brozekpit  Dołączył: 19.06.2006
International Warranty Card Cytuj
http://www.pentaximaging....ation/index.jsp


Czy ktoś wie jak to z tą International Warranty Card jest? Czy to działa w Polsce?
 

zorzyk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Ale o co chodzi?
 

l_uka  Dołączył: 20.04.2006
Re: International Warranty Card Cytuj
brozekpit napisał/a:
Czy ktoś wie jak to z tą International Warranty Card jest? Czy to działa w Polsce?



"New PENTAX products do not automatically come with an international warranty that covers all PENTAX products around the world."

przeczytaj moze caly fragment
 

PiotrR  Dołączył: 03.05.2006
Cytuj
Ale w tym fragmencie akurat o Polsce nic nie ma ;-)
Myślę, że w tej sprawie należało by się skontaktować z autoryzowanym serwisem w Polsce.
 
brozekpit  Dołączył: 19.06.2006
Cytuj
"If you bought your PENTAX product in the United States and are traveling to a foreign country for an extended period of time, we can send you an International Warranty Card to cover your product while you are abroad."

Czyli, jeśli nabyłem produkt Pentax w USA i wyjeżdżam z tamtąd na dłyższy czas to mogą mi przesłac Iternational Warranty Card (międzynarodową kartę gwarancyjną).

"The time period and product coverage provided by the International Warranty Card is the same as the standard PENTAX Limited Warranty"

Czyli, ta karta działa na takich samych zasadach i przez ten sam okres czasu co standardowa gwarancja Pentaxa, tyle, że także poza obszarem USA.

Zastanawiam się, czy to działa w Polsce.

Pomysł z kontaktem z serwisem Pentaxa nie jest zły:).

[ Dodano: 2006-06-26, 18:45 ]
"International Warranty Card jest unzawana przez autoryzowany serwis Pentax w Polsce, ale niezbędne jest spełnienie poniższych warunków:

-karta gwar. musi posiadać pieczątkę dystrybutora,
-konieczne jest posiadanie dowodu zakupu,
-konieczne jest posiadanie dowodu uiszczenia opłat celnych w przypadku
zakupów z poza UE."
 
hejkumkejkum  Dołączył: 31.05.2006
Cytuj
Ciekawe czy Pentax wie o tak "dziwnych" zasadach uznawania gwarancji międzynarodowej w Polsce. Wynika z nich, że np. Amerykanin, który przyleciał do Polski, a aparat kupił przez internet nie ma szans na naprawę gwarancyjną na podstawie "International Warranty Card".

Mogę zrozumieć, że Apollo chce się zabezpieczyć przed serwisowaniem aparatów ściąganych przez TIP'ów z USA ale po postawieniu takich warunków równie dobrze mogliby nie uznawać tej międzynarodowej gwar.

Takie cuda to chyba tylko w PL możliwe...
 

PiotrR  Dołączył: 03.05.2006
Cytuj
Amerykanin, który przyleciał do Polski z aparatem, nawet jeśli kupił go w sklepie w USA, to go nie naprawi na gwarancji, bo nie zapłacił cła. Rzeczywiście nieciekawie.
 

szopen  Dołączył: 20.05.2007
Cytuj
ostatnia odpowiedź ma już ponad rok... Zmieniło się może coś w kwestii uznawania międzynarodowej gwarancji?
 
ursusek  Dołączył: 14.05.2007
Cytuj
Ze strony Pentax Polska - "Informujemy, że na wszystkie modele aparatów marki Pentax zakupione w kraju udzielamy 24 miesięcznej gwarancji.
Na aparaty Pentax kupione zagranicą odpowiednio 12 miesięcy.
 

Żaba  Dołączył: 08.06.2006
Cytuj
ursusek dzięki to przydatne info bo przymierza się do zakupu k10d w USA i jakoś tak boję się. Jak jest uznawana gwarancja nie bojem się :-P
 
junior1980  Dołączył: 18.02.2007
Gwarancja ze stanów ( a dokładnie z New Jersey ) Cytuj
Witam mam rodzine z NY ktora sie pojawia na swieta i ma mi przywiesc K10D :) znalazłem takie sklepy
http://www.buydig.com/sho...spx?sku=PKK10D#
http://www.beachcamera.co...aspx?sku=PKK10D

w tym pierwszy kupiłem juz 16-45 i lampe ale dopiero teraz zwrociłem uwage na gwarancje
( USA Warranty ) rozumiem ze to oznacza ze gwarancja nie działą u nas stad pytanie cyz ktos zna sklep w NJ ktory sprzedaje z gwarancja miedzynarodowa
http://www.bhphotovideo.c...tal_Camera.html
tutaj pisze 1-Year Pentax Limited Warranty ale nie wiem w sumie co to obejmuje poza tym ze odpada bo trzbea doliczyc podatek jesli osoba jest z NY
jak to za tem jest z ta gwarancja ze stanow prosze o odpowiedz bo musze sie zdecydowac skad kupic :)
pozdrawiam
Pentaksiarzy :]
 

zorzyk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
junior1980, nie trzeba powielać tematów, które już były poruszane.
 
dr_Fell  Dołączył: 30.08.2008
Cytuj
Witam,
Czy ktoś ma jakieś nowe doświadczenia z międzynarodową gwarancją Pentaksa w pl? Myślę nad zakupem K-5 IIs w USA i sprowadzeniu do Polski i trochę mnie wystraszyły opisy problemów - szczególnie propozycje wysyłki do Niemiec na własny koszt, gdy Apollo nie potrafi usunąć usterki (gdzieś indziej na forum).
Czy ktoś w ciągu ostatnich lat wykorzystywał międzynarodową gwarancję Pentaksa? Jak wyglądały te doświadczenia?
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
dr_Fell napisał/a:
propozycje wysyłki do Niemiec na własny koszt, gdy Apollo nie potrafi usunąć usterki

Europejski serwis jest we Francji. Serwisy krajowe naprawiają drobiazgi, poważniejsze naprawy, np. wymiana płyty głównej, robione są we Francji. Naprawy gwarancyjne załatwia Apollo, ale przy konieczności wysyłki do Francji, dolicza jej koszty jeżeli gwarancja nie była wystawiona przez Apollo.
 
dr_Fell  Dołączył: 30.08.2008
Cytuj
plwk napisał/a:
dr_Fell napisał/a:
propozycje wysyłki do Niemiec na własny koszt, gdy Apollo nie potrafi usunąć usterki

Europejski serwis jest we Francji. Serwisy krajowe naprawiają drobiazgi, poważniejsze naprawy, np. wymiana płyty głównej, robione są we Francji. Naprawy gwarancyjne załatwia Apollo, ale przy konieczności wysyłki do Francji, dolicza jej koszty jeżeli gwarancja nie była wystawiona przez Apollo.


Dzięki wielkie za szybką odpowiedź... Dobrze, że zapytałem przed kupnem. To złe wieści i stawiają pod znakiem zapytania kupno IIs w USA - może jednak zdecyduję sie na II z polskiej dystrybucji, na IIs mnie nie stać. Swoją drogą to legalne? Skoro wg strony Pentaxa "międzynarodowy serwis gwarancyjny jest dostępny w wymienionych centrach serwisowych" i jest tam wymienione Apollo, to czy nie mam się prawa domagać pełnej darmowej obsługi?
Orientujesz się może, ile Apollo pobiera za taki transport?
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Zadaj pytanie w Apollo http://www.apollo.eu/?doc=17
 
dr_Fell  Dołączył: 30.08.2008
Cytuj
Tak zrobię. Czytałem też że ktoś wysłał maila z zapytaniem do Pentaxa, który sugerował wysyłkę do Niemiec. Wysyłka do Niemiec jest tańsza niż do Francji (i w sumie nie taka droga...), czy ktoś w taki sposób wykorzystywał gwarancję międzynarodową? Czy serwis pobiera opłatę za odesłanie naprawianego sprzętu w takiej sytuacji?
 
BarneyL  Dołączył: 12.02.2017
Cytuj
Witam wszystkich,

przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale nurtuje mnie pewna rzecz, a wolałem się podpiąć pod już istniejący wątek niż zakładać nowy.

Od kilku dni jestem posiadaczem swojej pierwszej lustrzanki - Pentax K-3 II w kicie z obiektywem HD DA 16-85 mm. Ów zestaw nabyłem w brytyjskim sklepie SRS Microsystems. W pudełku poza sprzętem była również europejska karta gwarancyjna. Na karcie widnieje (w kilku różnych językach), że jest ona ważna od kiedy sprzedawca wpisze na niej datę sprzedaży i potwierdzi pieczątką. Niestety SRS nic takiego na niej nie wpisał (wszystkie rubryczki są puste). Czy w związku z tym, w razie *odpukać* problemów, serwis w naszym kraju nie podejmie się napraw w ramach gwarancji? A może faktura z SRS wystarczy zamiast tych wpisów i pieczątek?

Pozdrowienia
 

iwasherebefore  Dołączył: 30.10.2016
Cytuj
BarneyL napisał/a:
A może faktura z SRS wystarczy zamiast tych wpisów i pieczątek?

Pozdrowienia


Pytanie na jaki okres gwarancji dostales sprzet, rok, czy 2 lata?
Faktura powinna wystarczyć, bo mało który sklep "ręcznie" podbija pięczatki, czy podpisuje faktury.
Dla pewności zrob "zrzut" strony.
 
BarneyL  Dołączył: 12.02.2017
Cytuj
iwasherebefore napisał/a:
Pytanie na jaki okres gwarancji dostales sprzet, rok, czy 2 lata?

Sklep daje dwa lata (własnej), producent - Ricoh - rok (w ramach tej europejskiej). Swoją drogą nie wiem, czy nie powinienem gdzieś zarejestrować tego sprzętu... dostałem też karty z numerami seryjnymi korpusu i obiektywu. Czy coś należy z nimi robić, czy wystarczy tylko pilnować, by nie zgubić?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach