bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
FraZa napisał/a:
ideą Cactusa V6 jest możliwość wyzwalania radiowego 4 grup lamp dedykowanych posiadających opcję P-TTL ( czy inne też?)

Tak, wyzwala lampy różnych systemów, ale nie przenosi informacji TTL. Ideą jest możliwość zdalnego ustawiania mocy lampy sterownikiem na aparacie – do tego potrzebuje lamp z TTL. Lampy manualne też wyzwala, ale nie można zdalnie zmieniać ich mocy.

FraZa napisał/a:
I dla Pentaxa jest to pierwszy taki gadżet umożliwiający pracę w P-TTL?

Cactus nie umożliwia pracy w P-TTL. Możesz dla każdej grupy ustawić ułamek mocy, z jakim mają błysnąć (od full do 1/128), ale pomiar w czasie błysku nie jest wykonywany.

FraZa napisał/a:
A w jednej grupie mogą być lampy jednego systemu

Nie, lampy mogą być zupełnie pomieszane. Sterownik wie, z jaką lampą ma do czynienia (trzeba to ustawić) i potrafi nią sterować w odpowiedni sposób.

FraZa napisał/a:
dla Pentaxa - pentaxowe, kilka metzów i jeden Cactus

Konfiguracja tych lamp jest wgrana firmowo w urządzenie, więc działają od ręki. Sterownik może się nauczyć sterować również innymi lampami z TTL analogowym, tj. bez przedbłysku.

FraZa napisał/a:
w tych dodatkowych dwóch trzeba manualnie ustawić

Dla wszystkich trzeba ustawić manualnie, przy czym dla lampy na aparacie można włączyć P-TTL i ta jedyna zadziała automatycznie. Wszystko jest opisane w instrukcji, którą można pobrać ze strony producenta. Jak wspominał Narado, na YT jest też pełno filmików pokazujących działanie tegoż w praktyce.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
O, dzięki!
Rozumiem, że inne systemy - Nikon, Canon, posiadają takie sterowniki które działają w TTL?

np. coś takiego:
http://fripers.pl/p/wyzwa...2n-tx-do-nikon/

Czyli cały plus tego Cactusa u Pentaxa w porównaniu z innymi sterownikami ( np. Yongnuo) jest taki że nie musisz ustawiać mocy błysku ręcznie w każdej lampie tylko zdalnie można ustawić moc lamp sterownikiem na aparacie? I możesz używać różnosystemowych lamp z TTL?
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
FraZa napisał/a:
Czyli cały plus tego Cactusa u Pentaxa w porównaniu z innymi sterownikami ( np. Yongnuo) jest taki że nie musisz ustawiać mocy błysku ręcznie w każdej lampie tylko zdalnie można ustawić moc lamp sterownikiem na aparacie? I możesz używać różnosystemowych lamp z TTL?

Dokładnie. Jeśli potrzebujesz, umieszczasz lampy nawet w trudno dostępnych miejscach i sterujesz nimi zdalnie, również włączając i wyłączając poszczególne grupy wg potrzeb.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
FraZa napisał/a:
I możesz używać różnosystemowych lamp z TTL?


Ale one nie pracują w ttl. Tylko masz tę wygodę, że możesz spiąć różne systemy i regulować moc w błysku nazwijmy to - tradycyjnym.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
No tak, ale te lampy muszą mieć opcję ttl żeby można było zdalnie regulować moc błysku?
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
FraZa, ale po co ci to? Poza tym, że nie musisz podejść do dwóch lamp z buta nie masz żadnej korzyści. No chyba, że fotografujesz w jaskiniach i sporo lamp rozmieszczonych w zakamarkach i nimi chcesz sterować, poza tym masz już pełno różnego sprzętu - od nikona canona i pentaxa - wszystkie z automatykami ttl. I chcesz to wykorzystać - bo takie dają możliwość zmiany mocy ze sterownika. Innych powodów dla których miałbym to coś kupić nie widzę. nie lepiej kupić lampy yongnuo manualne ze sterownikiem do nikona czy canona, który rozpozna wyzwolenie migawki w pentaxie i też wyzwolisz - też będziesz miał możliwość sterowania mocą błysku...chyba wyjdzie taniej.
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
M.K napisał/a:
No chyba, że fotografujesz w jaskiniach
w jaskiniach radio i tak słabo działa :)
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
nemo, no widzisz.

FraZa, np Genesis stroboss 58 n lub c ze sterownikami dedykowanymi? One przecież wyzwolą błysk na każdym aparacie ze standardową stopką synchronizacji. Dwa genesisy do c masz za około 1300 plus komplet sterowników za około 300.

Poza tym jeśli nie masz zamiaru tego wykorzystywać w plenerze to lepiej kup lampy stricte studyjne. Quantuum wykorzystuje sterownik i pozwala na regulację błysku tradycyjnego. Nie musisz od razu mierzyć w sprzęt pro. Powoli. Zwykła wersja też błyśnie, też precyzyjnie, ale nie będziesz mógł jej tak obciążać - czyli przy serii potężnych błysków następujących po sobie w krótkim czasie będziesz musiał pozwolić jej chwilkę odpocząć. Poza tym czas ładowania jest nieco dłuższy, gorszej klasy obudowa, mniejsza możliwość regulacji - ale wszystkiego nie możesz mieć od razu. Proste lampy o mocach 200-400Ws - do niewielkiego studia, plus jakaś tania 100 do muskania kontrastowego światłem. Na wiele lat zaspokoi Twoje potrzeby i możliwości.

[ Dodano: 2015-12-18, 14:56 ]
Ja mam chińczyki Cy-400 dwie sztuki. Każda ma na koncie kilkadziesiąt tysięcy błysków - a może nawet już ponad 100tys. Palniki ok. Ostatnio siadły w jednej kondensatory - po 6 latach intensywnej codziennej pracy - być może to była ta co się przewróciła w czasie pracy poza studiem. Nie ważne. Zaniosłem do elektronika. On mi mówi, że lampa jest ok, bo błyska. A ja mu mówię, że gdyby tak sobie błysnął sprawną z pełną mocą w oczy jak to właśnie robi to poczułby zapewne większy dyskomfort niż obecny. Poprosiłem o wymianę kondensatorów. Zapłaciłem poniżej 100 pln, nie pamiętam dokładnie. I wio do roboty. I kolejne błyski idą. Jak naświetlają możesz sobie zobaczyć o np. tutaj:

http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=49996

[ Dodano: 2015-12-18, 14:59 ]
W moich CY-400 brakuje mi zmniejszenia mocy do 1/64, ale radzę sobie reporterskimi - mam 3 i one pozwalają na zejście do 1/128 więc musną światłem jak trzeba.

[ Dodano: 2015-12-18, 15:07 ]
Wykorzystaj kasę z Uni na co innego niż na nie wiadomo jak spasione lampy. Pomyśl o dobrych szkłach. Zastanów się nad drugim korpusem. Może udałoby ci się zmieścić i kupić jakiś ploter, albo duża drukarkę a2? Możliwości jest sporo.

[ Dodano: 2015-12-18, 15:33 ]
FraZa już nie wiem czy z Uni będziesz miał kasę bo ten wątek się wydłużył i nie pamiętam czy Ty czy kolega sobie kupił z dotacji...nie ważne. Kasę trzeba wydawać mądrze,
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
M.K - dzięki za rady
Tak, będę składał niebawem wniosek o kasę do UP. Aparat i obiektywy właściwie już mam, chcę za tą kasę (priorytetowo) kupić komputer, monitor, oświetlenie studyjne z tłem i akcesoriami (do studia na razie ok 20 m kw z opcją powiększenia o ok. 6 m kw) i parę gadżetów w stylu gripa, battery pack, pilot. Mniejszym priorytetem są obiektywy, myślę głównie o Sigmie 35/1.4. Mam - Sigmę 17-50/2.8, Tamrona 70-200/2.8 macro, Pentax 50/1.5 i na zbyciu chyba Pentax DA 35/2.4. I za bardzo nie wiem jakie obiektywy by jeszcze się przydały?
Drugie body (mam K-3) to myślę że poczekam na FF (:)) bo niestety nie zdążą go wypuścić żebym teraz mógł go za tą kasę kupić. Choć cena pewnie będzie zaporowa więc może druga K-3 II do przemyślenia ?

Czyli rozumiem, żeby nie szaleć i kupić Quantuum 2X 200, 400 tkę z serii Move Pro? I do tego 100tkę - musi być Quantuum żeby razem radiowo odpalały? Bo nie widzę w ofercie Quantuuma 100tki
Jakby starczyło jeszcze kasy to chętnie bym kupił jakieś lampy w plener w stylu Genesisów albo z akumulatorem
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Lampy studyjne odpalisz kazdym sterownikiem, systemowe tez. Regulacja w systemowych bedzie dzialac jesli zachowasz kompatybilnosc. Co do genesis stroboss - szczerze polecam. Co prawda ja moge sobie pozwolic na wspolprace i wszelkie dobrodziejstwa typu hss czy ttl czy jeszcze inne, ale generalnie jak pojmiesz nature pracy z lampa w plenerze czy gdziekolwiek to wiele jesli nie wiekszosc mozna ogarnac na,manualu. Mam tez drogi model lampy systemowej - jedna sztuke co prawda l, ale jesli chodzi o wytrzymalosc 4 paluszkow aku to ustepuje akumulatorowi genesisa. Acha ja uzywam sterownikow od voeloon. Yongnuo wygladaja na ladniejsze i lepiej zbudowane. Acha. Jesli sie zdecydujesz na lampy z innego systemy to bierz pod n, bo posiadacz pentaxa nie strawi tego,co daja c. Taka rada na przyszlosc i ewentualnosc wszelka.

[ Dodano: 2015-12-19, 07:54 ]
Weż dwie Q Move 400 i jedna 200 lub nawet dwie. One mają fotocele i w ten sposób w studio możesz je odpalać - za pomocą lampy zewnętrznej ustawionej na 1/16 lub słabszy błysk.
Jeśli masz zamiar je zabierać na imprezy - to nie jest dobry pomysł - one są duże i mocne, a to ludziom przeszkadza, niestety. Będą marudzić, że błysk ich oślepia itd. itp. Do stosowania na zewnątrz możesz kupić dwie - trzy lampy manualne za kwotę każda około 400 pln np. yongnuo i do tego tanie wyzwalacze phottix, albo dedykowane. Wtedy będziesz mógł łatwo się zabrać na eventy, a i w plenerze trzy lampy to sporo mocy. Jeśli chcesz możesz kupić Genesis - do innego systemu - i korzystać tylko z pracy manualnej. Wyjdzie drożej, ale też te lampy są świetne - chodzi o zasilanie, moc błysku, czas ładowania się lampy i czas ładowania akumulatora. Taki zakup(z tanimi yongnuo) nie przekroczy zbytnio kwoty wskazanej na początku tego wątku, a będziesz miał naprawdę spore pole manewru. Za kilka lat jak Ci się uda wejść na rynek i na nim pozostać, a lampy się zepsują - choć to są urządzenia bardzo trwałe - to możesz myśleć o czymś lepszym.
Co do monitora i komputera. Kup monitor średniej klasy za kwotę do 1500 max, ale możesz poszukać i znaleźć tańszą alternatywę - różnice są pomijalne i tak na prawdę tylko wąska część ludzi potrafi postrzegać kolory nie mając wykształcenia, widzieć ich naturę, głębię, wysycenie czy dominaty. Natomiast pomyśl o kalibratorze kolorów do monitora i wydruków. To jest niezbędne narzędzie w studio. Co jeszcze - oprogramowanie - wszystko musisz mieć legal. LR jest bardzo dobry, ale uciekli ze standardowego zakupu w stronę abonamentu. Moim zdaniem jak na polskie warunki to wielka strata, bo proponują go tylko z PS. Dxo jest świetny, ale brakuje mu kilku istotnych rzeczy z LR jak np. filtrów połówkowych czy pędzli. Natomiast reszta w Dxo jest na wyższym poziomie - no może moduł wydruku jest siermiężny. Capture One bardzo dobrze kontroluje kolory i ma fajną rozetę do ich modyfikacji, ale obsługa tego programu jest najbardziej skomplikowana i nieprzyjazna dla użytkownika.

[ Dodano: 2015-12-19, 08:05 ]
tutaj masz lampę manualna z wbudowanym odbiornikiem - musisz tylko jeden nadajnik kupić dedykowany

http://allegro.pl/ShowIte...ars_socket_id=9
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
A dlaczego miałbym odpalać przez fotocelę? Chcę mieć odpalanie radiowe, komfort, żeby nie mieć lampy na aparacie - moja 540tka to kawał grata i wolę bez lampy. Jakiś może być z tym problem?

Na razie skupię się tylko na lampach studyjnych i osprzęcie, komputerze, monitorze

Mój koncept na teraz:
- 2 x Quantuum Move Pro 400 - 2 x 1149 zł = 2298 zł
- Quantuum Move Pro 200 - 639 zł
- wyzwalacz Qantuum Navigator zestaw - 155 zł

Jakie do tego statywy? Softboxy, beauty dish z gridem i resztę kupić Quantuuma? Chcę duże softboxy kupić ok. 80x120 cm, jeden 160x35 z gridem, parasolki białą i srebrną więc statywy powinny być dość solidne.

Coś takiego da już radę?
http://fripers.pl/p/staty...93cm-freepower/

tutaj mają spory wybór softboxów http://eltec.pl/WYPOSAZENIE-STUDIA/Softboxy,2/
choć to nie Quantuum ale można na miejscu w sklepie pomacać wszystko

Odnośnie monitora to mam Eizo Flexscan L997 21" - tyle że staruszek kupiony za grosze i już "wariuje" - jakieś kreski migają, czasem się zazieleni ekran. Więc ciężko mi teraz by był zejść na monitor za 1500 zł. Myślę nad Eizo CX241 24" ewentualnie Eizo CS240 24,1 ". To już są przyzwoite monitory, zwłaszcza ten pierwszy? Jaki koszt jest kalibratora, coś polecisz?
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
FraZa napisał/a:
Coś takiego da już radę?
gówniane, weź Quantuum Air
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
nemo napisał/a:
FraZa napisał/a:
Coś takiego da już radę?
gówniane, weź Quantuum Air

szajs... jednak weź Air :)

[ Dodano: 2015-12-19, 21:10 ]
FraZa napisał/a:
Mój koncept na teraz:
- 2 x Quantuum Move Pro 400
- 1 x Quantuum Move Pro 200
- wyzwalacz Qantuum Navigator, zestaw - 155 zł

A gdzie pozostałe dwa odbiorniki? jeden na lampę, więc musisz dokupić dwa, bo z nadajnikem w zestawie jest jeden odbiornik
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
FraZa, nie mam wiedzy na temat monitorów. Dobrze miec drogi firmowy z możliwością wewnętrznej kalibracji, ale to najwyższa półka. Wiec nic nie moge polecić bo nie mam wiedzy na ten temat. Cenę podałem jako średnia z cen monitorów dostępnych dla Kowalskiego. Choć gdzieś jest wątek całkiem świeży o monitorach. Poszukaj. Moze ktos podpowie.
Natomiast co do kalibratora, mam photo munki x-rite. Dzielnie sie spisuje i kalibruje bez problemów drukarki, monitory, nawet projektory. Raczej to jest niska półka urządzeń, ale jest stabilny, to znaczy jak chce poprawić kalibrację monitora czy drukarki efekt jest powtarzalny. Podsumowując, to co widzę kolorystycznie na monitorze to mam na papierze. Zgodność dosyć duża. Jeden patent jest na to, ale jak kupisz i będziesz chciał sie zapytać to na priva wyślij wiadomość.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
A statywy Air 260 czy 395? Wysokie studio nie będzie ale chyba taki 395 będzie stabilniejszy bo cięższy?
Softboxy - myślę o 2 szt 120x80 ( z gridem?)
http://eltec.pl/WYPOSAZEN...nie-Bowens.html
http://eltec.pl/WYPOSAZEN...nie-Bowens.html

i jednym
http://eltec.pl/WYPOSAZEN...nie-Bowens.html

Quantuuma drogie

i 2 parasolki - białą i srebrną
http://www.cyfrowe.pl/wyp...ntna-91-cm.html

Jaki solidny uchwyt do parasolki i lampy systemowej? Coś takiego?
http://fsfoto.pl/product_...olki-Typ-E.html

Jakiej wielkości najlepiej beauty dish z gridem?
Coś takiego?
http://fripers.pl/p/czasz...m-70-cm-jinbei/
http://fripers.pl/p/plast...-a-70cm-jinbei/

Jakieś przydatne akcesoria jeszcze?

M.K - taki kalibrator photo munki x-rite to z 1,5 tysia, nie da się czegoś tańszego?
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
@FraZa

Ja używam "pięknej miski" 55 cm, jeden kolega 42 cm, a jeden (były) kolega 70 cm.
I bądź tu mądry... :)

Statyw 260 rzeczywiście herlawy, ale daje radę.

Natomiast baaaardzo poradziłbym statyw z boom'em (żuraw). Przydaje się - ja czasem dwóch boom'ów naraz używam. W każdym razie nie wyobrażam sobie życia bez bóma, a zwłaszcza do reflektora z deflektorem (bjuti-dysz).
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Pokazujesz nam rożne rzeczy z rożnych miejsc, rożnych producentow, gdy tak naprawdę to wszystko jeden pies. Wiec dam Ci kolejna dobra radę. Wybierz sklep czy sprzedawcę, ktory ma wszystko od a do z. No powiedzmy jesli chodzi o lampy. Wypisz co chcesz. Napisz do nich maila i zapytaj czy sa w stanie zaoferować jakiś rabat. Zapewniam cię, ze zejdą z ceny. Poza tym moga zaoferować gratisy i darmowa wysyłkę. A Ty jak sie rozczlonkujesz to na samych przesyłkach stracisz kolejne złotówki.
Co do kalibratora. Jesli będziesz miał drukarki i będziesz drukował u siebie to musisz miec kalibrator. Natomiast jesli będziesz tylko go potrzebował do kalibracji monitora, to po pierwsze sa tańsze x-rite, a po drugie możesz kupic usługę kalibracji, czy poprosić znajomego o to. Monitory kalibruje sie rzadko, no chyba, ze codziennie jesteś przekonany o tym, ze luminofory zmieniły swoją postać, a Ty potrzebujesz miec perfekto idealo obrazo maniakalo. No. Nic innego nie miałem i nie potrafię powiedzieć jak wyglada praca z innymi. Na plus munki jest to, ze jest szybki, tracisz dwa wydruki a4, pola do skanowania sa duże i sam kalibrator jest stabilny. Cena do jakości moim zdaniem wyśmienita. Tym bardziej, ze zawsze mozna miec dodatkowa usługę...;)
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
romeck - a jaki byś polecił statyw z boomem? do lampy Quantuum Move Pro - ciężar 2 kg.
Jakiś porządny, może mieć opcję żeby był normalnym statywem i opcjonalnie doczepiany boom. Potrzebny jeszcze jakiś dodatek, przejściówka żeby lampę z softboxem zamontować na boomie?
Z Twojego doświadczenia te softboxy i akcesoria które wymieniłem będą OK i wystarczą na początek?
Chciałbym już kupować coś (np. statywy) porządne w miarę żeby za rok, dwa ich nie wymieniać.

M.K - na razie robię listę konkretnych sprzętów do kupienia, to co pokazuję to tylko przykłady na szybko.
Oczywiście jak już konkretnie skompletuję sprzęt to będę szukał najlepiej 1, 2 sprzedawców i poproszę o jak najlepszą ofertę, najlepiej fakturę proformę żeby się potem nei okazało że ceny się zmienił nagle i muszę korygować wszystkie zakupy.
Nie planuję wydruków u siebie, głównie chcę się skupić na robieniu zdjęć w terenie i trochę w studio. Monitor powinienem skalibrować pod konkretny profil maszyny na której będą drukowane moje zdjęcia w labie? Czy coś jeszcze muszę kalibrować?
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Kalibracja monitora ma zapewnić Tobie, że to jakie widzisz kolory - takimi są na prawdę w zapisanym pliku. Czyli kalibracja obejmuje poprawne wyświetlanie szarości, a więc poprawny balans bieli, poprawny kontrast, oraz poprawną jasność. Takie skalibrowanie przekłada się na to, że nie kręcisz na chybił trafił przy fotkach.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Tak, to wiem, pytałem o profil labowy

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach