Pyrek napisał/a:to czuje pewien dysonans mający jednak negatywny wpływ na opinię o zdjęciu jak i wstawiającym..
K-5 + Z-1p + Σ 10-20/3.5 + Σ 30/1.4 + Σ 50/1.4 + Σ 85/1.4 + Metz 58 AF-1
http://kraskowski.pl
MacRayers napisał/a:Gdy słyszymy amator to w naszym języku nie ma ono zabarwienia neutralnego.
alekw napisał/a:koneser fotografii
CytatPyrek odbior i ocene zdjecia uzalezniasz od tego jak ono bedzie "nazwane" ?
Pentax K-30 | DA 21/3.2 Ltd. | DA 40/2.8 Ltd. | DA 70/2.4 Ltd. | DA L 55-300 | Metz 50 AF-1
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
Nikogo nie interesuje nigdy to, co mówi reakcjonista. Ani wtedy, kiedy to mówi, bo wówczas wydaje się to absurdalne – ani po kilku latach, bo wówczas wydaje się to oczywiste.
Marudzenie.MacRayers napisał/a:Może kiedyś nie było takich problemów amator-profesjonalista, bo ktoś, kto chciał być amatorem fotografii, musiał posiąść przynajmniej podstawową wiedzę. Do tego miał 36 klatek i nad każdą musiał się zastanowić.
Teraz mamy erę aparatów, które robią fotografię zanim się pomyśli. Znajomość i znaczenie np. ISO jest niepotrzebne, bo wystarczy ustawić AutoISO do 6400. W szkole niestety nie uczy się (w mojej ocenie) podstaw historii sztuki.
Ten który ma oko bardzo szybko sam do tego dojdzie.MacRayers napisał/a:Skąd taki osobnik ma znać zasadę trójpodziału, zestawień kolorów (i ich znaczenia)?
A to rozumiem zupełnie inaczej. Instagram, lomo itp. to robienie zdjęć, które pozornie wyglądają na podlegające obróbce. Ich stosowanie oprócz efekciarstwa dowodzi, że ludzie wyczuwają, że proces fotografowania nie kończy się na naciśnięciu migawki. I uważam, że ta intuicja jest w zasadzie słuszna.MacRayers napisał/a:Zauważyłem jeszcze jedną tendencję - profi to dla wielu amatorów, osoba biegle poruszająca się w programach do obróbki grafiki. Sam kadr, moment, przekaz - są zacierane przez przewalone filtrami (vide Instagram) obrazy. Nie mam nic przeciwko obróbce - sam z niej wielokroć korzystam. Tylko, że nie jest to cel sam w sobie.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Marudzenie
jorge.martinez napisał/a:Instagram, lomo itp. to robienie zdjęć, które pozornie wyglądają na podlegające obróbce. Ich stosowanie oprócz efekciarstwa dowodzi, że ludzie wyczuwają, że proces fotografowania nie kończy się na naciśnięciu migawki. I uważam, że ta intuicja jest w zasadzie słuszna.
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
Dziś też wymaga. Dawniej wystarczyło włożyć film, dobrze naświetlić, wywołać, rzucić na papier i było.MacRayers napisał/a:W mojej ocenie, robienie zdjęć kiedyś wymagało podstaw warsztatu.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
K-70,K200D,P10-17 F3.5-4.5, FA 28-70 F4,DA18-55II,DA55-300 F4-5.6, DA35 F2.4, FA50 2.8,Metz 48AF-1 oraz parę M42.
zapraszam:
http://galeria.aktech.pl/
To nie wina techniki, lecz operatora przecie. No ale to truizm.MacRayers napisał/a:W większości przypadków te zdjęcia nic nie przedstawiają.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Dziś też wymaga.
jorge.martinez napisał/a:Tak samo jak kiedyś efekt końcowy wymaga pracy i umiejętności.
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:że ludzie wyczuwają, że proces fotografowania nie kończy się na naciśnięciu migawki.
Było, minęło: K-3 | 10/2.8 | 35/2.8 | 40/2.8 | 43/1.9 | 50/2 | 70/2.4 | 100/2.8 | 18-35/1.8 | 17-70/2.8-4 | 70-200/2.8 | 48 AF-1 | EX1
k-5+Pentax/Tamron 18>200
Oglądanie zdjęć na monitorze jest jak jazda na rowerze stacjonarnym-ogranicza pole widzenia.
Masz rację. Tutaj ważniejsze od tych filtrów jest błyskawiczne i bezproblemowe udostępnianie.modrzew napisał/a:Instagram to kolejny produkt "społecznościowy", tym razem w fotograficznej otoczce.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
k-5+Pentax/Tamron 18>200
Oglądanie zdjęć na monitorze jest jak jazda na rowerze stacjonarnym-ogranicza pole widzenia.
jorge.martinez napisał/a:Wszyscy chcą być mistrzami jeszcze przed 30.
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Enzo napisał/a:jorge.martinez napisał/a:Wszyscy chcą być mistrzami jeszcze przed 30.
Ale Ty piszesz o mistrzach "efektu wow" a nie ludziach poszukujących. Większość zdjęć które prezentują ci mistrzowie jest poprawna technicznie i do bólu nudna.
CytatOkładka jednego z miesięczników fotograficznych wielkimi literami krzyczała: "Doskonałe zdjęcia black and white w 48 godzin."
O matko, pomyślałem, to ja od trzydziestu lat próbuję nauczyć się robić zdjęcia chociaż "dobre" a 48 godzin wystarcza na "doskonałe". W dodatku ja robię zwykłe czarno-białe a tu można opanować black and white...
„Każdy może tworzyć byleco i ma prawo być z tego zadowolonym, byleby nie był w swej pracy szczerym i znalazł kogoś, kto równie kłamliwie będzie to podziwiał.” Witkacy
To pierwszy krok w stronę artyzmu. Założę się, że większość twórców nienawidzi tego co robiCytatTaki maly przyklad z zycia - znajoma wyciagnela swoja stara smiene, bez wiekszego przygotowania zrobila 1 klisze i sie "troche zniechecila do fotografii" bo nie wyszlo tak jak chciala.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl