wojtekk napisał/a:1. Albo zrozumie, dlaczego fotografuje i będzie używać świadomie fotografii jako narzędzia komunikacji
2. Albo nie zastanawiając się, dołączy do grona 9423402402472 pstrykaczy - i to też jest ok, jeśli jej sprawi przyjemność :)
wojtekk napisał/a:To, jak 'ludzie' oglądają fotografię nie ma znaczenia, znaczenie ma, jak - i czy w ogóle - ją rozumieją.
"Living is easy with eyes closed"
sołtys napisał/a:wojtekk, chyba nie rozumiesz co chcę napisać :D
CytatWiem, jadę po bandzie specjalnie i na przekór. Po prostu staram się zrozumieć dlaczego jedni uważają te zdjęcia za genialne (teraz mówię całościowo, a nie tymi pojedynczymi strzałami), a inni wprost przeciwnie. O to mi chodzi.
pozdrawiam,
dzerrry
"Living is easy with eyes closed"
sołtys napisał/a:wojtekk, kumam. Właśnie te wykłady z historii fotografii, które mam teraz na studiach też trochę klapek w mózgu otwierają.
dzerry napisał/a:I błagam Cię, nie porównuj go więcej do jakichś fotopstryków z internetu.
"Living is easy with eyes closed"
Jednym z czynników determinujących ten tok rozumowania jest nadmierne przywiązywanie wagi do estetycznego efektu wow. Oczekiwanie, że dobre zdjęcie to nawet barbarzyńca pozna oglądając je w rozmiarze 700px, uklęknie i zapłacze.sołtys napisał/a:próbuję iść tokiem rozumowania pewnej grupy, która się tu wypowiadała
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
sołtys napisał/a:
Wiem, jadę po bandzie specjalnie i na przekór. Po prostu staram się zrozumieć dlaczego jedni uważają te zdjęcia za genialne (teraz mówię całościowo, a nie tymi pojedynczymi strzałami), a inni wprost przeciwnie.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Cytat![]()
"Przykro mi, że jest więcej ludzi, niż mogę sobie wyobrazić, którzy potrafią zrozumieć tylko prostokątne zdjęcie z jednym przedmiotem umieszczonym dokładnie pośrodku - przedmiotem, który potrafią zidentyfikować. Wszystko, co jest wokół tego przedmiotu, jest im obojętne, chyba że zakłóca percepcję centralnego obiektu. Nawet lekcje Winogranda i Friedlandera niczego ich nie nauczyły. (...) chcą tego, co oczywiste (...). A ja znajduję się w stanie wojny z tym, co oczywiste". William Eggleston
CytatShore używa koloru nie dlatego, żeby być pierwszym. Rolleia 35 zamienił na kamerę 8x10, nie dlatego, że brakowało mu pikseli i fokusa. On zrobił to po to, aby uwolnić się od fotografii. Usiądź sobie kiedyś wygodnie, w dobrym świetle z "Uncommon Places" na kolanach i zrozumiesz o czym mówię. I błagam Cię, nie porównuj go więcej do jakichś fotopstryków z internetu.
Cytat![]()
http://arcifotografiabase...n-places_01.pdf
http://vimeo.com/35837480
http://vimeo.com/37297641
Stephen Shore Uncommon Places
http://vimeo.com/32562146
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
CytatShore używa koloru nie dlatego, żeby być pierwszym. Rolleia 35 zamienił na kamerę 8x10, nie dlatego, że brakowało mu pikseli i fokusa. On zrobił to po to, aby uwolnić się od fotografii. Usiądź sobie kiedyś wygodnie, w dobrym świetle z "Uncommon Places" na kolanach i zrozumiesz o czym mówię. I błagam Cię, nie porównuj go więcej do jakichś fotopstryków z internetu.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
CytatWarto obejrzeć tego pdf'a, później wywalić go, wejść na Amazon i wydać tych parę funciakó na album, akurat na całe szczęści Uncommon jest w bardzo przystępnej cenie.
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
M.W, kupuj szybko, bo on juz jest nieprzyzwoicie dlugo dostepny. 25 funtow za tak wydany album. a wlasciwie Album, to naprawde nic. Do tego kosztuje akurat tyle, zeby go za darmo przeslacM.W napisał/a:Uncommon jest na liście moich zakupów.
pozdrawiam,
dzerrry
Cytat![]()
Hilla Becher, Stephen Shore
Co ma Shore do Becherów i odwrotnie.
Stephen Shore i państwo Becherowie odmienili oblicze fotografii współczesnej. Nie ma wątpliwości. Zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Niemczech, a stamtąd we wszystkich kierunkach, wszędzie tam, gdzie uznaje się dobrą fotografię.
Na Quadrenniale Dusseldorf 2010 w NRW Forum przygotowano wystawę, która bada związki i ewentualne wpływy pomiędzy Nową Dusseldorfską fotografią a pracami Shore’a.
W Nowym Jorku w 1973 roku, wówczas 26letni Stephen Shore poznał Hillę Becher. Na ważnej zbiorowej wystawie „New Topographics” zorganizowanej w 1975 roku trójka – już wówczas – przyjaciół pokazała, jako jedyni z zaproszonych artystów do pokazu, kolorowe prace. Wystawa w NRWForum próbuje prześledzić dwa równoległe wątki: znajomości i wymiany myśli oraz inspiracji kolorem czyli co ma wspólnego Shore jako przedstawiciel ruchu Nowej Kolorowej Fotografii w Stanach z Becherami, a następnie czy ich pierwsi uczniowie inspirowali się kolorowymi zdjęciami zza Oceanu.
Becherowie prowadzili kurs fotografii na Akademii Sztuk Pięknych od 1976 roku. Dzięki (m.in.) pomocy Bernd’a prace Shore’a pokazano na pierwszej solowej wystawie w Dusselfdorfskim Kunsthalle w 1977 roku. Pochodzące z prywatnej kolekcji Becherów zdjęcia z serii Uncommon Places były następnie prezentowane podczas Documenta 6 (też w 1977roku) oraz na targach Photokina w 1978 i 1980 latach. Wydaje się zatem oczywiste, że studenci Becherów inspirowali się amerykańskim koloryzmem. Na tym wątku skupia się część wystawy. Organizatorzy podkreślają, że już we wczesnych pracach (początek 1970tych)Candidy Höfer, Thomasa Ruff’a, Volkera Döhne, Tata Ronkholz’a, Thomasa Struth’a i Axela Hütte można zauważyć próby przesunięcia granicy doboru tematów, estetyki obrazu oraz konceptu wedle zasad Becherów i poszerzenia tych parametrów o kolor, Nowy Kolor. Wpływy Shore’a trwały do początku lat 1990tych.
![]()
Candida Höfer, Z serii Türken in Deutschland, 1979 VG Bild-Kunst, Bonn
![]()
Laurenz Berges , Bez Tytułu, 1989/1990, Z serii Cloppenburg VG Bild-Kunst, Bonn
![]()
Kris Scholz , Tankstelle, Düsseldorf, 1984 VG Bild-Kunst, Bonn
http://miejscefotografii....-odwrotnie.html
Cytat![]()
Galeria Kamela Mennoura pokazuje prace Stephena Shore'a. Przyznam się, że o tym fotografie nigdy nie słyszałem. Podobno jako pierwszy z żyjących fotografów miał on wystawę w Metropolitan Museum of Modern Art w Nowym Jorku (w 1971) i podobno jest uważany za mistrza fotografii kolorowej równego Williamowi Egglestonowi i Joelowi Meyerowitzowi. Na tej wystawie pokazanych jest 50 niepublikowanych dotąd zdjęć z seriie "Uncommon places", zrealizowanej w latach 1973-1978. Fotografie doskonałe technicznie, dosyć anonimowych "dekoracji" amerykańskiego "way of life". Podobno Stephen Shore otrzymał swój pierwszy aparat "kliszak" w wieku 6 lat. Aparat formatu 24x36 zaczął używać dopiero w wieku lat 9. Ale jego zdjęcia, oglądane dziś, nie wniosły mi nic nowego do tego co wiem już na temat fotografii amerykańskiej.
fototapeta 2002
![]()
1) Uncommon Places 50 Unpublished Photographs 1973-1978; 2) Victoria Avenue and Albert Street, Regina, Saskechewan
Dzień dobry
Z serwisem Fototapeta mam do czynienia regularnie od jego początków. Zawsze dobre wrażenie robił dobór tematyki, szybka reakcja na nowe wydarzenia. Z dużą przykrością obserwuję od pewnego czasu nagromadzenie dowodów na to, że dobra produkcja nie oznacza jeszcze sukcesu merytorycznego. Szczególne zaskoczenie wywołują sytuacje, kiedy autorzy o podziwu godnej kompetencji w większości poruszanych kwestii, w niektórych artykułach pozwalają sobie na żenujące deklaracje niewiedzy. Zażenowanie moje osiągnęło szczyt w dniu wczorajszym, kiedy w korespondencji Mariusza Hermanowicza z Paryża natknąłem się na akapit o wizycie na wystawie Stephena Shore’a. Z podziwu godną szczerością pan Hermanowicz nie tylko przyznaje się, że „o tym fotografie nigdy nie słyszał”, ale też lakonicznie stwierdza, że „jego zdjęcia, ogladane dziś, nie wniosły nic nowego do tego, co wiem już na temat fotografii amerykańskiej”. Amen.
List do redakcji
![]()
[Beverly Blvd and La Brea Ave, Los Angeles California, June 22, 1975 from Uncommon Places 50 Unpublished Photographs 1973-1978]
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
CytatCo nazywasz twardym dokumentem?
Rezygnację ze wszystkich ozdobników. Na obronie mój promotor powiedział, że napisałem świetną pracę teoretyczną, ale żałuje, że zrobiłem takie zdjęcia, ponieważ dokument umarł i jest dla idiotów. Powiedział to w 2003 roku, a potem polscy dokumentaliści wzięli całą dekadę dla siebie. Mieliśmy wykładowców, którzy żyli latami 70. i 80. Wpajali nam ostry postkonceptualizm. Realizowałem te wszystkie ćwiczenia – nierealne odrealnienie, dekonstrukcja denonsensu i tak dalej. Po skończeniu szkoły odkryłem, że nic nie wiem.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Cytat![]()
Stephen Shore - Michael and Sandy Marsh, Amarillo, Texas, September 27, 1974
Oglądanie albumu Shora to jak łykanie pigułek na uspokojenie. Każda kartka wydaje się być kolejną dawką uśmierzacza bólu bycia tu i teraz. Płynie się. Płynie się po kolejnych fotografiach i popada się w stan daleko idącego wyciszenia. Oczywiście, że ma znaczenie to kiedy były robione zdjęcia, których większość powstała we wczesnych latach 70 i obrazy dzięki temu są atrakcyjne dla nas. Niemniej, proponuje aby każdy wyszedł na ulice swojego miasta lub innego miasta i popróbował zrobić choć jedno zdjęcie w klimacie Shora…! Niesamowita prostota, przy jednoczesnym złapaniu w kadr czegoś, co jest głębsze od setek komentarzy i wyjaśnień. Shore gada z nami kadrami i naprawdę nie musimy znać angielskiego, nie musimy nawet mieć tego samego kodu komunikacji, te obrazy bronią się zawartością, której na pierwszy rzut oka niby nie ma.
http://www.iczek.pl/2011/02/21/progres/
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl