technik219 napisał/a:Jeżeli to jest Kiron 105 macro, to nie wdawałbym się w szczegóły techniczne, tylko patrzył na cenę i jak przystępna, to bym kupił. To doskonałe szkło i rzadko spotykane.
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
technik219 napisał/a:Jeżeli to jest Kiron 105 macro, to nie wdawałbym się w szczegóły techniczne, tylko patrzył na cenę i jak przystępna, to bym kupił. To doskonałe szkło i rzadko spotykane.
starocie: xg-9 xg-m xd-7 17/3.5 24/2.0 2x24/2.8 28/1.9 28/2.0 28/2.5 35/1.8 35/1.9 45/2 50/1.4 58/1.4 60/4 85/1.7 105/4 135/2.8 135/3.5 35-85/2.8 70-210/3.5 i inne
Ależ tym to się zupełnie nie przejmuj. Mniejsza skala to przecież większa głębia ostrościSzakal napisał/a:w K5tce f16 już sporo zjada szczegóły i większego robala trzeba robić z mniejszą skalą
piotr_w napisał/a:Ależ tym to się zupełnie nie przejmuj. Mniejsza skala to przecież większa głębia ostrości
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
Szakal napisał/a:Tak, właśnie o tym pisałem, ale ... 1:1 i większa głębia, to był by ideał.
starocie: xg-9 xg-m xd-7 17/3.5 24/2.0 2x24/2.8 28/1.9 28/2.0 28/2.5 35/1.8 35/1.9 45/2 50/1.4 58/1.4 60/4 85/1.7 105/4 135/2.8 135/3.5 35-85/2.8 70-210/3.5 i inne
piotr_w napisał/a:Z tym nie ma problemu - mniejsza fizycznie matryca światłoczuła.
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
Jeśli chodzi o optykę to pogrubione stwierdzenie należy traktować jako dogmat.teta napisał/a:Nie znam się dostatecznie na optyce aby wypowiadać się jako znawca, ale pozwolę sobie przytoczyć cytat ze starej książki o fotografii (Egon Brauer, Podstawy Fotografii): "W makrofotografii nie uwzględnia się różnic głębi ostrości dla obiektywów o różnej ogniskowej. Słusznym jest więc twierdzenie, że dla jednakowych skal odwzorowania wszystkie ogniskowe dają jednakową głębię ostrości."
A to jest bardzo ciekawa zależność. Oczywiście przez "wyciąg d" należy rozumieć dodatkowe odsunięcie obiektywu względem ostrzenia na nieskończoność. Wyciąg ten jest równy ogniskowej a więc przy skali odwzorowania 1:1 odległość środka optycznego obiektywu od matrycy jest równa podwójnej ogniskowej. Z założeń na skalę odwzorowania 1:1 wynika też że odległość matrycy od środka optycznego obiektywu jest taka sama jak odległość tego samego środka optycznego od fotografowanego obiektu. A więc przy skali 1:1 obiekt fotografowany znajduje się od matrycy w odległości 4 x ogniskowa.k33l napisał/a:Aby uzyskać skalę odwzorowania 1:1 musimy uzyskać wyciąg d równy ogniskowej obiektywu.
arQ napisał/a:- Canon EF-S 60mm f2.8 Macro USM - 20 cm
- Olympus M.Zuiko Digital 60 mm f/2.8 ED Macro - 19 cm
- Tamron SP AF 60 mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro - 23 cm
- Nikon Nikkor AF Micro 60 mm f/2.8D - 21,9 cm
- Nikon Nikkor AF-S Micro 60 mm f/2.8G ED - 18,5 cm
zakres mamy od 23 do 18,5 cm dla tej samej ogniskowej - generalnie każdy daje 1:1 i ma ogniskową 60 mm i (za wyjątkiem Tamrona) to samo światło
ZbyszekB napisał/a:Słusznym jest więc twierdzenie, że dla jednakowych skal odwzorowania wszystkie ogniskowe dają jednakową głębię ostrości."
Jeśli chodzi o optykę to pogrubione stwierdzenie należy traktować jako dogmat.
Cytat- Nikon Nikkor AF Micro 60 mm f/2.8D - 21,9 cm - rzeczywista ogniskowa 54,75mm
- Nikon Nikkor AF-S Micro 60 mm f/2.8G ED - 18,5 cm - rzeczywista ogniskowa 46,25mm
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
Jest dokładnie tak jak napisałeś. Ważną zaletą tego który ostrzy od 36cm jest większa odległość co może być korzystne przy fotografii owadów gdyż jest mniejsza szansa spłoszenia.Szakal napisał/a:Podsumowując, jak obiektyw ~ 100mm przy 1:1 ostrzy od 36cm, zamiast, jak w wielu przypadkach, 31-32cm, to jedynie mniej oszukuje z ogniskową w skali makro, na głębię ostrości wpływu brak.
CytatJeżeli to jest Kiron 105 macro, to nie wdawałbym się w szczegóły techniczne, tylko patrzył na cenę i jak przystępna, to bym kupił. To doskonałe szkło i rzadko spotykane.
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
CytatNie to samo, ponieważ nie ma Kiron'a 100/2.8, a jest tylko Kiron 105/2,8.
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
Szakal napisał/a:Lester A Dine 105mm Macro f2.8
Kiron 105mm Macro f2.8
Vivitar Series 1 105mm Macro f2.5
Vivitar 100mm Macro f2.8
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
Po stracie zębów podobno większa swoboda języka.
/Stanisław Jerzy Lec/
K-5/K10D/K1000 | DA 18-55+SIGMA (70-300+10-20) +A 50/2+Soligor
Szakal napisał/a:The lens is made in Japan by a company called "Kino Precision". I know of the following versions (they are all identical - except for exterior design).
Lester A Dine 105mm Macro f2.8
(marketed as dental lens)
Kiron 105mm Macro f2.8
(Kino Precisions own lens name)
Vivitar Series 1 105mm Macro f2.5
Vivitar 100mm Macro f2.8
Przemas napisał/a:ADestroyer, jakby więc wyglądała Twoja lista najlepszych szkieł do marko - od najlepszego do najgorszego jakiego miałeś możliwość używać?
ADestroyer napisał/a:i Vivitar 100/2.8
K5,Z1p,SuperA,K2,KM,MX,ME-S,K1000 i parę szkiełek Pentax, Adaptall kiedyś ... a teraz K1 i K3 plus parę szkiełek
A czy ten Pentax K nie ma czasem maksymalnej skali odwzorowania 1:2 i tym samym nie pasuje do obecnego standardu makro 1:1?ADestroyer napisał/a:Teraz jeszcze mam na stanie Pentax-K 100/4 Macro (aczkolwiek jeszcze dokładnie nie przetestowany, spokojnie czeka na rozpoczęcie sezonu).
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl