Ytr  Dołączył: 24 Wrz 2009
zdalny wyzwalacz z TTL dla Pentax
Nazywa się Cactus V6. Informacja jest na dpreview.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Linka dołożyć się nie dało ;-)
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
Proszę: http://www.cactus-image.com/v6.html

ps. tylko niech mi ktoś wyjaśni co to jest "TTL pass-through"?

 

Jimmy  Dołączył: 27 Lis 2007
Jest też info i recenzja na Pentaxforums. Trzeba by się zapoznać.

 
Ytr  Dołączył: 24 Wrz 2009
plwk, nie byłem pewien czy to jest zgodne z regulaminem :)

izbkp, z TTL pass-through lampy TTL działają tak, jakby były podłączone bezpośrednio do aparatu. To dosłowne tłumaczenie. Nie znam się na ttl więc nie wiem czy o to chodzi.
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
Zdalny wyzwalacz z TTL ale nie z P-TTL. A zatem z cyfrowymi Pentaxami będzie działał tak samo jak Yongnuo, czyli w trybie manualnym sterujemy mocą lampy.
Pass-through oznacza, że wyzwalacz przepuszcza sygnał z body do lampy. Wyzwalacz ma piny na dole i na górze. Pass-through przepuszcza sygnał przez te piny, dzięki czemu korpus może komunikować się bez problemów z lampą założoną na ten wyzwalacz. Jeżeli mamy zatem kombinację: body, na nie zakładamy Cactusa, a na niego lampę, to body będzie dogadywało się z lampą tak jakby była założona bezpośrednio na korpus. Nie potrafi tego na przykład Yongnuo.
Natomiast w trybie bezprzewodowym wyzwalacz nie wspiera P-ttl'u.
Czyli póki co jedynym wyzwalaczem obsługującym bezprzewodowo P-TTL pozostaje Aokatec AK-TTL, który zamienia błyski lampy wbudowanej na sygnał radiowy i potem odbiornik robi to w drugą stronę. Wymagana jest przy tym lampa błyskowa działająca jako slave w P-ttl.