Malki  Dołączył: 13 Sie 2007
  Problem z Raw Therapee
Witam,

Dotychczas RT chodził u mnie jak marzenie, a tu nagle pad.... tempo działnia spadło dwukrotnie z dnia na dzień. Z kompem raczej nic nie robiłem. Miał ktoś podobny problem ? Próbowałem reinstalować ale nie pomaga... Inne programy nie zwolniły więc to chyba nie Windows...
 

tapirek  Dołączył: 14 Wrz 2006
Nie znam się na RT, ale zazwyczaj takie programy zapisują sobie cache na dysku, czasem może być tego kilka GB. Ja tak mam z moim LightZone, że co jakiś czas strasznie zwalnia i muszę mu wykasować zawartość katalogu lzncache.
 
Malki  Dołączył: 13 Sie 2007
a jeśli laik komputerowy może dopytac... to cache znajdę w katalogu windy czy program files?
 

tapirek  Dołączył: 14 Wrz 2006
Szczerze mówiąc to nawet nie jestem pewien czy RT robi cache. To tylko taki pierwszy strzał. Jeśli robi to prawdopodobnie będziesz miał jakiś podejżanie duży katalog gdzieś w Documents and Settings/<Twój użytkownik>.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Raczej to nie to.
Sprawdź ustawienia i jaki masz domyślny sposób dekodowania RAW HPHD (szybkie), EAHD (wolne).
 
Malki  Dołączył: 13 Sie 2007
Markus napisał/a:
Raczej to nie to.
Sprawdź ustawienia i jaki masz domyślny sposób dekodowania RAW HPHD (szybkie), EAHD (wolne).


To też nie to.

Rozwiazałem problem. Gruntowne czyszczenie Windowsa. Wydaje się, że RT jest super wrażliwy na przeciążenia sytemu. Tak jak pisałem powyżej, w innych programach (nawet PS) nie odczułem znacznego spowolnienia.

Tak więc Raw Therapee to super program... ale na szybkie i czyste maszyny...

Dziękuję wszyskim za wcześniejsze próby pomocy... :-B
 

Grzegorz  Dołączył: 01 Sie 2006
Malki napisał/a:
Tak więc Raw Therapee to super program... ale na szybkie i czyste maszyny...

Mysle ze wystarczy sredniej klasy komp z linuxem na systememie plikow ext3 ktory nie ulega fragmentacji :evilsmile:
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006