jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Jeżeli chodzi o stabilizację, to wprawdzie nie mam 200mm, ale moim 100/2.8 (ekwiwalent 150mm), robię w warunkach spacerowych w zimny dzień 1/60s. W domu schodzę bez większych problemów nawet dwie działki mniej, do 1/15s. 50/1.4 w domu utrzymuję całkiem często czasy rzędu 1/2-1/4s - oczywiście zdarza się i sekunda, ale to już loteria. Można śmiało powiedzieć, że 1/8-1/16s, to normalny czas do utrzymania przy 50mm.
Analogiczna do Nikkora 50/1.8 będzie zapewne FA50/1.7 Pentaxa, tyle, że jej już nie produkują i nowej nie kupisz. W cenie 50/1.8 Nikona kupisz za to FA50/1.4 - oczywiście, nie w PL, bo tu ceny są lekko schorowane (BTW, ponoć 50/1.4 już też nie jest produkowana i pewnie po wyczerpaniu zapasów będzie zastąpione nadchodzącym DA55/1.4 SDM)... Ze szkieł w pobliżu, masz jeszcze trochę szerszy (i droższy), ale za to rewelacyjnie zbudowany, 43/1.9 Limited...
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
jaad75 napisał/a:
BTW, ponoć 50/1.4 już też nie jest produkowana i pewnie po wyczerpaniu zapasów będzie zastąpione nadchodzącym DA55/1.4 SDM
pierwsze slysze, chociaz ma to sens. Gdy kupowalem swoja FA 50/1.4 pod koniec zeszlego roku, byly po ten obiektyw spore kolejki (mala produkcja w Japonii).
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Bronek napisał/a:
jaad75 napisał/a:
BTW, ponoć 50/1.4 już też nie jest produkowana i pewnie po wyczerpaniu zapasów będzie zastąpione nadchodzącym DA55/1.4 SDM
pierwsze slysze, chociaz ma to sens. Gdy kupowalem swoja FA 50/1.4 pod koniec zeszlego roku, byly po ten obiektyw spore kolejki (mala produkcja w Japonii).

Być może to tylko plotka, bo FA50/1.4 jest wspomniane w którejś z nowych reklam Pentaxa - chyba nie reklamowaliby obiektywu, którego produkcja została zakończona...?
 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
SamiSwoi napisał/a:
wnioski z użyteczności stabilizacji

Możesz bez flasha i statywu robić w muzeach, czy kościołach odpowiednio jasnym obiektywem (np. 50/1.4, 1.7, czy 35/2) oraz na koncertach np. manualnym 135/2.5.
 

Afrati  Dołączył: 04 Sty 2007
Panowie - witam - miło mi, Afrati jestem - z Wielkopolski...
Żeby wkupić się w Wasze łaski napiszę, że macie niesamowitą atmosferę na forum, a offtopy są wrecz genialne!

Widzę, że autor wątku ma dość podobne dylematy jak ja, więc, żeby nie zaśmiecać niepotrzebnie forum - dopiszę swoje trzy grosze i poproszę o radę...
Od jakiegoś czasu fotografiruję kompaktem (Panas FZ5) - jak na kompakcik całkiem sympatyczny... (trochę moich zdjeć do zobaczenia na www.afrati.xt.pl )
...No właśnie... Jak na kompakcik...
A ja bym chciał wyższe użyteczne ISO, szybszego AF'a, większy wizjer, kontrolę nad GO... Tak to tylko w Erze? A co z Pentaksem?
Mówięc szczerze, ostatnio coraz bardziej po glowie chodził mi N D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 50mm/1.8. Jednak miałem okazję pobawić się K100D i uważam, że to naprawdę niezła puszka.

Jednak zależy mi na odpowiedniku Nikkorowskiej "Pińćdziesiontki" - coby miał AF'a, coby był jasny, łatwy do kupienia jako nówka i coby kosztował niewiele - max 700 - 800zł.
Czy jest coś takiego? Czy jeśli chciałbym pobawić się w portretowanie z jasną stałką, która będzie miała AF nie będę musiał kombinować ze starszymi szkłami MF?

Nie liczę na obiektywizm - w końcu na forum Pentax nie będę zadawał pytania "D70s vs K100D?"

Ale postarajcie się odpowiedzieć w miarę neutralnie

Pozdrawiam
Afrati

 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Afrati napisał/a:
Jednak zależy mi na odpowiedniku Nikkorowskiej "Pińćdziesiontki"
FA 50/1.4 kosztuje 165 GBP, co na zlotowki przelicza sie ok 1000 zl. Niestety, ciemniejszy model FA 50/1.7 juz nie jest produkowany.
 

tomecki  Dołączył: 22 Kwi 2006
Bronek, a ta 50/1,4 jest już łatwo osiągalna czy dalej zapisy społeczne?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
tomecki napisał/a:
dalej zapisy społeczne
zapisy społeczne do zapisów społecznych do zapisów kolejkowych :mrgreen:
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Afrati napisał/a:
Jednak zależy mi na odpowiedniku Nikkorowskiej "Pińćdziesiontki"

A jeżeli masz kogoś w USA lub ktoś się wybiera to FA 50/1.4 kupisz za ok. 750 zł http://www.adorama.com/PX5014AFA.html .
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
... a jak nie masz to zamawiasz i czekasz kilka tyg. A moze by spytac Piotra Sawickiego czy by nie zaopatrzyl hurtowni w kilka tych szkielek bezposrednio u zrodla?
 
os12  Dołączył: 08 Lut 2007
Witam!

To może i ja kiedyś wejdę w grono szczęśliwych posiadaczy pentaxa/samsunga,
lecz na początek:

Podobnie jak wielu innych stoję przed wyborem nowego aparatu i mam dylemat hybryda czy lustro a ograniczają mnie fundusze 3,5kzł za komplet.
Dotychczas używałem canona a530 lecz ten aparat już mnie nie zadowala gdyż ma wiele ograniczeń jak na moje potrzeby/ambicje amatora, które wzrastają wraz z czasem.
Sprzęt będzie mi potrzebny do następujących zastosowań:
1 makro- ale tylko kwiaty
2 krajobrazy- ale czasami w trudnych i specyficznych warunkach np.
w górach na desce (snowboard) zwłaszcza Alpy austriackie (maj) i Norwegia letnie stacje narciarskie (lipiec/sierpień) + Lofoty i Nordkap i zorza polarna(mgła i wilgoć)
3 sport- rajdy samochodowe (plener),siatkówka żeńska (hala), piłka nożna (stadion)
4 oraz rodzinne np. szybko przemieszczający się/znikający z kadru obiekt
wiadomo o kogo chodzi!!!!!!!!!! :)
Wszystkie fotki na potrzeby własne a nie zarobkowe nie jestem fotoreporterem wiec nie mając akredytacji fotki sport tylko z trybun
format 10x15 lub 20x30 ale czasami jakieś A3
jak fotka się super uda
czekam na wszelkie sugestie szanownych kolegów/koleżanek, które pomogą mi dokonać właściwego wyboru aparatu zapewniającego mi jak najlepsze fotki w w/w warunkach
ale jeszcze dodam ze makro to może póżniej a zapomniałem o tym co jeszcze jest ważne i to na teraz: architektura itp
pkt5 fotki w pomieszczeniach np.: w muzeum obrazy bez lampy,
w kościołach witraże też bez lampy a dodatkowo architektura np zabytkowe i nowoczesne obiekty z zewnątrz i dodatkowo mosty wiszące
to czyli pkt 5,2 i 3 to priorytet
moje typy to z kompaktów panasonic fz50(raczej nie fz fuji s9600/6500fd(raczej nie s5700), kodak z712 olympus uz550
lub z luster pentax k100d, samsung gx-1s ze względu na dostęp do tanich manualnych szkieł i może tych m42 albo olek z dual kitem np e 400/410 a może nawet 510 do 3,5kzł się zmieści bo nikon to pewnie d40x tylko czy warto?
i co o tym myślicie?

do pkt 4 chyba wystarczy małpka canona a530
a na pkt 1 chyba musze jeszcze poczekać niestety
ważne są też wymiary i waga nosić plecak i w nim NN-kilo? to wątpliwa przyjemność a dodam że czasami z tego sprzętu będzie też korzystać kobieta
a jak tu to wszystko pogodzić :)
?????????????

pozdrawiam
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
VItaj OS12
Tutaj:
http://www.pstryk.com.pl/opis.php/5741
Masz ofertę Kasetki z dual kitem, więc interesujący Cię zakres ogniskowych będziesz miał pokryty. Dodatkowo zostanie Ci parę groszy na kartę SD i może jeszcze załapiesz się na jakieś macro (sprawdź Allegro).
A dziewczę Twe niewątpliwie prześlicznej urody doceni niewielki acz wygodny korpus Kasetki.
P.S.
Sprawdzw necie oferty. Być może uda Ci sięten komplet wyrwać jeszcze taniej.
 
os12  Dołączył: 08 Lut 2007
Dzięki za info ale mam pytanie lepiej K100D czy GX-1S (wizjer) i jakie są teszkiełka D-XENON ?
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
A to jużzależy. Ja polecałbym Ci Kasetkę. Raz: stabilizacja (zdjęcia we wnętrzach) dwa: szybszy AF, trzy: niezła jakość na wysokich czułościach - a to byłby plus właśnie w punktach, które dla Ciebie są priorytetem.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
os12, no właśnie w GX-1S wizjer to +. Ale miałeś kompakta, więc nie zdążyłeś się "rozpieścić" ogromnym wizjerem np w analogu. A 1s wizjer jest tylko trochę większy (to jednak nie FF ani analog) a w k100d i tak jest bardzo duży, biorąc pod uwagę konkurencję - Nikona (poniżej d80), Canona (poniżej 5D), nie mówiąc o Olku. Natomiast k100d ma stabilizację - a Ty chcesz robić wnętrza bez lampy. Dla mnie to przesądza sprawę. Poza tym chcesz robić sport - k100d ma dużo szybszy AF. To dwa przesądzenia sprawy :-)
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
os12 napisał/a:
jakie są teszkiełka D-XENON
przypuszczalnie identyczne z Pentax, ale jeszcze nie widziano miarodajnych testow.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Do fot sportowych, szczególnie tych robionych w hali, to będziesz potrzebował szkła długiego i jasnego. AF będzie tu raczej zbędny, bo za wolny. Eksperymentując troszkę ze zdjęciami w sportowymi w salach mnie wychodzi lufa 135mm i F2,8, czasem 3,5. Max to F4 - ale czasy i tak dość długie: 1/320". Na krótszych niestety wychodzą za bardzo niedoświetlone :-/
Kilka przykładów moich wprawek (częściowo jeszcze nieobrobionych do końca): http://picasaweb.google.p...PstrykiSportowe
 

GRZESIO  Dołączył: 05 Mar 2007
Technika panoramowania z RS jest wile prostsza niż przy sztywnej matrycy. Tak więc kolejne TAK za kasetką
 

ttb  Dołączył: 26 Lip 2006
os12 napisał/a:
siatkówka żeńska (hala)


to ja w tej sprawie cos pokaze: http://picasaweb.google.pl/ttbttbttb/siatka
fotki robione dluzszym kitem czyli 50-200/4-5.6 czyli strasznie ciemny i czesc M50/1.4.
czasy ok 1/250s iso 1600-3200 i przelecone neat image

no i zapomnialem dodac ze dl 2 pstrykalem czyli kasetka nie powinno byc gorzej
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
ttb, ostrzysz na AF czy ręcznie?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach