tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
[K-5IIs] Reklamacja - niezgodność towaru z umową
Witam,

Opisze może pokrótce moją historię z Pentaxem K-5IIs. Od nowości z aparatem występowały 2 problemy:

1) Plamki punktów AF są przesunięte w prawą stronę w stosunku do linii pomocniczych na matówce (standardowa MF-60). Wygląda to mniej więcej tak, jak w tym wątku:

http://www.pentaxforums.c...y-one-else.html

2) Plamy na matrycy widoczne już po zrobieniu pierwszego zdjęcia.

Postanowiłem więc oddać towar do sprzedawcy (sieć Euro AGD) i zgłosić reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.

Dzisiaj dostałem ze sklepu (a raczej z Apollo) odpowiedź o następującej treści:

"Przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru ujawniła, że zgłoszona wadliwość towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od sprzedawcy oraz niezwiązanych z towarem - uszkodzenie mechaniczne. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona."

Na koniec dodam dwie rzeczy:
- aparat nigdy mi nie upadł, na protokole było wpisane, iż sprzęt nie nosi żadnych śladów użytkowania - tak rzeczywiście było
- towar odebrałem w sklepie osobiście - nieostrożnego kuriera nie było

Chciałbym prosić o poradę forumowiczów co zrobić w takiej sytuacji? odebrać aparat i wysłać na normalną naprawę gwarancyjną? udać się do Rzecznika Praw Konsumentów? czy może jeszcze coś innego? Wszystkie porady bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek mile widziane.
 

arQ  Dołączył: 10 Mar 2011
Podbijają od razu kartę gwarancyjną, czy masz na to ileś dni ? Bo to, że Tobie nie upadł/cokolwiekstałosie to nie znaczy, że w markiecie ktoś go nie"szturchnął"...
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Kartę gwarancyjną mam czystą (nic nie jest tam wbite). Dostałem jedynie rachunek, który jest podstawą gwarancyjną.
 

yazon  Dołączył: 27 Lut 2013
Re: [K-5IIs] Reklamacja - niezgodność towaru z umową
tomarkus napisał/a:
udać się do Rzecznika Praw Konsumentów?


Na początek najlepsze rozwiązanie, sam kiedys miałem podobne przeboje z gwarancją w innym sklepie tego typu - Saturn. Oni bazują na tym, że zwykły zjadacz chleba nie ma pojęcia o prawie konsumenckim i to wykorzystują przeciwko nam, bezpośrednio z nimi nic juz nie załatwisz składając odwołanie itp.
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Dzięki za poradę - właśnie również ku tej opcji się skłaniam.
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
To są właśnie gierki tych molochów typu Euto rtv, saturn, itp - byle odbić piłeczkę. Jak już rozpoczną procedurę naprawy gwarancyjnej nie będzie łatwo wymienić na nowy, może po tych regulaminowych trzech awariach tego samego zespołu.
Bez wizyty u Rzecznika P.K. bym dalej w to nie szedł.
 

arQ  Dołączył: 10 Mar 2011
tomarkus napisał/a:
Kartę gwarancyjną mam czystą (nic nie jest tam wbite). Dostałem jedynie rachunek, który jest podstawą gwarancyjną.


uwielbiam (?) takie zagrywki, zobacz tak z ciekawości jaki ma przebieg wg. PhotoMe albo czegoś podobnego... Klient kupuje, nie podbijamy kart, pobawi się sprzętem, kto wie może mu zleci i w ciągu 7 dni odda bez przeszkód - markiet odbierze i na półkę z logo promocja -100 złotych, albo,w tej samej cenie jako nówka sztuka leci ? Bo jak nie ma licznika zdjęć korpus, to kto będzie sprawdzał programem RAWy ?
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Dzięki za poradę, sprawdzę jak tylko oddadzą mi sprzęt.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Aparat ma mniej niż 6 miesięcy?
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Tak, ma mniej niż 6 miesięcy.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
No to skorzystaj jeszcze raz z ustawy konsumenckiej, bo przez pierwsze 6 miesięcy to sprzedawca będzie musiał udowodnić, że aparat w chwili wydania był sprawny, a to co napisali nie jest żadnym dowodem.
 
dlugas1982  Dołączył: 07 Lis 2008
Zrób tak jak pisze schwefel, później to Ty będziesz musiał udowodnić, że nic nie zrobiłeś ze sprzętem (rzeczoznawca itp.)
 
sirOpty  Dołączył: 27 Sty 2012
Zenujący i żałosny przypadek a anwet więcej.

Takie DUZE firmy jak EURO AGD i APOLLO mogłyby w ramach promocji, pozytywnego marketingu /wizerunku po prostu naprawić. Ale nie. Pokażą klientowi kto tu ma siłę czyli prawników na etatach.
To całe EURO AGD, które tylko symuluje wyprzedaże po wyśrubowanych cenach można po prostu ignorować nic u nich nie kupując. No ale APOLLO to ponoć na Polskę serwis firmowy Pentaxa. Jednak też o znanej już mentalności antyklienckiej.
 

jaczes  Dołączył: 19 Lut 2008
sirOpty, wydaje mi się, że w Polsce jest za dużo cwaniaczków, którzy to by nadużywali

[ Dodano: 2013-07-15, 13:34 ]
p.s. ja też tak miałem z innym sprzętem też z molochem. Rozchodziło sie o uszkodzenie w przesyłce - sprawa jeszcze trwa, ale odrzucenie było motywowane argumentami, które jest wg ich regulaminu niezgodne. Oni zwyczajnie liczą, że biedny konsument nie zna się i nie wie jakie ma prawa, więc z urzędu odrzucają.
 
sirOpty  Dołączył: 27 Sty 2012
Faktem jest też że te duże firmy nie maja klasy. Handryczą się o drobiazgi, wszystko interpretują na niekorzyść klienta. Nie dbają o to jak się ich ocenia. Są silne swoimi biurami prawnymi. Wykazują brak kultury handlu. Zapewne brak tu konkurencji.
A przecież mogliby i nieraz "stracić" dla dobra pozytywnego wizerunku. Zanikła stara zasada kupiecka.
 

yazon  Dołączył: 27 Lut 2013
sirOpty, wszystko prawda. Najlepszą teraz opcją jest pomacanie w sklepie a zakup zrobić w sklepie internetowym - zawsze się ma 10 dni na zwrot towaru bez podawania przyczyny.
 
sirOpty  Dołączył: 27 Sty 2012
Też racja.
 

korniszon  Dołączył: 02 Mar 2012
tomarkus, Napisz co osiągnąłeś ze swoją sprawą.
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
korniszon napisał/a:
tomarkus, Napisz co osiągnąłeś ze swoją sprawą.


Prawdę mówiąc nic na chwilę obecną. Opisałem całą sprawę krakowskiemu Rzecznikowi Praw Konsumenta - odpowiedzi jeszcze żadnej nie dostałem.

Dzwoniłem też dzisiaj do Euro AGD - paczka z Warszawy idzie do Krakowa już 8 dzień. W ciągu "kilku dni" aparat będzie do odbioru w sklepie.


@schwefel
Chyba nie bardzo rozumiem... to znaczy, że mam jeszcze raz reklamować aparat z tytułu niezgodności towaru z umową? czy czasem efekt nie będzie dokładnie taki sam?
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Tak, bo ustawa nie przewiduje odwołania od tej decyzji, ale jednocześnie nie wyklucza ponownego rozpatrzenia reklamacji.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach