SzM  Dołączył: 02.08.2006
Pentax, czy Nikon... rozważania. Cytuj
No to dojrzałem cyfrowo - doszedłem do wniosku, że wreszcie matryca 10mpix+możliwości korpusów+cena za takie luksusy jest dla mnie OK. Oczywiście jak każdy, kto decyduje się coś kupić za niemała kasę mam problem - co wybrać. Tzn. jeszcze przed chwilą, przed zajrzeniem na forum, problemu nie miałem. Dla mnie istniał tylko Nikon d200 - spełniał wszystkie moje wymagania, na dodatek po testach bojowych stwierdzam, że pasuje w moją rękę jak rękawiczka szyta na miarę. Ma niestety tylko jedną ogromną wadę: konieczność zamiany posiadanych dwóch walizek oiektywów i akcesoriów do Pentaxa na dodatki Nikonowskie. Oczywisty dodatkowy niemały koszt (tym niemniej taki Nikkor 70-200/2,8 VR - mniammmm)... Wiarę w zobaczenie semi-pro cyfrowej puszki Pentaxa z "normalną" ergonomią nie dla idiotów straciem już dawno - po niezłej istD, resztę zabawek należy pominąć milczeniem. Już miałem zamawiać rzeczonego Nikona i podkusiło mnie cholera zajrzeć na to forum! I co ja tu czytam - K10D na jesieni! Nawet nazwa mi się jakoś tak od razu spodobała! Dla mnie najważniejsza jest logiczna i szybka intuicyjna obsługa korpusu - dopóki nie miałem Z-1p nie wiedziałem co to ergonomia, wszystko dokładnie tam, gdzie ma być! Podobnie jest z Nikonem d200 - chwytam i robię zdjęcia! Nie rozprasza mnie przeszukiwanie menu, grzebanie w funkcjach użytkownika, dziwne sterowanie migawką czy przesłoną. Na dodatek Nikon super współpracuje z dedykowanymi akcesoriami - typu SB800, ma wygodny uchwyt pionowy. Zatem pytanie do cyfrowych wyjadaczy, śledzących pilnie doniesienia o nowym Pentaxie, a jednocześnie znających system Nikona oraz puszkę d200 - CZY FAKTYCZNIE WARTO CZEKAĆ??? Czy ergonomicznie będzie to filozofia Z-1p, istd, rzeczonego Nikona czy znów jakieś dziwactwo... Wrzuccie parę sensownych zdań co tam sobie na w/w myślicie...
pozdrawiam!!!
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
SzM, - mam 1 pytanie:
CZYM SIE ZAJMUJESZ ?
1 - jezeli fotografujesz "artystycznie" ;-) / amatorsko to czekaj - mozesz poczekac
2 - jezeli zarabiasz na fotografii i jest to twoje zrodlo utrzymania kupuj d200 (choc ja wybralbym jednak puszke canona 20D + jasne szkla i potem 5D)
 
SzM  Dołączył: 02.08.2006
Cytuj
To jeszcze raz ja, w nagrodę za karę można sobie pooglądać moje fotki:
http://www.icpnet.pl/~maternik/salzburg.html
(Pentax Z-1p, Tokina ATX proII 28-70/2,6-2,8, Vivitar Series I 70-210/2,8-4, Cosina 19-35/3,5-4,5, Sensia 100 przeterminowana :) - to widać = taki magentowy zafarb, skan Minota DSII, Canon 9950)
oraz
http://www.maternikowie.prv.pl/miedzyzdroje.html
(MZ-6, Pentax 28-105/4-5,6, Vivitar Series I 70-210/2,8-4, Agfa Ultra 100, skan Canon 9950)
Proszę o niekomentowanie :-) Wiem, że nic nie warte :-P

[ Dodano: 2006-08-02, 20:15 ]
Ja amator jestem, choć zdarza mi się czasem na ślubie tu i ówdzie zarobić lub ładny obrazek komuś upchnąć za parę groszy. Gdybym zarabiał na fotografii to już dawno cyfra byłaby moja! I pewnie Canon, tyle, że co najmniej 5D!!! Linki do próbek masz wyżej...
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
no to jezeli nie zarabiasz - czekaj - sprzedaz szkiel to mordega....a kupno nowych - dramat finansowy
Ja czekam na K10D
 

Spinner  Dołączył: 22.03.2006
Cytuj
Przerzucilem kilka Nikonow - F100 jest swietny np... ale niestety - SZKLA... Nie przepadam za zoomami jakos ostatnio... A dobre zoomy do Nikona, ktore by mi odpowiadaly to wydatek 4000-7000zl... A piekne SMC w szufladzie... Wiec odpuscilem - tym bardziej, ze kompletnie nie podeszly mi manualne korpusy Nikona... :-/

D200 jest cool, podobnie jak inne mniej lub bardziej profesjonalne produkty Nikona... Ale majac kupe szkiel Pentaksa - napewno bym poczekal... To juz niedlugo... A podpinajac swoje K135/2,5 "bede mial" stabilizowane 200/2,5... Ile takie cosik w Nikonie kosztuje :?: :-P Nie wspomne o innych szklach - chocby 35/2 czy 50/1,4 - ze stabilizacja pozwola na baaardzo wiele...

Zreszta jak sam wiesz - puszka to nie wszystko...

Pzdr
Spinner

P.S. No i jest jeszcze cos bardzo durnego - sentyment... Bedzie Cie meczylo jak zrezygnujesz z Pentaksa... Hmmm... a moze tylko ja taki glupi jestem :?: :-P
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
Spinner napisał/a:
P.S. No i jest jeszcze cos bardzo durnego - sentyment... Bedzie Cie meczylo jak zrezygnujesz z Pentaksa... Hmmm... a moze tylko ja taki glupi jestem
- nie tylko ty :mrgreen: :evil:
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
SzM - vitaj, wreszcie tu zajrzałeś :-)
Dwie walizki powiadasz... Czekaj. Tym bardziej, że nie masz drewnianych szkieł - jak pisał Fafniak, tylko wtopisz kasę.
O K10D pewnie już poczytałeś:
http://manufactura.home.p...topic.php?t=638
więc spokojnie powinieneś uzbroić się po zęby w cierpliwość.
D200 piękny jest niewątpliwie, choć gdybym miał wybierać, to jednak bardziej pociągałby mnie chyba Minoltowska Lady D7D. Ale to już gdybania takie...
Galerie Twoje odwiedziłem. Z tego, co widziałem, to stracisz głowę dla SR ;-)
 
SzM  Dołączył: 02.08.2006
Cytuj
Na zmianie systemu zawsze się traci kasę i jestem na to przygotowany i z całkowicie z tym pogodzony. Tym bardziej, że mając już trochę fotograficznego żywota za sobą wiem czego mi trzeba - z tych dwóch walizek spoko mogę zrezygnować bez większej szkody dla mojej "twórczej swobody" dla 2-3 przyzwoitych zoomów, 1 lampy, pionowego battery packa i kilku drobiazgów (wężyki sustowe/piloty, takie tam) za nieprzyzwoite pieniądze. Bardzo fajny jest ten nikkorowy tele z VR w cenie coś ok. 6tys. chyba. Nie namierzyłem porzadnego nikkorowego uniwersalnego zooma (jest świetny 18-55, a ja bym chciał coś 18-70, może więc tokina, tamron?). No i coś szerszego by się przydało, nawet jakaś stałka - tu chyba sigma byłaby OK. Moje macro tamrona ma mocowanie uniwersalne - wystarczy mu bagnecik na nikonowski wymienić, stałek używam rzadko: tylko do bardzo martwej natury, portrecików w domowym studio lub bardzo zaplanowanej wyprawy "na krajobrazy", więc mogę żyć póki co bez nich. Podsumowując na szybko, zakładając poszukiwania także na ebayach to pewnie zamknęłoby się poniżej 20tys. co jak na inwestycję na dooobrych kilka lat w top optykę jest OK. A miałbym faktycznie to co mi absolutnie idealnie odpowiada. Analogi + szkła pod młotek - wiem, że jak ma się sprzedać jeszcze za mojego żywota to musi być bardzo tanio, ale mimo wszystko trochę grosza się zwróci, bo sprzęt zadbany i chyba niezły... Podsumowując na w/w scenariusz jestem przygotowany i na wydanie kasy też!!! Pytanie jest takie jak się ma ten K10D do d200? I nie chodzi mi tu o suche liczby, bo praktycznie nie ma znaczenia, czy korpus robi 4,5kl./s. czy 6,1kl./s. lub ma migawkę 1/4000 czy 1/8000. Chodzi bardziej o filozofię jego obsługi. Czy będzie to kontynuacja najlepszych wzorców Pentaxa, jakby sugerowała miła uchu pentaksiarza literka "K" w nazwie? Mnie tylko wtedy warto czekać! Są jakieś konkretniejsze przecieki???

W/w galerie są pamiątkarsko-wycieczkowymi i kierowane do bardzo emocjonalnie nastawionej grupy widzów - jedynie pojedyncze zdjęcia nadają się do czegoś i nie wstyd mi przed obcymi :-P . Ale tylko to mam teraz w sieci... Sorry! :-(
 

Fafniak  Dołączył: 19.04.2006
Cytuj
20 tys.......
nowy 16-50 2.8
nowy 50-200 2.8
(albo jakies podobne ogniskowe)
6 tys. K10D (cena ? chyba taka?)
FGZ 540
i zostanie jeszcze na jakis 77 mm :D

a ty chcesz zmianiac system?
aaa no i 12-24 f4 :evil:
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
Cytat
6 tys. K10D (cena ? chyba taka?)

Jak pisał Sylwiusz - cena ma nas miło zaskoczyć, więc prawdopodobnie będzie niższa od D200 (!). Tym bardziej, że Alfa i zapowiadany D80 mając podobną matrcę kosztują już dużo mniej, a konkurencyjnym być trzeba...
SzM nt. obsługi możesz wyrobić sobie zdanie oglądając zdjęcia tej puszki:
http://www.dpreview.com/articles/pma2006/Pentax/
Przycisk Fn w sumie spełnia rolę prawego kółka nastawczego w Z-1p.
Z drugiej strony możesz wysupłać jeszcze 10k PLN i zainwestować w 645D ;-)
 

Lipa Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
Hej! Rób co chcesz przecież to tylko aparat. Niektórzy maja podobne dylematy w przypadku... ot choćby wyboru żony, to dopiero jest mordęga brać czy czekać? Może jakaś z lepszą ergonomia sie pojawi!

[ Dodano: 2006-08-03, 08:24 ]
Ty męska szowinistyczno świnio Tfuuuu
 

Slava  Dołączył: 25.04.2006
Cytuj
Witaj!
Puszka jeszcze nie wyszła, więc nikt ci zbyt wielu konkretów nie powie, ale ze zdjęc wynika, że sterowanie będzie mieszanką tego z Z1 i ista D -patrząc na dopracowaną ergonomię dotychczasowych produktów Pentaxa pewnie się to będzie sprawdzać. Jeśli lubisz styl Pentka to czekaj. Sądzę, że zgodnie z filozofia firmy będzie to sprzęt dużo lżejszy od d200 (coś jak LX naprzeciw F3 :lol: ) i jest to zaleta dla mnie istotna. Ambicje w syfrze mają chłopaki z Asachi spore jak wynika z wymiany lini szkieł, wypuszczenia MF czy z rezerwacji nazwy na jakis wypasiony model ultra profi K1D :mrgreen: A za 20k zł możesz trochę poszaleć ze szkłami K jak ci już Fafniak napisał.
 
Alek  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
Slava napisał/a:
Witaj!
Puszka jeszcze nie wyszła, więc nikt ci zbyt wielu konkretów nie powie, ale ze zdjęc wynika, że sterowanie będzie mieszanką tego z Z1 i ista D -patrząc na dopracowaną ergonomię dotychczasowych produktów Pentaxa pewnie się to będzie sprawdzać. Jeśli lubisz styl Pentka to czekaj. Sądzę, że zgodnie z filozofia firmy będzie to sprzęt dużo lżejszy od d200 (coś jak LX naprzeciw F3 :lol: ) i jest to zaleta dla mnie istotna. Ambicje w syfrze mają chłopaki z Asachi spore jak wynika z wymiany lini szkieł, wypuszczenia MF czy z rezerwacji nazwy na jakis wypasiony model ultra profi K1D :mrgreen: A za 20k zł możesz trochę poszaleć ze szkłami K jak ci już Fafniak napisał.


Ja czytalem ze beda 2 aparatu K10 i K1D z 10mln matrycami wiec tez warto poczekac i zobaczyc czy to prawda.wiesci od Pentax Sweden
co wiecej SR dziala b dobrze i kupijesz jakies Limited i robisz z reki takie zdjecia dla niskich ASA jak nigdy z Nikona....:) Jak pisal SPinner, taka 135mm/2.5 jest b jasna , ostra pieknie wykonana i w czasach jej produkcji pobila cala japonska komkurencje swietle 2,8....w Color Foto ale testy na bok sam nia robie i super szkielko o niesamowitej jakosci wykonanai wiec majac na uwadze SR w zasadze poza ASA 400 nie bede musial wychodzic a z Nikonem w tym czasie dla ASA 3200 raczej nie podskoczysz....:) cena dzis okolo 400zl do 500zl a Nikon 135mm/2.0 okolo 4000zl albo wiecej..moize i ciut lepszy, tego nie wiem ale roznica jest nie? ja kupilem swojego na wyprzedazy w Wiedniu za ...ehhh nie bede pisal bo Was pokreci ...:), w stanie fabrycznym doslownie, oczywiscie pisze o slynnej SMC a nie Takumarze....
PS 40$...:)
PS a jaka jest tez 105/2.8 SMC....
 
alxand  Dołączył: 26.05.2006
Cytuj
wyciąg z forum pentax na www.photo.net

'''''Adam Maas , jul 16, 2006; 10:06 p.m.
From the PDML thread on the K10D, some new info has come to light via leaks.
Confirmed: K10D will have a vertical grip like the D.

Unconfirmed, but plausible, from a Japanese forum post quoted in the thread.

10MP, 3fps. 10RAW/unlimited JPEG buffer. DNG RAW's as either an option or default. 120,000Yen price (Approximately $1000USD)

Combine that with what's already publicly known, this looks like a real winner.


The following keywords and/or sponsored links have been extracted automatically from the posts in this thread: 120, Pentax, camera, photography
Answers
John Gifford , jul 17, 2006; 08:43 a.m.
If it features weather sealing I'll give it a careful look.

--------------------------------------------------------------------------------

Adam Maas , jul 18, 2006; 03:48 p.m.
John: Pentax doesn't advertise weather sealing, but the *istD certainly did fine under light to moderate rain.
I had it up in a helicopter in a rain shower, shooting with the doors off. I got soaked but the D didn't even hiccup."""""


pozdrawiam
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
O kufa... 1000baksów...
Spadam zbierać butelki i makulaturę - nara.
 
alxand  Dołączył: 26.05.2006
Cytuj
na forum:
http://www.photo.net/bboa..._id=00HRNZ&tag=
pierwsze wrażenia użytkownika k100d.

sorry ale nie chce mi się tłumaczyć
pozdrawiam
alx
 

Slava  Dołączył: 25.04.2006
Cytuj
alxand napisał/a:
120,000Yen price (Approximately $1000USD)

:shock: :shock: :shock:
 
Alek  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
alxand napisał/a:
wyciąg z forum pentax na www.photo.net

'''''Adam Maas , jul 16, 2006; 10:06 p.m.
From the PDML thread on the K10D, some new info has come to light via leaks.
Confirmed: K10D will have a vertical grip like the D.

Unconfirmed, but plausible, from a Japanese forum post quoted in the thread.

10MP, 3fps. 10RAW/unlimited JPEG buffer. DNG RAW's as either an option or default. 120,000Yen price (Approximately $1000USD)

Combine that with what's already publicly known, this looks like a real winner.


The following keywords and/or sponsored links have been extracted automatically from the posts in this thread: 120, Pentax, camera, photography
Answers
John Gifford , jul 17, 2006; 08:43 a.m.
If it features weather sealing I'll give it a careful look.

--------------------------------------------------------------------------------

Adam Maas , jul 18, 2006; 03:48 p.m.
John: Pentax doesn't advertise weather sealing, but the *istD certainly did fine under light to moderate rain.
I had it up in a helicopter in a rain shower, shooting with the doors off. I got soaked but the D didn't even hiccup."""""


pozdrawiam


tak zapowiada sie na okolo 1000$ pytanie jaka polityka w Polsce bedzie....
 

Michu  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
Cytat
pierwsze wrażenia użytkownika k100d.

A tak w trzech prostych, żołnierskich słowach gdyby to można było streścić dla takich jak ja osób upośledzonych lingwistycznie?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
alxand napisał/a:
na forum:
http://www.photo.net/bboa..._id=00HRNZ&tag=
pierwsze wrażenia użytkownika k100d.


Na forum dpreview już sporo osób go ma - całkiem szczegółowe wrażenia są tu:
http://forums.dpreview.co...essage=19441951

[ Dodano: 2006-08-03, 09:34 ]
Michu napisał/a:
Cytat
pierwsze wrażenia użytkownika k100d.

A tak w trzech prostych, żołnierskich słowach gdyby to można było streścić dla takich jak ja osób upośledzonych lingwistycznie?


1 - Bardzo
2 - Fajny
3 - Aparat

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach