grohu  Dołączył: 25 Wrz 2006
  POMOCY Z SERWISEM NOTEBOOKÓW
Sprawa wygląda tak, laptop działa trochę pochodzi, nagrzeje się (tzn. nie mowie o przgrzaniu, normalna praca) i czasami zdarza mu się zawiesić obraz w przeróżny sposób, tzn zawsze zawiesza się obraz, albo na biało sięrobi, albo zamraża się to co było ostatnie w oknie(i zaraz się zaziarnia obraz w tym czasie), dziewczyna wyczaiła że czasami jak sie go przyciśnie w narożach od przodu to obraz pojawia sie na nowo i wszystko śmiga, jednak nie zawsze to działa. ponieważ komputer jest na gwarancji zaniosłem go do serwisu, po pierwszym tygodniu nie wykryto awari, tzn. nie zawiesił im się ani razu, oddali. Wszystko było ok przez dwa tyg, poźniej znowu sie zaczęło od nowa, zaniosłem po raz drugi, po 10 dniach odebrałem, pan powiedział po usilnym zapytaniu co zostało naprawione" płyta główna", przyszedłem do domu załaczyłem kompa około 17 o 20 się zawiesił ponownie, CO MNIE JESZCZE BARDZIEJ WKURZYŁO ZAUWAŻYŁEM PĘKNIĘCIE OBUDOWY NA KRAWEDZI PRZY TRACKPONINCIe( czyjak to się pisze, nieważne). Wkurzyłem się nie miłosiernie, później wpadli mi na chate przyśli teściowie(było ok, ze mną of course). Jutro zaczynam nową obiecującą prace i nie mam czasu latać do serwisu.

Co mam zrobić:
a) zadzwonić i opier..........
b) mowić o pęknieciu, czy lepiej nie bo w sumie nie zauważyłem tego przy odbiorze, i mogą mi wmówić, że stało sie to u mnie
c( inna oppowiedz???????????????????
RATUNKU

[ Dodano: 2007-08-01, 21:53 ]
co do pękniecia, to nie ma wgniecenia od zewnątrz, podejrzewam że jak go skręcali to cośźle założyli i pękło od środka.
odp
D) idź z adwokatem........
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Nie miałem jeszcze (odpukać) podobnych problemów ale myślę, że w Twojej sytuacji (sprawa z pęknięciem i czy o tym mówić czy nie) zadzwoniłbym na 0 800 800 008 - infolinia konsumencka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - na pewno mają w podobnych przypadkach spore doświadczenie i są dobrze zorientowani prawnie.
 

zaroowka  Dołączył: 06 Mar 2007
Hmmm... Przerąbane - a co to za laptop, że się tak zapytam?
Może będę mógł w jakiś sposób pomóc, bo w sumie branża moja - też w serwisie siedzę.
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
grohu, objawy które opisujesz, najczęściej pojawiają się przy przegrzaniu się GPU (odpowiada za generowanie obrazu), zwykle pojawiają się wtedy jeszcze na matrycy kolorowe paski, kwadraty. Jednak piszesz że po naciśnięciu obudowy jest ok, a to wyklucza przegrzewanie. Jeśli poprawa występuje natychmiast po naciśnieciu, to pewnie jest to jakiś niekontakt, jeśli musisz chwilę obudowę potrzymać ściśniętą, to być może poluzował się radiator na układzie.
 

grohu  Dołączył: 25 Wrz 2006
zaroowka, IBM T41

[ Dodano: 2007-08-02, 18:27 ]
dziś zwolniłem się z pracy, przyjechałem do domu, dziewczyna mowiła że komp sioezawieszał nagminnie, obraz pojawiał sie i znikał, zainstalowałem benchmarka i komp zawiesił sie na amen( tzn, przyciskanie nic nie dawało), tak zawieszonego kompa zaniosłem do serwisu( 5 min ode mnie), i mówie" chyba się państwu nie udało naprawić, obracam kompa zawieszonego, a on nie umie go uruchomić ponownie( hahahaha), na karcie serwisowej, napisał karta graficzna, na tekst że połamali mi obudowe, nic nie powiedzieli, na szczeście na karcie nic nie napisali, że obudowa była uszkodzona, pan powiedział, ze raczej wymienią płytę( choć nie che mi się wierzyć).

mam pytanko, czy po naprawie, gwarancja na tę usterkę powinna znowu nabrać czasu takiego jak przy kupnie laptopa, czyli 12 miesięcy??
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
grohu, możliwe że wymienią płytę, bo GPU w notebookach jest wlutowany na stałe (zwykle jest częścią jednego z układów) i jego wylutowanie można nazwać co najmniej kłopotliwym :)
Gwarancja zostanie przedłużona o czas pobytu w serwisie (nie wliczają czasu przesyłki, tylko i wyłącznie czas od przyjęcia do wydania z serwisu który naprawia sprzęt).
 

zaroowka  Dołączył: 06 Mar 2007
Hmmm... T41... Powiedziałbym, że gdzieś coś się niekontakci pod GPU albo chipsetem głównym płyty, ew. może leżeć linia zasilająca na grafice.
grohu - bierz serwis za mordę i niech robią, powinni wymienić płytę główną, od IBM dostaną i tak nówkę na gwarancji.

screwdriver - wylutowanie GPU to kwestia jakichś 15-20 minut ;) Wlutowanie nowego układu to ok. 30 minut. Problem w tym że rzadko sama wymiana GPU pomaga.
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
zaroowka, zależy od płyty głównej, ale czasem faktycznie jest tak jak mówisz. Ostatnio jednak wszystko jest na BGA i jeśli jeszcze jest zintegrowane z mostkiem północnym to... nie bardzo się daje wymienić :)
 

zaroowka  Dołączył: 06 Mar 2007
A tam... Jak się nie daje, jak się daje? ;-)

Codziennie wymieniamy chipy różnego rodzaju na BGA, jedyne czego (jeszcze) nie robimy to chipy pamięci i układy na płytkach od komórek - jak na razie nie mamy sprzętu do lutowania BGA o tak małych rozmiarach.
Wszelkie inne bezproblemowo. :mrgreen:
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
zaroowka, to rewelka :) Widać w serwisach które znam leniwce są ;) Za każdym razem gdy szło coś podobnego, wracało z nową płytą :) i mówili że lutować się nie_da/nie_warto :)
 

zaroowka  Dołączył: 06 Mar 2007
Heh... Widzisz - jeśli płyta na gwarancji jest, to rzeczywiście wymiana chipa mija się z celem. Za taką płytę, która padła w okresie gwarancyjnym odpowiada producent - daje do serwisu nową płytę, zabiera uszkodzoną do naprawy i wszystko jest ok. Gorzej, jeśli lapek jest po gwarancji - bardziej się opłaca wymienić uwalonego chipa za jakieś 800 zeta niż pakować 2500 w nową płytę...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach