ttb  Dołączył: 26 Lip 2006
nie wiem czy ktos juz podawal na forum link do katalogu obiektywów SIGMA wiec zapodam:
http://www.sigma-photo.co...ens-English.pdf

Katalog datowany na 03.2007 wiec chyba raz na zawsze mozna stwierdzic co jest na Pentaxa od sigmy
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Stachu faktycznie brakuje Ci jasnej 200ki, taki 70(80)-200/2.8 byłby idealny, mógłbyś na ISO3200 zatrzymać gimnastyczkę w locie nieporuszoną

[ Dodano: 2007-05-06, 20:05 ]
ttb ale zauważyłem, że w kalalogu nie umieścili 70-200/2.8 bez MACRO w nazwie, a ta wersja ma mocowanie Pentax

[ Dodano: 2007-05-06, 20:05 ]
i jest aktualnie w sprzedaży
 
a.d.a.m  Dołączył: 15 Sty 2007
Stachu zmienił bys lokalizację galerii :-) ta na strachu.skrzynka.org postawiona jest chyba na jakimś starym XTeku albo łączy się z siecią po modemie telefonicznym. Strasznie wolno to działa.

A fotki są super.
 

ttb  Dołączył: 26 Lip 2006
Pentagram - mysle, ze juz jej nie produkuja (no chyba, ze tylko do Pentaxa a Sigma uznala to za mało wazne - wiec nie zamiescila w katalogu :evil: )
A mozna kupic pewnie resztki magazynowe - wiec radze sie spieszyc zainteresowanym :mrgreen:
pozdrawiam

[ Dodano: 2007-05-06, 23:40 ]
no a z tym 70(80)-200/2.8 to 800- 1600iso by wystarczylo do takich fotek gimnastyczek
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
a.d.a.m napisał/a:
Stachu zmienił bys lokalizację galerii ta na strachu.skrzynka.org
U mnie fruwa błyskawicznie.
 
pro_mode1
[Usunięty]
czy ktos z was prucz Stach'a testowal da 50-200mm pentaxa?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
pro_mode1 napisał/a:
czy ktos z was prucz Stach'a testowal da 50-200mm pentaxa?
Ja zrobiłem kiedyś taki mały test - mam rawy przy różnych przysłonach - mogę ci podać linka za 50 złotych.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
mogę ci podać linka za 50 złotych.
A skąd taka promocja? :shock:
 
pro_mode1
[Usunięty]
Jarek, a moze tak wersje demo ;D ?
 

kndr  Dołączył: 04 Lip 2007
Powrócę do tematu wątku. Wczoraj miałem okazję focić kasetką tańczące pary na scenie pod chmurką w trakcie "Latino Show" w Rybniku. Wiecie :) Caporeira, samba, kapele brazylijskie, gorące klimaty i bardzo dynamicznie kręcące się tancerki :) Robiłem fotki ok. 19.00, było pochmurno a na scenie światło było takie sobie. Przy ustawieniu na tryb P, ISO 800, aparat sugerował 1/60, f5.6. Czasem zdarzył się krótszy czas jeśli celowałem coś na jasnym tle. Używałem lampy Metz C36C-2 i było to moje pierwsze, większe doświadczenie z zewnętrzną lampą błyskową. Efekty takie sobie (nie mam żadnych wątpliwości, że winą jest mój brak obycia z nowym sprzętem :roll: ). Miałem założony obiektyw SMC DA 50-200, na stałe ustawione f5.6, 1/180, ISO 800 i najsłabszy błysk. W czasie robienia zdjęć zmieniałem zoom lampy w zależności od ogniskowej na obiektywie. Miałem bardzo dużo nieostrych fotek bo AF wyostrzył na jakiś element sceniczny (typu mikrofon) lub tańczący przemieścili się w inne miejsce. Zastanawiam się, czy uzyskałbym lepsze efekty gdybym ustawił ostrzenie w centrum kadru zamiast ostrzenia wielopunktowego? Czy ktoś z was robił zdjęcia tańczących par przy użyciu takiej półautomatycznej lampy i mógłby podzielić się spostrzeżeniami jak miał ją ustawioną, jak dobierał parametry ekspozycji no i jak generalnie sobie z nią radził? A u dołu jeden sampelek z imprezy (prosto z aparatu, bez żadnych przeróbek, zmniejszony w PSP)



Exposure time - 1/125
F-number - 56/10
ISO speed ratings - 800
Date/Time original - 2007:08:12 19:02:19
Exposure bias value - 0
Metering mode - Center weighted average
Focal length - 80

 
g70104sm  Dołączył: 25 Cze 2007
Fajna impreza widzę była, nawet tancerki były oryginalne, chociaż z paskudnie niedopasowanymi stanikami ;-)
Moje doświadczenia z podobnymi imprezami są takie:
- ostrość najlepiej manualna - ustawiona na początku koncertu i możliwie rzadko zmieniana. W kiepskich warunkach łatwo stracić właściwe ujęcie jak aparat zacznie się zastanawiać na co by tu złapać ostrość.
- ekspozycja - albo pełny manual (robię kilka fotek testowych przed koncertem lub na samym początku i patrzę na efekty) albo preselekcja czasu. Osobiście lubię czasy 1/100-1/20.
Jeśli to możliwe, to staram się polować na takie warunki oświetleniowe, żeby tancerka wychodziła normalnie oświetlona, a tło było ciemne. Jeśli oświetlenie jest statyczne, to po prostu poluję na tancerki w najlepiej oświetlonych punktach sceny.
Wycelowuję tam aparat (na statywie), palec na spuście, a ja patrzę sobie na scenę (normalnie, nie przez wizjer), żeby wiedzieć czego się spodziewać po występujących.
 

kndr  Dołączył: 04 Lip 2007
Imprezka była bardzo sympatyczna. A na dodatek (albo i nie, zależy kto co lubi) prowadzona przez Krzysztofa Ibisza :) Co do tancerki to myślę, że rozpierała ją duma i nagle stanik zrobił się dla zbyt mały ;) Czy ja dobrze widzę u ciebie czas 1/20? A nie przez przypadek 1/200? OK. Podoba mi się taka metoda ale czy próbowałeś używać AF.C? Lubię spacerować z aparatem i być bardzo blisko wydarzeń a wtedy chciałbym mieć jakiś sposób na robienie większej ilości wyraźnych zdjęć. Właśnie przeczytałem sobie poradnik na cyberfoto.pl (lepiej późno niż wcale, ehh :-/ ) i tam też potwierdzają, że AF jest raczej przeszkodą niż pomocą.
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
posiadam ta sigme 70-200 2.8 ex bez makro i moge potwierdzić. Ostra w całym zakresie przy 2.8. Nic nie traci przy 200 w przeciwienstwie do wersji makro, gdzie na 200 jest troche gorzej. AF z k10 zasuwa pieknie. poza tym strasznie to ciezkie
 
g70104sm  Dołączył: 25 Cze 2007
kndr napisał/a:
Czy ja dobrze widzę u ciebie czas 1/20? A nie przez przypadek 1/200? OK. Podoba mi się taka metoda ale czy próbowałeś używać AF.C?

Nie, 1/20. Zgadza się, to już ekstremum, ale czasami pozwala uzyskać ciekawe efekty rozmycia - np. tancerka stoi w miejscu, ale ręką w której trzyma wachlarz zatacza łuk. Jeśli tancerka jest dobra i izoluje ruch ręki, to wyjdzie ostra tancerka i spory zarys ruchu ręki.
Ciągłego AF nie próbowałem używać, bo wkurza mnie dźwięk wiercącego silniczka. Zresztą musiałbym celować cały czas na tancerkę, a wolę technikę "obierz punkt na scenie i czekaj aż tancerka tam wejdzie". Dlatego też nie patrzę cały czas w wizjer - obserwuję scenę, żeby wiedzieć, kiedy tancerka wejdzie mi w kadr. Poza tym nie lubię być na występie i nic nie widzieć.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
Zastanawiam się, czy uzyskałbym lepsze efekty gdybym ustawił ostrzenie w centrum kadru zamiast ostrzenia wielopunktowego?

Niewątpliwie tak. W końcu tylko Ty wiesz, gdzie chesz nastawić ostroć, prawda? To pierwsza nauka, jaką większość osób wyciąga :-) Ten automat wyboru pola AF można rozbić o kant...
 

kndr  Dołączył: 04 Lip 2007
Cytat
Jeśli tancerka jest dobra i izoluje ruch ręki, to wyjdzie ostra tancerka i spory zarys ruchu ręki.

Ciekawy efekt. Zmniejszałem czas, żeby uchwycić ruch pałeczek bębniarza ale nawet nie przyszło mi do głowy, że można zejść tak nisko do 1/20 :) Spróbuję następnym razem.
Cytat
W końcu tylko Ty wiesz, gdzie chesz nastawić ostroć, prawda?

No tak. Nie ma wątpliwości, że to ja wiem co ma być ostre :) Problem tylko w tym, że jest to sam środek kadru. Wtedy albo zostawię obiekt w środku kadru i później wykadruję to na kompie albo jakimś cudem zdążę przekadrować szybko poruszającą się parę. To drugie chyba odpada? Sądzisz, że byłoby to możliwe?
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
Wtedy albo zostawię obiekt w środku kadru i później wykadruję to na kompie albo jakimś cudem zdążę przekadrować szybko poruszającą się parę. To drugie chyba odpada? Sądzisz, że byłoby to możliwe?

Jedyna IMO słuszna opcja używania AF-u to złapanie środkiem i przekadrowanie. A jeśli się tak nie da (cel szybko się przemieszcza), to masz odpowiedź - AF na off, bo tylko przeszkadza. Albo kupić EOS-a markaIII, bo on potrafi śledzić obiekt przełączając pola AF-u ;-) Z tym, że to też "tylko" automat i pewnie czasem się myli.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach