiecej niz 1.5MB...
 

Pentagram  Dołączył: 21.09.2006
Re: mini test 15 Limited Cytuj
andi napisał/a:
Absolutny szok. Nie spodziewalem sie takiej jakosci szczerze.
Jeżeli to dla Ciebie szok, to radzę Ci nie używać DA40, bo możesz wylądować na OIOMie. :mrgreen:
 
andi  Dołączył: 11.09.2009
Re: mini test 15 Limited Cytuj
Pentagram napisał/a:
andi napisał/a:
Absolutny szok. Nie spodziewalem sie takiej jakosci szczerze.
Jeżeli to dla Ciebie szok, to radzę Ci nie używać DA40, bo możesz wylądować na OIOMie. :mrgreen:


szok w kontekscie tego, ze to 15mm szklo, ktore zwykle zeby bylo
podobnej jakosci musi wazyc 2kg i byc 5x wieksze...
Jasne, ze 40 i 70 beda ostrzejsze, ale to na szok nie wplywa :)
 
BartekKw  Dołączył: 12.12.2008
Cytuj
andi napisał/a:
OK, poszlo do tych co prosili...


Nic nie dostalem... :-(
 
andi  Dołączył: 11.09.2009
Cytuj
BartekKw napisał/a:
andi napisał/a:
OK, poszlo do tych co prosili...


Nic nie dostalem... :-(


sorry, nie mam pojecia dlaczego? Sprobowalem jeszcze raz....
Chyba silnik PM jest malo stabilny tutaj...
 
incosgnitos  Dołączył: 21.01.2008
Cytuj
też poproszę o linki na pw :-B
ekch... może w końcu sam zacznę 'kolekcjonować' limitedy ;)... przez ręce mi już przeszła cała masa :) w sumie to chyba tylko 70 i 35 nie macałem... no i 15ke to tylko miałem w rękach ale nie 'rozprawiczyłem' :) pozostawiając przyjemność właścicielowi...
niestety z ltd to na razie tylko jeden słoiczek mam :cry:
 

matth  Dołączył: 21.04.2008
Cytuj
andi napisał/a:
dzieki za rade, podmienilem juz wszystkie linki w pierwszym poscie...
Niestety pelny JPEG to wiecej niz 1.5MB...


Proszę bardzo. A co do 1,5MB to niestety.. lepsze to niż nic, ale na pełny rozmiar nie wystarczy.. :-|
 

Eldred  Dołączył: 16.10.2007
Cytuj
Eh.. szkoda że jest tak drogie, ale porównując np. cenę polara 77mm i 49mm
hmm.. nie.. różnica się nie zaciera :-P
 

mygosia  Dołączyła: 19.04.2006
Cytuj
Zmienilam lekko tytul watku, aby latwiej bylo wyszukac kiedys ten tamat [wyszukiwarka szuka od 3 znakow].
Dobrze wstawiac obrazki o dluzszym boku 700px. A nalepiej wstawiac tutaj [tutaj mozna wieksze - take przynajmniej mam nadzieje...]
http://pentax.org.pl/album_cat.php?cat_id=46 - album z samplami tego obietywu.
 

Crow  Dołączył: 08.10.2008
Cytuj
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
Zgodnie z deklaracją trochę moich wrażeń i fotek z DA15. To nie jest test klasy PRO (sprzęt także :-P ) Dołączyłem się do tego wątku, bo nowy to na pewno mygosia by wychlastała. :-P
Na początek porównanie wagowe :evilsmile: zawodników wyprowadzonych dzisiaj na spacer. Sigma 10-20 i DA15:



Teraz trochę fotek. Wszystkie robione K200 w PEf-ach. Większość na pełnej dziurze. Wywołane w PPL 3.61 na ustawieniach neutralnych (kontrast , wyostrzenie, nasycenie na 0. w dwóch przypadkach lekko wygięta krzywa. BW na auto) Zmniejszane bez obróbki i wyostrzania. JPG-i z exifami w pełnym wymiarze będą dostępne na http://dada.pentax.org.pl/ - jak się wrzucą za jakieś 2 godziny. :mrgreen:



Sigma 10-20 na 15 mm



DA 15 na F/4



DA15 na F/8



DA 15 na F/8



Jest też bokeh, a co ? :-P



DA pod słoneczko



i znowu DA15 na F/8



DA 15 w parku



Znowu pod słoneczko



A to z polarkiem 49mm, który mimo tego fajnego mikrotulipanka (niedemontowalnego) bezproblemowo się nakręca i nic a nic nie winietuje. Ja przynajmniej nie widzę.

I chyba na razie tyle. Ja w każdym razie mocno zadowolony jestem 8-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach