Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
[ analog] ME pomóżcie!
Witam!
Jestem tu nowa i nie będę udawać, że jestem specjalistą od fotografii. Używam "rekreacyjnie" aparatu Pentax ME i zauważyłam pewne problemy z ekspozycją. Zdjęcia z dalekimi planami ( na przykład piękne widoczki górskie ) są prawie zawsze niedoświetlone, nawet przy super warunkach pogodowych. Tego problemu nie ma natomiast ze zdjęciami "z bliska" - na przykład z portretami. Czy ktoś może miał podobne problemy? Z czego może to wynikać? Z góry dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam.
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
A to nie jest tak, że na tych zdjęciach widokowych jest dużo jasnego nieba, co może trochę oszukać centralnoważony pomiar światła?

 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Iza napisał/a:
Jestem tu nowa i nie będę udawać, że jestem specjalistą od fotografii
To zupełnie odwrotnie, niż ja.

Co do problemu, to najpierw powiedz, co oceniasz: negatyw, slajd, czy odbitkę z labu?
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
no niby jest dużo nieba, no ale to straszna lipa jeśli ja nie mogę zrobić poprawnie naświetlonego widoczku, bo jest dużo nieba, no nie?

[ Dodano: 2007-10-02, 02:18 ]
a oceniam odbitki tylko niestety, ale ten problem występuje własciwie od początku, robiłam zdęcia na różnych filmach i wywoływałam w różnych miejscach
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Iza napisał/a:
no niby jest dużo nieba, no ale to straszna lipa jeśli ja nie mogę zrobić poprawnie naświetlonego widoczku, bo jest dużo nieba, no nie?
Możesz, wystarczy wprowadzić korekcję, +1 nie zaszkodzi. Rzekłbym, że w przypadku negatywu to i +2 w takim przypadku przejdzie bezboleśnie.
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
przepraszam jeśli piszę głupoty, ale z tego co się orientuję, to w moim aparacie nie mogę robić korekcji, bo ja wybieram przysłonę, a aparacik dobiera mi czas i już

ale jakby co, to od razu ostrzegałam, że nie jestem fachowcem:)
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006