Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Wracając do dyskusji FF vs crop gdzie co niektórym trudno było zrozumieć pewne kwestie w linku jest zobrazowanie tego o czym pisałem A7 może robić zarówno za FF jak i za APS-C po prostu 2 w jednym zwłaszcza dla osób dysponujących modelem 36 MP bo w trybie crop dostaną obrazki 16 MP.
http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a7
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
wuzet napisał/a:
Ktoś już kupił ?


Może nie kupiłem, ale wygrałem. Odpowiem na wszelkie pytania.
W środę jadę po zestaw A7 w obiektywem 24-70 (kit). Na dniach zamówię przejściówkę E->PK i sprawdzimy jak to działa z obiektywami serii K.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Kfan napisał/a:
A7 może robić zarówno za FF jak i za APS-C po prostu 2 w jednym zwłaszcza dla osób dysponujących modelem 36 MP bo w trybie crop dostaną obrazki 16 MP.

OK. Ale nadal jedyne, za co płacisz o tyle więcej w FF to płytsza GO. Pozostałe parametry porównywalne, bo różnica między 24mps, a 36mpx jest tak naprawdę niewielka, bo najczęściej różnica zjadana jest albo przez dyfrakcję, albo przez jakość obiektywu.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
pawelek-79 napisał/a:
OK. Ale nadal jedyne, za co płacisz o tyle więcej w FF to płytsza GO.


Nie śledzę wątku od pierwszej strony, ale mylisz się kolego. Zgodnie z Twoim rozumowaniem używając średniego/wielkiego formatu otrzymujesz tylko płytszą "GO"?

Im większy materiał (w tym przypadku matryca) - tym większe możliwości pracy nad zrobionym zdjęciem w pliku RAW, inna charakterystyka rozpiętości tonalnej i znacznie większe szanse na wykorzystanie rozdzielczości obiektywu. Dla przykładu - wyobraź sobie podłączenie obiektywu ZEISS do aparatu kompaktowego. Czy różnica to tylko "GO"?
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
luhso napisał/a:
Zgodnie z Twoim rozumowaniem, używając średniego/wielkiego formatu otrzymujesz tylko płytszą "GO"?

A było już tu kiedyś porównanie Nikona FF z 36mpx matrycą i 40mpx MF, jeśli dobrze pamiętam i różnica była trudna do zauważenia.
A w MF nie otrzymujesz płytszej GO, bo najjaśniejsze szkła to f/2.8, może są jakieś wyjątki.
Generalnie większa matryca daje większą rozdzielczość, jeśli docieramy do granicy fizycznych rozmiarów pojedynczego sensela(długość fali światła). Poza tym teoretycznie lepszą jakość mamy z dużego sensela, a jak łatwo zauważyć - 36mpx matryca Sony ma komórki światłoczułe o rozmiarach zbliżonych do Pentaksa K5 + nowsza technologia = lepsza jakość(teoretycznie) sygnał/szum vs. Pentaks K5. Ale gdyby ktoś się pokusił wykroić matryce APS-C z tej najnowszej Sony, to dostałbyś tylko rozdzielczość i GO.
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
pawelek-79 napisał/a:
Kfan napisał/a:
A7 może robić zarówno za FF jak i za APS-C po prostu 2 w jednym zwłaszcza dla osób dysponujących modelem 36 MP bo w trybie crop dostaną obrazki 16 MP.

OK. Ale nadal jedyne, za co płacisz o tyle więcej w FF to płytsza GO.


A jak uwzględnić taką samą GO to w FF osiągnę przy ciemniejszym szkle więc tańszym. Nie potrzebuję szkła F1,4 wystarczy mi F2. Nie potrzebuję dopłacać za krótszą ogniskową bo ten sam kąt widzenia uzyskam ogniskową 1,5x dłuższą. Kto więc płaci?

24MP na DX porównujesz do 36 FF? Dlaczego tak skoro to inne upakowanie?
Inne upakowanie to inny DR i poziom szumów.
Jeżeli założyć identyczne upakowanie FF ma 2 razy większa powierzchnię od DX czyli może cropować lub uzyskiwać większe rozdzielczości do np dużych wydruków.

A pomyślałeś o wymaganiach optyki?
Dam Ci do ręki cieńkopis i flamaster i którym narysujesz więcej kółek na kartce A4?
Zapewne cieńkopisem.
A jak flamastrem będziemy rysować po A3 to zmieścimy więcej kólek niż na A4? Oczywiście że tak.
Jeżeli cieńkopis uznać za obiektyw o super rozdzielczości optycznej a flamaster za taki sobie słoik to widzimy że tym słoikiem na FF uzyskamy więcej niż na DX to wsakazuje na kolejny aspekt - mała matryca wymaga szkła o większej rozdzielczości optycznej - ponawiam pytanie KTO płaci?

I kolejny aspekt ta" tylko GO" to dla kogoś AŻ GO i może przysłaniać wszystkie inne dane techniczne.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
pawelek-79, używałeś kiedyś MF czy LF?
pawelek-79 napisał/a:
Ale gdyby ktoś się pokusił wykroić matryce APS-C z tej najnowszej Sony, to dostałbyś tylko rozdzielczość i GO.
Im większy materiał, tym większa powierzchnia matrycy odwzorowuje daną przestrzeń na zdjęciu. Rozdzielczość optyczna obiektywów jest efektywniej wykorzystywana.

Ja do pracy nie potrzebuję "płytkiej GO". Pomiając tą właściwość, mały obrazek ma znacznie większą "finezyjność" w przejściach tonalnych właśnie przez to, że dane przejście reprezentuje większa powierzchnia matrycy. Mały obrazek oprofilowany CCP w danych warunkach oświetleniowych daje znacznie większą wiarygodność odwzorowania kolorów niż APS-C.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
A ile tej rozdzielczości potrzebujesz? Ja na co dzień potrzebuję 2-3mpx. Tak mam ustawione w telefonie. W aparacie mam na najniższą dostępną, czyli 5mpx. Czasami zwiększam do 8mpx, ale nieczęsto. Do zastosowań amatorskich wystarczy 6mpx. Ktoś tu się chwalił nawet całkiem niezłej jakości posterem B0 z 6mpx.
Do zastosowań profesjonalnych - też nie wszystkich potrzebna jest i rozdzielczość i GO.
Nie mówię :"Nie". Mówię tylko - zastanówmy się, czego nam tak naprawdę potrzeba. 20 lat temu większość ludzi robiła zdjęcia małpkami na kliszę ze stałoogniskowym obiektywem 35mm f/8 ustawionym na hiperfokalną. Ani jakość, ani rozdzielczość nie była oszałamiająca. A teraz kręcą nosem, że ten aparat ma tylko 12mpx, więc tym zdjęć nie da się robić. A tamten to ma 0,5ev niższą dynamikę, więc też do niczego, bo zdjęcie pod Słońce będzie miało mnóstwo wypalonych obszarów. Tylko, że obecne cyfrówki, a nawet niektóre aparaty w telefonach oferują lepszą jakość niż małpki analogowe sprzed lat.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Przyszła do mnie przejściówka E->PK i po zainstalowaniu Pentaxów serii K jestem pod wrażeniem. Myślałem poważnie o sprzedaży aparatu, ale nigdy nie ustawiało mi się ostrości tak wygodnie (funkcja Peaking czy jakoś tak).

Obiektyw K28/3.5 i K55/1.8 trzymają płaszczyznę ostrości, a przy f8 przekraczają rozdzielczość matrycy.

Jakość obrazu przedstawię po weekendzie, zrobię 2-3 wydruki 80cm na dłuższym.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
luhso napisał/a:
Myślałem poważnie o sprzedaży aparatu, ale nigdy nie ustawiało mi się ostrości tak wygodnie (funkcja Peaking czy jakoś tak).

Bo w A7 jest to fajnie rozwiązane - widziałem na filmiku, że ostre miejsca są podświetlane na żółto. W moim K-01 są jakby bardziej chropowate, co nie jest tak czytelne. Ale przeważnie nie używam szkieł manualnych, rzadko przełączam na MF.
Brakuje mi tylko zaawansowanego bezlusterkowca od Pentarico. Paru rzeczy w nim jednak brak, poza ergonomią. Ot zabawka dla początkujących z dobrą matrycą.
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
luhso, jak tam ze szczelnością bagnetu w twojej A7 ? Przepuszcza światło ?
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
wuzet, nie zauważyłem takiej przypadłości. Ostatnie słoneczne dni nie przeszkadzały.

[ Dodano: 2014-03-24, 14:28 ]
...

Poproszono mnie bym wrzucił przykładowe zdjęcia z wykorzystaniem obiektywów serii K.

K28/3.5

i wyciek kadru K28:

"plastyka":


K55/1.8:

wycinek:
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
No mi bardzo się podoba ta możliwość pracy A7 ze starociami właśnie
Tutaj trochę fajnych przykładów muzealnych.
http://3d-kraft.com/index...tid=40&Itemid=2
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Wykonałem wydruki 100x70 i 70x50. Jestem naprawdę pod wrażeniem obiektywów naszego ulubionego systemu. Obraz jest ostry na całej powierzchni fotografii.
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Kilka fotek z podpiętymi: Heliosem i Industarrem - https://www.flickr.com/ph...57643217547494/
Wklejam z nadzieją, że nikt mnie nie będzie ścigał.
Jestem pod sporym wrażeniem, szczególnie funkcja focus peaking w wizjerze - można zmieniać kolor podświetlenia ostrych krawędzi, na prezentacji sony niestety, mieli gorszy egzemplarz heliosa niż moje ;)
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Czy są przejściówki tilt-shift do A7?
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Tak.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
No to robi się bardzo ciekawie, chyba, że to żart prima-aprilisowy :P
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
Podobno jutro mają zaprezentować trzecią A Siódemkę, A7s.
Matryca 12 MPx i video 4K.
 
janek_wu  Dołączył: 26 Maj 2008
12 Mpx to duży plus, ale 4K juz niekoniecznie. Mogliby wypuścić z tą matrycą korpus w 100% foto, pozbawiony filmowania, w zdecydowanie niższej cenie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach