Chciałbym się przywitać ze wszystkimi, ponieważ to mój pierwszy post tutaj!
Mam nadzieję, że ktoś spotkał się z pewnym problemem, który tu opiszę, ponieważ nie jest on z tych popularnych.
Mam lustrzankę Pentax ME Super kupioną na Allegro w 2008 roku (używaną). Do niej dokupiony obiektyw na bagnet K. Wszytko chodziło płynnie. Jakiś czas później sprzedałem ten obiektyw i aparat leżał nie używany aż do tego roku. Mam kilka obiektywów na gwint m42. Kupiłem przejściówkę z ostrzeniem na nieskończoność i z nią robię zdjęcia, wszystko chodzi bez zarzutu. Niedawno zakupiłem ten obiektyw:
http://translate.google.c...-lens/ct200.htm plus przejściówka i zaczęły się problemy. Dodam przejściówka oryginalna z napisem made in japan, Pentax K i Tamron. Przejściówka współpracuje z obiektywem bez zarzutu. Wszytkie bolce działają. Poniżej zdjęcie przejściówki z aukcji, na której ją kupiłem:
Po podpięciu samej przejściówki bez obiektywu do korpusu zaczynają się problemy z bolcem zaznaczonym na poniższym rysunku jako stop-down indicator.
Pierścień informujący światłomierz o ustawionej wartości przysłony w korpusie stawia bardzo duży opór, uniemożliwiający jej samoczynny powrót w położenie neutralne. Pierścień w adapterze działa bez wyraźnych oporów. Przez to niemożliwa jest praca obiektywu w trybie auto przysłony. Bolec popychający przysłonę działa bez problemów i zamyka przysłonę przy robieniu zdjęcia. Aparat ma sprawny światłomierz. Przy wykręconym obiektywie i przejściówce światłomierz reaguje na obrót pierścieniem w korpusie. Nie jest to problem elektroniczny tylko mechaniczny. Co ciekawe przy lekkim odkręceniu przejściówki Tamrona o 5-10 stopni pierścień w korpusie przestaje stawiać opór i powraca samoczynnie do położenia ustalonego przez bolec przejściówki. Problem pojawia się tylko przy pełnym dokręceniu przejściówki, tak jakby ona blokowała ten pierścień w korpusie. Pytanie czy to jest wina korpusu czy przejściówki. Mam możliwość zwrotu przejściówki lub wymiany na inny egzemplarz, chociaż wolałbym sobie poradzić z tym we własnym zakresie. Z przejściówki nie wystają żadne śrubki, które można by dokręcić. Od strony bagnetu jest to jednolity metal. Proszę o porady i odpowiedź na pytanie czym takie zachowanie przejściówki z korpusem może być spowodowane. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.