Cytatgeorgia Krawiec: Z fotografią zetknęłam się dopiero na drugim roku studiów, najpierw zajmowałam się grafiką i rzeźbą. Profesor naszej klasy, Jürgen Königs, był propagatorem bardzo intymnego podejścia do fotografii: od samego początku, od budowy własnych aparatów, przez przygotowywanie własnych papierów, by nie przeszkadzać żadnej fali światła na jej naturalnej drodze. Taki rodzaj totalnej niezależności fotografii, fotograficznej autarkii, w kraju i w czasie totalnego dobrobytu. Byłam (i jestem) osobą bardzo krytycznie odnoszącą się do kapitalizmu i ta postawa miała duży wpływ na moją twórczość. Oczywiście nie jest to jedyna pozytywna cecha tych archaicznych technik, ale może dziś, 20 lat później, kiedy prawie każdy śmiertelnik jest użytkownikiem aparatu fotograficznego przykładowo w swej komórce, idee te są tym bardziej aktualne. Współcześnie mamy jeszcze jeden, ważniejszy powód by pracować w tych dziewiętnastowiecznych technikach. Jest nim postępujące przyspieszenie, w którym żyjemy, i które dotyczy także naszego stosunku do otaczających nas obrazów. Techniki te zmuszają autora do wyciszenia się, do zatrzymania się nad konkretnym dylematem, do zajęcia się nim intensywniej, do głębokiej refleksji nad sensem pracy, którą tworzymy, zmuszają nas do spowolnienia. A to jest sztuce bardzo potrzebne! Jako autorka zżywam się wtedy z pracami tak emocjonalnie. Spowolnienie jest moim mottem na sztukę i lekarstwem na nieobliczalne niespodzianki współczesności.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
I tu się mylisz. Ach, jakże bardzo się mylisz.babylock napisał/a:Przypuszczam, że obecnie nikt nie ma zbytniej ochoty wracać do czasów Zenitha i koreksu.
Czy mi się wydaje, czy wyczuwam negatywną konotację w odniesieniu do tego co dalej:babylock napisał/a:Więcej się myślało zanim wykonało strzał,
Zastanów się nad tym jeszcze.babylock napisał/a:A teraz po sekundzie widzę na ekraniku co wyszło i czy wyszło nic tylko pstrykać, pstrykać i mieć z tego wiele radości nawet jeśli jest to kicz.
Uszak napisał/a:Gdybym rozwiązał publikację prac jakoś z automatu, to byłby postęp.
Sednem tematu, o czym (jeśli uważnie go śledzę) nikt nie wspomniał, ergo: nikt nie dostrzegł tego problemu, jest szybkość. Bezwolnie poddaliśmy się temu przyspieszeniu. Mamy coraz szybsze samochody, więc MUSIMY coraz szybciej jeździć. Coraz szybszy Internet, więc MUSIMY coraz szybciej ściągać coraz więcej informacji, które MUSIMY coraz szybciej czytać i przetwarzać. Wciąż szybciej, wciąż więcej, dalej, wyżej... Kiedy wreszcie dobijemy do ściany?alekw napisał/a:(op.cit.)Współcześnie mamy jeszcze jeden, ważniejszy powód by pracować w tych dziewiętnastowiecznych technikach. Jest nim postępujące przyspieszenie, w którym żyjemy, i które dotyczy także naszego stosunku do otaczających nas obrazów.
alekw napisał/a:(ibidem) Współcześnie mamy jeszcze jeden, ważniejszy powód by pracować w tych dziewiętnastowiecznych technikach. (...) Techniki te zmuszają autora do wyciszenia się, do zatrzymania się nad konkretnym dylematem, do zajęcia się nim intensywniej, do głębokiej refleksji nad sensem pracy, którą tworzymy, zmuszają nas do spowolnienia. A to jest sztuce bardzo potrzebne!
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
I tu się mylisz. Ach, jakże bardzo się mylisz.babylock napisał/a:Przypuszczam, że obecnie nikt nie ma zbytniej ochoty wracać do czasów Zenitha i koreksu.
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
Uszak napisał/a:babylock, Ty i Twoi znajomi, niestety, jesteście parę lat za trendami. Cały zgniły zachód wrócił do fotografii analogowej.
Uszak napisał/a:Produkuje się masę filmów, co roku jakieś nowe rzeczy trafiają na rynek - aparaty, materiały.
.Uszak napisał/a:Cały czas są w produkcji analogowe majstersztyki - Lajki, Nikony
Nieostra wizja, fonii brak!!!
K100D + kit + HD DA 55-300 ED WR + Pentax 50/1,7
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl